Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:03 18 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constanța. Proiect de sistematizare a circulației rutiere pe bulevardul Aurel Vlaicu. Detalii tehnice. Ce lucrări se vor face

ro

16 May, 2018 00:00 3200 Marime text
Primăria Constanţa, prin SC Confort Urban SRL, a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul de prezentare a proiectului „Sistematizarea circulaţiei rutiere şi reparaţii pe bulevardul Aurel Vlaicu, sectorul strada Alba Iulia - bulevardul Tomis“, în vederea obţinerii acordului de mediu.
 
Tronsonul analizat, din bulevardul Aurel Vlaicu, cuprins între intersecţia cu strada Alba Iulia până la intersecţia cu bulevardul Tomis, se află pe traseul principal către staţiunea Mamaia, dinspre Autostrada A2 şi DN 3, până la Podul IPMC, pe Intrarea Pasajului şi apoi, de la intersecţia cu strada Alba Iulia, pe bulevardul Aurel Vlaicu până la intrarea în staţiunea Mamaia.
 
Ca urmare a dezvoltării complexurilor comerciale Real (în anul 2010) şi Maritimo (în anul 2011), s-au realizat trei sensuri giratorii, dintre care primul amplasat la intersecţia cu varianta Ovidiu (DN 3C) şi două pentru accesurile către Maritimo (actualmente VIVO!). Ulterior, în anul 2012, s-au realizat încă două sensuri giratorii - unul la accesul Metro, iar celalalt la intersecţia cu strada Baba Novac, iar în anul 2014 - un sens giratoriu la intersecţia cu strada Nicolae Filimon şi unul provizoriu la intersecţia cu strada Stefaniţă Vodă.
 
Suprafeţele ocupate de amenajările propuse sunt pe domeniul public, în proprietatea Municipiului Constanţa, în administrarea SC Confort Urban SRL. Suprafaţa totală estimată aferentă lucrărilor propuse este de 104.400 mp, alcătuită din suprafeţe carosabile curente, accesuri şi intersecţii laterale, insule giratorii şi de dirijare, trotuare, acostamente şi alte spaţii verzi degradate adiacente, astfel: 55.715 mp din tronsonul 1 (bd. Tomis - zona linia CF) cu nr. cadastru 238.911; 48.685 mp din tronsonul 2 (zona linia CF - strada Alba Iulia) cu nr. cadastru 238.918.
 

Lucrări de întreţinere şi reparaţie a carosabilului

 
Amplasamentele proiectului au folosinţa actuală de circulaţii rutiere (carosabil, acostamente, sensuri giratorii, accese laterale) şi circulaţii pietonale. Lungimea sectorului propus este de 4.252 m. Lăţimea carosabilului este de 14 m în secţiunea curentă cu patru benzi de circulaţie şi supralărgiri la intersecţiile cu sens giratoriu şi la intersecţia cu bulevardul Tomis cu cinci benzi de circulaţie, precum şi cu anumite supralărgiri pentru alveolele pentru staţii BUS.
 
Amenajările propuse urmăresc realizarea de lucrări pentru îmbunătăţirea următoarelor caracteristici constructive şi funcţionale: lucrări de întreţinere şi reparaţii curente la carosabilul existent pe zonele cu degradări a îmbrăcăminţilor asfaltice; amenajarea definitivă a sensului giratoriu de la intersecţia cu strada Ştefăniţă Vodă, compus din insulă circulară, delimitată cu bordură joasă, zona carosabilă circulară de siguranţă de un metru lăţime şi spaţiu verde la interior, inelul colector cu o rază exterioară care să permită virajul vehiculelor lungi (autobuze, autotrenuri) şi insulele de dirijare de pe ramurile intersecţiei; reamenajarea insulelor sensului giratoriu de la intersecţia cu DN 3C (varianta Ovidiu) cu privire la bordurile de delimitare, coroană circulară de siguranţă şi reamenajarea cu spaţii verzi a zonelor interioare ale insulelor.
 

Îmbunătăţirea fluenţei circulaţiei rutiere

 
Lucrările pentru îmbunătăţirea fluenţei circulaţiei rutiere de reamenajare, pe baza studiului de trafic, a intersecţiilor cu accesurile de la Metro şi VIVO! Nord prin renunţarea reglementării circulaţiei rutiere actuale cu sensuri giratorii şi redistribuirea relaţiilor de transport prin celelalte sensuri giratorii apropiate constau în: dezafectarea insulelor circulare şi de separaţie şi repararea, după caz, în urma dezafectărilor, a carosabilului din lungul bulevardului Aurel Vlaicu; realizarea, pentru fiecare amplasament de acces, a insulei de separaţie a bretelei de intrare şi a bretelei de ieşire cu viraj „la dreapta“ către/din incinta centrului comercial. Insula va fi delimitată cu borduri din beton şi spaţiu verde la interior; refacerea în consecinţă a sistemului de reglementări ale circulaţiei rutiere, astfel încât circulaţia pe bulevardul Aurel Vlaicu va fi cu prioritate faţă de ieşirile cu viraj „la dreapta“ din incinta centrului comercial.
 

Reparaţii curente ale acostamentelor şi ale alveolelor pentru staţii BUS

 
Lucrările de reparaţii curente ale acostamentelor, ale accesurilor şi ale trotuarelor laterale constau în următoarele categorii de lucrări: curăţirea suprafeţelor existente (demolare borduri, desfacere îmbrăcăminte existentă, săpătură, după caz, la cota de fundare; montarea bordurilor de delimitare a părţii carosabile de trotuarele şi accesurile adiacente; completarea sau refacerea, după caz, a fundaţiei din spartă şi realizarea îmbrăcăminţii asfaltice pe zonele de acostament de la limita carosabilă curentă existentă până la limita cadastrală, după caz; reamenajarea trotuarelor existente prin refacerea îmbrăcăminţii cu beton asfaltic şi asigurarea accesurilor către intrările laterale adiacente.
 
Realizarea de alveole pentru staţii BUS spre zonele a căror lăţime permite aceste amenajări şi a trecerilor pentru pietoni prevăzute cu refugii centrale cuprinde următoarele categorii de lucrări: delimitarea şi eliberarea amplasamentelor necesare prin mutarea stâlpilor de iluminat public, după caz, astfel încât să se asigure gabaritele de manevră şi staţionare corespunzătoare a autobuzelor; realizarea săpăturilor pe zonele de supralărgiri ale carosabilului; realizarea fundaţiei din piatră spartă şi a îmbrăcăminţilor din mixturi asfaltice sau beton; realizarea insulelor centrale prevăzute cu refugii pentru pietoni şi treceri rutiere decalate; refacerea marcajelor rutiere şi completarea sistemului de reglementări ale circulaţiei rutiere şi pietonale.
 

Lucrările de colectare şi dirijare a apelor pluviale

 
Lucrările de colectare şi dirijare a apelor pluviale stagnante pe carosabil, inclusiv pe sectorul dintre strada Ştefăniţă Vodă şi podeţul peste dereaua către Valea Cişmelei, pe partea dreaptă, constau în următoarele categorii de lucrări: corectarea profilului longitudinal şi transversal al carosabilului pentru dirijarea curgerii apelor pluviale către reţeaua publică pluvială existentă şi completarea, după caz, de colectoare noi pluviale; corectarea profilului longitudinal şi transversal al carosabilului existent în sensul asigurării unei pante continue către partea laterală şi spre partea amonte a podeţului peste dereaua existentă către Valea Cişmelei şi lacul Siutghiol, prin intermediul unei rigole.
 
Refacerea sistemului de reglementări ale circulaţiei rutiere şi pietonale prin marcaje şi indicatoare rutiere urmăreşte refacerea situaţiei iniţiale şi îmbunătăţirea circulaţiei la anumite intersecţii, asigurându-se creşterea fluenţei şi a siguranţei circulaţiei, precum şi posibilităţile de parcare adiacent trotuarelor laterale.
 
Toate amenajările propuse se vor realiza pe suprafeţele existente ale carosabilului, ale acostamentelor şi ale trotuarelor, atât în plan, cât şi în profil longitudinal şi transversal, care se vor racorda la profilele longitudinale şi transversale ale tramei stradale şi ale accesurilor existente, asigurându-se astfel inclusiv preluarea şi scurgerea apelor pluviale de pe suprafeţele amenajate.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii