Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Increngatura intereselor arabe

ro

16 Oct, 2006 00:00 9387 Marime text

Cartierul irakian

Posibilitatea ca Omar Hayssam sa fi plecat din Romania la bordul unei nave prin portul Constanta aduce in discutie si comunitatea de arabi care desfasoara activitati prin zona * Exista armatori, agenti sau operatori portuari care desfasoara activitati de mult timp in Constanta * Cu vremea, acestia si-au castigat o puternica influenta printre operatorii portuari, indeosebi acolo unde se face export de cherestea sau animale pe relatia Siria * Fratii Karim, irakieni-kurzi, sunt cunoscuti in mediile de afaceri portuare * Ei au o flota de 11 nave si controleaza societatea Metkar Shipping & Trading SRL

# Ca si fratii Hayssam, fratii Karim sunt mari exportatori de cherestea # Au avut exploatatii chiar in zona Nehoiu-Siriu Buzau unde functiona Foresta Nehoiu, firma lui Omar * La Constanta, fratii Karim au fost cooptati si in alte afaceri, printre care si la Romtrans SA, unul dintre cei mai mari operatori portuari inca din perioada comunista * Societatea mai detine actiuni la o serie de firme care opereaza in port * Astfel, la Transatlantic Shipping & Trading SRL, Romtrans detine 50% din actiuni, iar cealalta jumatate din actiuni este detinuta de LL Special Transport Group LTD Liberia, un off shore destul de dubios * In increngatura de companii in care este actionara Romtrans se afla si Transorient SA, aici detinand 46% din actiuni * Printre administratorii de la Transorient se afla si fratii Khalid si Ibrahim-Khalaf Karim# Sesizand noile oportunitati, Khalid s-a orientat spre noi investitii, de data aceasta, imobiliare * El are un proiect in desfasurare, situat pe bulevardul Mamaia * Pe langa acesta, mai exista un altul pe bulevardul Tomis * Khalid Karim a dat nu demult amanunte despre proiectele sale imobiliare * Compania romano-britanica Ferco Investments va investi 12 milioane de euro pentru dezvoltarea unui proiect imobiliar in Constanta, care va cuprinde peste 10.000 de spatii de birouri si rezidentialeCazul rapirii jurnalistilor romani si fuga inculpatului Omar Hayssam a atras atentia asupra comunitatii arabilor din Romania. Ipoteza ca Hayssam ar fi parasit tara noastra la bordul unei nave prin portul Constanta aduce in discutie si comunitatea de arabi care desfasoara activitati de ani de zile la malul marii. Exista cetateni arabi care sunt armatori, agenti sau operatori portuari care desfasoara activitati de ani buni in Portul Constanta. Avand o activitate indelungata in Constanta sunt cetateni de origine araba care au o influenta deosebita printre operatorii portuari de anvergura. Se castiga mult din exportul de cherestea sau animale pe relatia Siria. Fratii Karim, irakieni-kurzi sunt cunoscuti si respectati in mediile de afaceri portuare. Ei au o flota de 11 nave si controleaza societatea Metkar Shipping & Trading SRL. Fratii Karim Ibrahim-Khalaf, Karim Khalid au 11 societati, respectiv, 16 societati inscrise in Romania. Ca si fratii Hayssam, fratii Karim sunt mari exportatori de cherestea. Au avut exploatatii chiar in zona Nehoiu-Siriu Buzau unde functiona Foresta Nehoiu, firma lui Omar. La Constanta, fratii Karim au fost cooptati si in alte afaceri. Romtrans SA este unul dintre cei mai mari operatori portuari inca din perioada comunista. Dupa 90, Romtrans s-a privatizat dupa metoda Mebo. Angajatii au 99% din Romtrans SA prin asociatia PAS. Romtrans SA insa mai detine actiuni la o serie de firme care opereaza in port. La Transatlantic Shipping & Trading SRL, Romtrans detine 50% din actiuni, iar cealalta jumatate din actiuni este detinuta de LL Special Transport Group LTD Liberia, off shore despre care nu am aflat nimic. In increngatura de companii in care este actionara Romtrans se afla si Transorient SA. In aceasta din urma, Romtrans detine 46% din actiuni. Printre administratorii de la Transorient se afla si fratii Khalid si Ibrahim-Khalaf Karim. Una dintre cele mai cunoscute companii ale fratilor Karim din Portul Constanta este Metkar Shipping &Trading SRL care opereaza 11 nave. In prezent, fratii Karim si-au mutat cele 11 nave din portul Constanta unde operau cu preponderenta pe relatia Ucraina-Turcia, unde cara fier vechi.De la shipping la imobiliareFamilia Karim a facut multi bani in tara noastra. Sesizand noile oportunitati din zona imobiliara, Khalid s-a orientat spre noi investitii. El are un proiect in desfasurare, situat pe bulevardul Mamaia, numarul 154 in Constanta. Pe langa acesta mai exista un altul pe bulevardul Tomis. Khalid Karim a dat nu demult amanunte despre proiectele sale imobiliare agentiei Mediafax. Compania romano-britanica Ferco Investments va investi 12 milioane de euro pentru dezvoltarea unui proiect imobiliar in Constanta, care va cuprinde peste 10.000 de spatii de birouri si rezidentiale, spune Khalid Karim, director in cadrul firmei."Am achizitionat in urma cu cativa ani un teren de 60.000 de metri patrati in Constanta. Pe o parte din acest teren, amplasat pe bulevardul Tomis, vom construi un imobil de birouri si locuinte cu zece etaje. Pe cealalta parte a terenului nu stim inca ce vom face, probabil vile de vacanta", a afirmat Karim pentru Mediafax.Compania va achizitiona, de asemenea, mai multe terenuri in Bucuresti, pentru dezvoltarea de proiecte rezidentiale si de birouri."Suntem interesati de mai multe terenuri in Bucuresti, chiar daca preturile sunt mari. Credem ca terenurile si locuintele nu au preturi atat de mari comparativ cu alte capitale europene", a precizat Karim.Ferco Investments a anuntat ca va investi 35 milioane de euro intr-un complex rezidential cu 176 de apartamente amplasat in partea de nord a Capitalei, in apropierea Scolii Americane.Ansamblul denumit Liziera Residence va fi finalizat in 2008 si va cuprinde patru blocuri de sapte etaje, cu apartamente. Va avea o suprafata construita de 52.000 de metri patrati si va beneficia de 267 de locuri de parcare subterane. Compania a mai dezvoltat in Bucuresti un complex de 19 vile, Lakeside Park, amplasat in Pipera. Investitia este estimata la cinci milioane de euro.Fratii Karim, Stejarel si Crima OrganizataCentrul Zonal de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog (CZCCOA) Constanta ancheteaza un comandant de nava si un agent vamal implicati intr-o afacere suspecta cu 50.000 de dolari nedeclarati.Potrivit politistilor de frontiera, miercuri, 23 noiembrie 2005, pe timpul unui control de specialitate la bordul navei Cyclopus, care acostase in dana 96, venind dinspre Istanbul au constatat ca inainte de verificari, comandantul vasului, CLC Mihai Negara a predat agentului navei, Stejarel Stasencu, persoana care tocmai urcase la bord, o punga suspecta. In punga cu pricina erau 50.000 de dolari nedeclarati.In ancheta, comandantul si agentul naval au dat declaratii contradictorii. Primul a spus ca punga cu bani i-ar fi fost data de persoane necunoscute, dintr-o salupa cu care nava s-a intalnit imediat dupa plecarea din Istanbul, banii fiind destinati platii celor 18 membri ai echipajului.Agentul Stasencu, om de incredere al fratilor Karim a dat insa de inteles ca banii primiti de la comandant ar fi trebuit folositi in alte scopuri. CZCCOA Constanta a preluat ancheta si se pare ca dolarii ar reprezenta plata pentru anumite servicii de crima organizata.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii