Constănțeanul supărat „De ce ne mint CT BUS, Primăria și Consiliul Local Constanța în privința renunțării la plata prin SMS a tichetului de călătorie”?
Constănțeanul supărat: „De ce ne mint CT BUS, Primăria și Consiliul Local Constanța în privința renunțării
20 Jun, 2025 08:43
ZIUA de Constanta
480
Marime text



Bogdan Niță, fost director CT BUS
- Bogdan Niță, fost director CT BUS explică cum aparent simpla renunțare la plata prin SMS, arată de ce Constanța are mari probleme financiare
- Reamintim că plata prin SMS a titlului de călătorie pe liniile de transport în comun CT BUS a fost eliminată la jumătatea lunii martie. Compania de transport municipal a explicat că a luat această decizie din motive comerciale
Zilele trecute, compania CT BUS anunța printr-un comunicat de presă că „renunțarea la plata prin sms a generat o ușoară creștere a încasărilor“ !
Reamintim că plata prin SMS a titlului de călătorie pe liniile de transport în comun CT BUS a fost eliminată la jumătatea lunii martie din motive comerciale, și anume: compania care gestiona relația cu firmele de telefonie mobilă a dorit să impună o triplare a comisionului – a transmis CT BUS.
Potrivit comunicatului de presă, în tariful final achitat de călător, pe lângă acest comision triplat s-ar fi adăugat și comisionul/taxele companiei de telefonie de pe al cărei număr se trimitea sms-ul.
„Astfel orice călătorie achitată prin SMS ar fi costat mult peste 3 lei, lucru imoral, în defavoarea călătorului și neacceptat de CT BUS. Toată luna martie s-au purtat negocieri pentru reducerea comisionului, însă nu s-a ajuns la un acord”, mai spune conducerea CT BUS.
Conform datelor înregistrate de Serviciul Comercial, în lunile ianuarie și februarie ale acestui an, suma titlurilor de călătorie achitate prin sms, cu cardul bancar și aplicația 24Pay a fost de 1.059.206,50 lei.
După eliminarea SMS-ului, în lunile aprilie și mai, plata însumată a titlurilor de călătorie cu cardul bancar și prin aplicația 24Pay a fost de 1.185.294 lei. Practic vorbim de o creștere a încasărilor de 11,9%, deși majorarea de tarif din martie, a fost făcută cu rata inflației, adică doar 5,6%.
Tot CT BUS recomandă călătorilor care nu dețin card bancar, dar circulă uneori cu autobuzul în Constanța, să achiziționeze un card CT BUS, pe care pot înrola călătorii sau sume de bani în portofelul electronic și pe care îl pot folosi apoi ori de câte ori folosesc transportul în comun.

Niță - „De ce ne mint CT BUS, Primăria și Consiliul Local Constanța?"
Comunicatul companiei de transport cu referire la renunțarea sistemului de plată a călătoriei prin sms este taxată de unul dintre foștii directori ai instituției.
Bogdan Niță, fost director CT BUS explică cum aparent simpla renunțare la plata prin SMS, arată de ce Constanța are mari probleme financiare.
„Cifrele “bune” sunt exact așa, dar invers! CT BUS spune: „După eliminarea plății prin SMS, încasările au crescut cu 11,9%.”
Dar adevărul e simplu: În martie, tariful a crescut de la 2,5 lei → 3 lei (+20%) iar încasările au crescut doar cu 11,9%.
În termeni reali, încasările au scăzut cu aproape 8%! Aceasta nu e performanță. E manipulare! Așa-zisul comision “imoral” e doar o scuză!
CT BUS dă vina pe operator pentru eliminarea plății prin SMS, dar: plata parcării prin SMS în Constanța (același operator, același număr 7475) NU a fost afectată. Dacă comisionul chiar s-a triplat, de ce NU au crescut și tarifele de parcare? De ce NU a fost organizată o licitație publică cu alți operatori de microplăți?”, întreabă retoric fostul director al CT BUS.
Niță face în continuare și o comparație, legat de cât plătește un călător în marile orașe:
Oraș Cost SMS Comision
Constanța ~3,60 lei ~18%
Cluj ~3,87 lei ~29%
București ~3,69 lei ~23%
Cu alte cuvinte, constănțeanul putea avea comisionul mai mic.
„Totuși, doar la Constanța s-a renunțat la SMS. Ridicol, nu? Adevărul? Când primarul și Consiliul Local au crescut tariful la 3 lei, NU au consultat operatorul SMS. Apoi, de teamă sau rușine, au dat vina chiar pe acesta! Vreți să ne convingeți că nu mințiți?
Demonstrați-o! Dacă CT BUS, Primăria și Consiliul Local chiar au fost de bună credință, să publice dovada. Unde sunt documentele, mailurile, procesele-verbale care arată că s-au purtat negocieri cu operatorul de microplăți înainte de aprobarea hotărârii de consiliu pentru majorarea tarifului la 3 lei?
Dacă NU există un astfel de document, atunci:
Nu ați negociat!
Nu ați prevăzut!
Nu v-ați asumat greșeala!
Voi mințiți!
Noi plătim!”, conchide în analiza sa, Bogdan Niță, fost director CT BUS din perioada 2017- 2021.
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii