Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:37 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UDMR dirijeaza relatiile comerciale de la aeroport

ro

16 Nov, 2006 00:00 1002 Marime text

# Directorul Aeroportului Mihail Kogalniceanu, Corneliu Balan sustine ca firma consulului onorific al Ungariei, care a executat gardul de protectie pentru mitingul aviatic RoIAS 2006 a licitat cea mai avantajoasa oferta

Imediat dupa alegerile din 2004, partidele Coalitiei si-au tranzactionat posturile de directori la institutiile statului mai ceva ca la obor. Pentru ca la Constanta, portocalii au avut grija sa-si imparta ciolanul gros, Partidul Conservator si Uniunea Democrata a Maghiarilor din Romania au trebuit sa se multumeasca cu ce a ramas.Mai castigati decat voiculescienii au fost oamenii lui Marko Bela. Aceasta intamplare s-a datorat in mare proportie pozitionarii excelente a secretarului de stat Lazlo Borbely (UDMR) in Ministerul Transportului, din al carui portofoliu face parte si Aeroportul Mihail Kogalniceanu.Borbely a avut dintotdeauna un cuvant greu de spus in ceea ce priveste nominalizarea directorilor de la Aeroport incepand cu anul 2004. Daca pe fostul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre nu l-a deranjat indiscretia adjunctului sau, socoteala s-a schimbat de la preluarea portofoliului de catre democratul Radu Berceanu.UDMR preia haturile pe KogalniceanuCorneliu Balan, director al Aeroportului de la Kogalniceanu nu face un secret din faptul ca a fost sustinut in functie de UDMR in general si de Borbely in special. Odata cu instalarea sa in functie, in jurul institutiei au inceput sa roiasca la propriu clientii Uniunii Maghiare.Unul dintre beneficiarii protectoratului UDMR este chiar consulul onorific al Republicii Ungaria la Constanta, Francisc Palosi. Acesta detine si functia de presedinte al organizatiei judetene a UDMR care numara dupa spusele sale aproximativ 2500 de membri. Responsabilizat de greutatea functiilor detinute pe toate fronturile in randul comunitatii maghiare, Palosi a inteles ca trebuie sa se implice inclusiv in activitatea Aeroportului.S-a implicat atat de tare incat societatea pe care o administreaza, SC Metalux International SRL a ajuns sa desfasoare relatii comerciale cu institutia subordonata lui Borbely. Metalux a devenit in ultimul an una din societatile acceptate ca furnizor de produse non-aeronautice. Palosi nu considera delict faptul ca societatea pe care o conduce a beneficiat de contracte de achizitii pentru confectii metalice organizate de compartimentul achizitii din cadrul Aeroportului. "Am executat un gard metalic pentru protectia VIP-urilor pentru mitingul RoIAS pentru ca nicio firma nu dorea sa preia lucrarea pe bani putini. Pot sa consider ca in fapt am sponsorizat aceasta lucrare, pentru care nu am incasat decat 5000 de euro", spune Palosi. La randul sau, directorul Aeroportului, Corneliu Balan, apreciaza ca lucrarea nu a fost chiar un chilipir, singurul atu al societatii Metalux International SRL fiind operativitatea. "Nimeni nu preia o lucrare din care nu are nimic de castigat. Probabil nu i-au ajuns banii pentru salarii sau pentru plata impozitelor, dar nu pot sa cred ca a iesit in pierdere de pe urma acestei lucrari", apreciaza Balan.Directorul Aeroportului Mihail Kogalniceanu a recunoscut ca firma condusa de Palosi a mai prins si alte lucrari constand in confectionarea de constructii metalice insa nu a putut oferi mai multe detalii, motivand ca procedurile de achizitie nu intra in competenta sa.Supararea lui PalosiAdministratorul Metalux se simte frustrat in aceasta speta in care nimeni nu-i recunoaste meritele. Palosi sustine ca de cand a inceput sa se implice in "viata" aeroportului treburile merg struna. Balizajul si construirea unei piste noi din bani de la Ministerul Transporturilor sunt proiecte de viitor grele. Palosi considera ca "aceste dezvaluiri despre implicatiile sale economice in Aeroport sunt doar niste mizerii sindicale", "mizerii" care din pacate pentru presedintele UDMR au fost admise atat de conducerea aeroportului si in ultima instanta si de cel vizat. Un simplu conflict de interese care da nastere unor speculatii interminabile, cu atat mai mult cu cat Francisc Palosi nu s-a deranjat sa faca o separatie intre cariera diplomatica si afacerile personale. De altfel, o alta firma a familiei Palosi isi desfasoara activitatea in acelasi imobil in care isi exercita misiunea diplomatica consulul onorific al Ungariei la Constanta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii