Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:06 12 12 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ședință extraordinară la Constanța, cu un singur proiect pe ordinea de zi Aprobarea actului adițional pentru pasajul rutier Tomis – Aurel Vlaicu. Date din proiect (DOCUMENT)

ro

12 Dec, 2025 09:16 238 Marime text

Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a convocat pentru luni, 15 decembrie 2025, ora 14:00, o ședință extraordinară a Consiliului Local, desfășurată online. Particularitatea acestei ședințe o reprezintă faptul că ordinea de zi cuprinde un singur proiect, unul considerat urgent și esențial pentru derularea unei investiții majore în infrastructura rutieră a orașului.

Este vorba despre proiectul de hotărâre privind aprobarea actului adițional nr. 1 la acordul de parteneriat dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Municipiul Constanța, necesar pentru continuarea demersurilor de realizare a pasajului denivelat de la intersecția bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu.

Schimbarea sursei de finanțare, motivul convocării de urgență

Necesitatea adoptării acestui proiect într-o ședință extraordinară vine după ce Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Direcția Generală Programe Europene Transport, a transmis că obiectivul de investiții a fost inclus în lista de acțiuni eligibile din cadrul Programului Transport 2021–2027, la Prioritatea 2.

În consecință, finanțarea proiectului trebuie mutată oficial din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în Programul Transport, deoarece termenul-limită al PNRR, iulie 2026, nu permite finalizarea investiției în timp util. Schimbarea sursei de finanțare impune semnarea actului adițional, document ce necesită aprobarea consilierilor locali.

CNAIR a transmis Primăriei Constanța o solicitare oficială în acest sens, înregistrată pe 9 decembrie 2025.

Un proiect strategic pentru mobilitatea din Constanța

Pasajul rutier denivelat de la intersecția bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu este considerat un obiectiv strategic de infrastructură, menit să fluidizeze traficul într-una dintre cele mai aglomerate zone ale orașului și să contribuie la creșterea siguranței rutiere. Proiectul a fost inițial pregătit pentru finanțare prin PNRR, în cadrul Componentei 4 – Transport sustenabil.

Semnarea actului adițional va permite continuarea procedurilor tehnice și administrative necesare pentru accesarea fondurilor europene din Programul Transport, precum și derularea etapelor de proiectare și execuție.

Primarul, împuternicit să semneze documentele

Conform proiectului de hotărâre, consilierii locali urmează să îl împuternicească pe primarul Vergil Chițac să semneze actul adițional în numele municipiului. Proiectul a fost deja transmis comisiilor de specialitate pentru avizare: Comisia nr. 1 (economică) și Comisia nr. 5 (juridică și administrație publică).

Convocarea unei ședințe extraordinare cu un singur punct pe ordinea de zi subliniază urgența și importanța acestui demers pentru municipiu. Adoptarea rapidă a actului adițional este esențială pentru ca proiectul pasajului denivelat Tomis – Aurel Vlaicu să poată fi finanțat și implementat în condițiile noului cadru european.

Valoarea estimată a contractului este de 50.914.437,06 lei, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 1 octombrie 2025, ora 15:00. Anunțul a fost publicat pe 26 august 2025 și transmis spre publicare și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), sub numărul [556758-2025], fiind înregistrat în SEAP cu numărul [CN1084916].

Ce presupune contractul

Contractul va fi atribuit conform prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice și va include trei faze distincte:

  1. Faza I – Servicii de proiectare, împărțite în trei etape:

    • Etapa 1: Declarația de proiectare (inclusiv studii topo, geo, coexistente etc.);

    • Etapa 2: Proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire (DTAC);

    • Etapa 3: Proiectul Tehnic de Execuție (PTE).

  2. Faza II – Execuția lucrărilor, pe baza proiectului aprobat.

  3. Faza III – Asistență tehnică acordată de proiectant pe toată perioada derulării lucrărilor.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii