Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:00 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Acum 28 de azi se inaugura vrachierul „22 decembrie 1989“, nava sortită ghinionului

ro

28 Aug, 2021 00:00 3772 Marime text
  • Deși trebuia să fie una dintre cele mai renumite nave românești, aceasta a fost un eșec total. 

Povestea celui mai mare vrachier construit în Constanța începe acum 28 de ani. „22 decembrie 1989“ a fost botezată nava care avea să fie sortită ghinionului.
 
Nava a fost comandată cu câțiva ani înaintea izbucnirii revoluției din 1989. În 1990 Navrom Constanța, cei care se ocupau de construcție, s-a trifurcat rezultând trei companii diferite. Astfel lucrările au fost preluate de una dintre ele, CNM Petromin.
 
Lucrările au durat mai bine de cinci ani. Nava a fost inaugurată cu mare fast pe 28 august 1993 în prezența mai multor oficiali. Vasul avea să fie cârmuit de un profesionist în domeniu, Costin Diaconu.
 
Costin Diaconu a absolvit studiile superioare o dată cu Victor Aurel Blidea, fostul şef al Statului Major al Forţelor Navale, Victor Fiacescu, fost primar al municipiului Constanţa, Aurel Ionescu, Romanuel Posedaru, fost director al Petromin, şi Călin Dragomir Marinescu.
 
Revista „Marina Română“ relata despre vrachier: „Nava noastră, un mineralier de 165.000 tdw., are o lungime de 303,35 metri, lăţimea de 46 metri, înălţimea de construcţie 24,4 metri şi un pescaj de 18 metri“. Echipajul era format din 36 de membri.
 
Ei bine, nava pleacă în prima sa aventură. Se spera că sujurul va fi un succes, rămând una dintre cele mai memorabile plecări. Însă nu a fost așa.  După ce a traversat Oceanul Atlantic, ajunsă în port, autoritățile portuare au început o verificare riguroasă a vrachierului.  Cu stupoare s-a constatat că existau o mulțime de fisuri.  Așadar, de la prima plecare nava era pe cale să se descompună.
 
După reparațiile de riguare nava a primt aviz doar pentru plecări în zone liniștite.
 
După ce a fost vândută vrachierul a nagivat sub pavilioanele altor țări. Povestea acesteia s-a încheiat în 2011.
 
 
Sursă foto cu rol ilustrativ: ZIUA de Constanța
 
Citește și:

Căpitanul de cursă lungă Costin Diaconu a decedat

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii