Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
03:18 31 07 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Podul de pe DN 2A de la Ovidiu intră în reparații. Cât ar urma să coste și ce lucrări se vor face

ro

28 Jun, 2021 05:38 2090 Marime text
  • La data de 25 iunie a fost postat pe pagina oficială de internet a Ministerului Transportului și Infrastructurii Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 86/2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice în zona Dobrogea"cu referire la  Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu.

Proiectul aflat în dezbatere până pe 8 iulie se adresează tuturor persoanelor fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la obiectivul respectiv.

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 86/2011 privind finanțarea obiectivului de investiții „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice în zona Dobrogea”, după cum urmează:

- introducerea unui nou articol după articolul art. 21, respectiv articolul 22, în ceea ce privește modificarea sursei de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu”  ;
- modificarea și înlocuirea anexei nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 86/2011, aferentă obiectivului ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu”, cu anexa la prezenta hotărâre a Guvernului.
 
Principalele revizuiri față de documentația inițială constau în adaptări ale proiectului la situația actuală din teren, la actuala stare tehnică a podului-fiind constatate evoluții ale degradărilor identificate în anul 2008, precum și alte elemente constructive afectate, la prevederile normelor, standardelor și normativelor în vigoare, fiind:

-în soluția inițială erau prevăzute lucrări de reparații la elevațiile culeelor, iar în prezent este prevazută cămășuirea întregii infrastructuri (culei, pile-culei, pilele viaductelor, riglele acestora);
- față de soluția inițială este prevazută execuția de opritori antiseismici pe riglele pilelor și banchetele culeelor poziționate între grinzi la viaductele de acces;
- inițial era propusă înlocuirea aparatelor de reazem pe viaducte, iar în prezent este cuprinsă și  curățarea de rugină, vopsirea și ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal; respectiv înlocuirea aparatelor de reazem de neopren cu sambure metalic la viaductele de acces;
-în prezent este prevazută revopsirea tuturor elementelor metalice ale tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranți);
-în prezent sunt prevăzute: refacerea integrală a sistemului de iluminat; montarea gurilor de scurgere noi și a tuburilor prelungitoare; lucrări de racordare cu rampele de acces.
- calea pe pod și pe viaducte este adaptată noului Normativ privind executarea la cald a îmbrăcămintilor bituminoase pentru calea pe pod –ind. AND 546 -2013;

- parapeții sunt prevăzuți conform Normativului pentru sisteme de protecție pentru siguranța circulației pe drumuri și poduri – ind.AND 593/2012;
- mixturile asfaltice sunt adaptate caracteristicilor prevăzute de Normativul pentru mixturi asfaltice executate la cald – condiții tehnice privind proiectarea, prepararea și punerea în operă – ind. AND 605/2016;
- au fost avute în vedere și prevederile O.U.G. nr.114/ 2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal - bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene – unde este prevazută garantarea în plată a salariului minim brut pe ramura construcții la 3.000 lei/luna, precum și în domeniul producerii materialelor de construcții.

Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare, care să asigure condiții optime de siguranță și confort pentru circulația rutieră și pietonală s-au prevăzut următoarele lucrări:
 
La infrastructuri:
- cămășuirea elementelor de infrastructură atât la culeele, pilele podului șia viaductelor cât și la riglele acestora, într-un strat de 15,00-20,00 cm grosime din beton armat cu clasa de rezistență C25/30;
- curățarea de rugină, vopsirea și ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal;
- înlocuirea aparatelor de reazem de neopren la viaductele de acces;
execuția de opritori antiseismici pe riglele pilelor și banchetele culeelor poziționate între grinzi la viaductele de acces.

La suprastructuri:
- reparații la grinzile de beton, antretoaze și la placa monolită dintre acestea (viaductele de acces):
- protecția armăturilor descoperite, cu substanțe anticorozive;
- repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
- curățarea și protecția integrală a tablierului cu vopsea specială anticorozivă pentru betoane;
- revopsirea tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranți);
refacerea căii pe pod:
- desfacerea stratelor căii existente;
- demolarea betonului de pantă;
- pozarea hidroizolației de 1,00 cm grosime;
- execuția protecției hidroizolatiei în grosime de 3,00 cm din beton asfaltic tip BA8;
- racordarea rebordului consolei cu calea de rulare se va realiza cu cordon din masticuri, pentru etanșare.

Alcătuirea căii pe pod:
- 4,00 cm strat de uzură tip BAP16;
- 4,00 cm strat de mixtură tip MAS16;
- 3,00 cm protecție hidroizolație din BA8.

Refacerea trotuarelor:
- desfacerea bordurilor existente, a căii pe trotuare și a elementelor prefabricate de trotuar;
- refacerea liselor de parapet pe consolele de trotuare;
- pozarea hidroizolației noi de 1,00 cm grosime;
- montarea de borduri noi cu dimensiuni 15,00 cm x 25,00 cm;
- execuția umpluturii pe trotuare din beton cu clasa de rezistență C16/20 și prevederea de tuburi P.V.C cu diametrul Æ= 110 mm pentru cabluri;
- montarea parapetului de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată tip H4b și a parapetului pietonal zincat;
- turnarea stratului asfaltic pe trotuare,tip  BA8 de 2,00 cm grosime cu asigurarea unei pante de 1% .

- Înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație de pe culee și a rosturilor de dilatație curente;
- Montarea de noi guri de scurgere T1G1 prevăzute cu tuburi prelungitoare;
- Revizuirea schelelor/platformelor mobile exterioare de întreținere;
- Refacerea sistemului de iluminat;

- Racordările cu terasamentele și rampe pod sunt prevăzute:
- desfacerea sferturilor de con și completarea acestora cu pământ;
- refacerea pereului cu dale prefabricate hexagonale din beton;
- refacerea/repararea scărilor de acces;
- refacerea/repararea șanțurilor de scurgere a apelor de la baza rampelor și corectarea acestora, dupa caz;
- refacerea sistemului de scurgere a apelor pe rampe;
- dezafectarea elementelor de pe rampe și completarea terasamentului;
- desfacerea căii pe rampe, pe lungimea de 183,75 m la rampa Hârșova și de 90,00 m la rampa Constanța;
- completarea rampelor astfel încât profilul longitudinal rezulat să asigure scurgerea apelor.

Cablurile electrice ale stâlpilor de iluminat sunt vizibile, sistemul este nefuncțional și se va reface.
 
Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, se ridică la 32.233 milionane de lei.

Sursa foto: Arhivă ZIUA de Constanta
 
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii