Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:02 22 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Data finalizării construcţiei - 17 iulie 2015 Azi, şefii CNADNR vin la Constanţa. Cum şi cât se va închide podul de la Agigea (galerie foto)

ro

23 Sep, 2013 00:00 3874 Marime text
De vineri seara, circulaţia rutieră pe podul de la Agigea, situat pe DN 39 la km 8+988, se desfăşoară restricţionat pe ambele sensuri de circulaţie, utilizându-se doar benzile centrale, pe toată lungimea podului.

Azi, la sediul Prefecturii Constanţa, şefii autorităţilor locale, precum şi cei ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România vor participa la o şedinţă foarte importantă pentru judeţul nostru. Este aşteptat ca, astăzi, cei abilitaţi să anunţe dacă podul de la Agigea se va închide complet pentru efectuarea unor lucrări de sudură.
 
Potrivit bursei zvonurilor, autorităţile doresc ca respectivul pod să fie închis circulaţiei pentru aproximativ trei săptămâni, începând cu data de 1 octombrie. În cazul în care acest plan va fi pus în aplicare, există şi rute ocolitoare pentru evitarea podului.

Astfel, pentru relaţia Bucureşti - Port Constanţa Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi A2 (Bucureşti - Constanţa - Nod rutier Medgidia) - DJ 381 (Nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur.
Pentru relaţia Hârşova (DN 2A) - Tulcea (DN 22) - Pod Constanţa Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi A4 (nod rutier Ovidiu - Nod rutier A4 cu A2) - A2 (nod rutier A4 cu A2 - Nod rutier Medgidia) - DJ 381 (Nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur.
 
 „Termen de execuţie, 24 de luni”
 
La data de 15 octombrie 2010, Compania Naţională de Administrare a Drumurilor Naţionale din România a semnat două contracte cu finanţare externă (atribuite prin licitaţie deschisă) cu firma Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H, în valoare totală de 12.691.992,5 euro (fără TVA).
Primul contract, în valoare de 8.885.052,18 euro (fără TVA), are ca obiect „Reabilitare Pod peste Dunăre de la Giurgeni - DN 2A, km 114+134”. Cel de-al doilea contract, în valoare de 3.806.940,32 euro (fără TVA), vizează
„Reabilitarea Podului de la Agigea - DN 39, km 8+988”. „Podul are o lungime de 266 m şi o lăţime de 20,90 m. Potrivit contractului, 57,2% din valoarea obiectivului provine de la BERD, iar restul de la Guvernul României. Termenele de execuţie a contractelor sunt de 24 de luni fiecare şi au ca obiective reabilitări, lucrări de consolidare, lucrări de reparaţii, înlocuire sistem rutier, parapete şi instalaţii electrice, precum şi consolidare maluri”, conform CNADNR. Cu toate acestea, lângă podul de la Agigea se află montat un panou informativ pe care sunt trecute data începerii lucrărilor - „9 februarie 2011”, precum şi data finalizării construcţiei - „17.07.2015”.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii