Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:55 14 10 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Toate loturile licitaţiei organizate de CJC, contestate Încă un an fără corn şi lapte pentru elevii şi preşcolarii din învăţământul primar şi gimnazial de stat din judeţul Constanţa (document)

ro

23 Sep, 2019 00:00 1212 Marime text

În toamna anului 2018, Consiliul Judeţean Constanţa organiza licitaţie deschisă pentru atribuirea acordului-cadru de furnizare şi distribuţie a fructelor, legumelor, laptelui şi produselor lactate şi produselor de panificaţie elevilor din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi preşcolarilor din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, pentru anii 2018-2022.

Licitaţia structurată pe trei loturi (lot 1 – fructe şi legume, lot 2 – lactate şi produse lactate, lot 3 – produse panificaţie) a avut o valoare estimată de 70.656.688,73 lei. În mai 2019, licitaţia pentru loturile 2 şi 3 a fost contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) de către societatea Dobre&Fiii SRL.

Prin intermediul contestaţiei, societatea a solicitat la CNSC anularea adreselor de comunicare a rapoartelor procedurilor pentru loturile 2 şi 3 şi a tuturor actelor subsecvente, conexe/anterioare acestuia şi obligarea autorităţii contractante, respectiv Consiliul Judeţean Constanţa, la plata cheltuielilor de judecată, constând în onorariu avocaţial, în temeiul art. 26 alin. 9 din Legea nr. 101/2016.

În ceea ce priveşte prima contestaţie depusă de societatea constănţeană cu privire la lotul 2 „Lapte şi produse lactate”, contestatarul arată că, prin adresa nr. 12010/08.05.2019, autoritatea contractantă i-a comunicat faptul că oferta sa, deşi admisibilă, s-a clasat pe locul II. Astfel, contestatarul consideră eronat modul în care comisia de evaluare a declarat oferta depusă de o asociere ca fiind admisibilă şi, ulterior, câştigătoare, deoarece aceasta nu respectă prevederile documentaţiei de atribuire, respectiv fişa de date şi caietul de sarcini. „Din oferta câştigătoare, lipseşte formularul 7 pentru fiecare membru al asocierii”, susţine contestatarul.

Mai exact, acesta susţine că, prin solicitarea de clarificări nr. 514/09.01.2019, comisia de evaluare a permis ofertantului (asocierea) să completeze oferta prin depunerea documentelor privind îndeplinirea cerinţei din fişa de date, ulterior depunerii şi deschiderii ofertei, creând astfel un avantaj evident acestui ofertant.

În cadrul sesizării, contestatarul mai susţine că oferta declarată câştigătoare nu respectă prevederile caietului de sarcini, respectiv cerinţa privind prezentarea buletinelor de analiză pentru mai multe produse, emise de laboratoare autorizate pentru analize prin metode acreditate, emise cu cel mult 30 de zile înainte de data limită de depunere a ofertei.

În al treilea rând, contestatarul susţine că asocierea declarată câştigătoare nu îndeplineşte cerinţele minime prevăzute în fişa de date a achiziţiei la capitolul „Situaţia personală a candidatului sau ofertantului”. Sesizarea se referă la aspecte legate de abateri de calitate ale produselor constatate de DSVSA.

Ce a decis CNSC


Analizând documentele depuse la dosarul în cauză, Consiliul a luat mai multe hotărâri, iar recent a publicat şi motivarea deciziei cu privire la contestaţia formulată în ceea ce priveşte procedura de licitaţie pentru acordul-cadru de „furnizare şi distribuţie a fructelor, legumelor, laptelui şi produselor de panificaţie a elevilor din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi preşcolarilor din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, pentru anii 2018-2022“ (vezi secţiunea „Documente”).

Astfel, pe fondul contestaţiei formulate de societatea Dobre&Fiii SRL, pentru lotul 2 - „lapte şi produse lactate”, CNSC decide: „Admite contestaţia formulată de „Dobre şi Fiii” în contradictoriu cu Consiliul Judeţean Constanţa şi dispune anularea deciziei de declarare admisibilă a ofertei depuse de ceilalţi competitori, anularea raportului procedurii nr. 12004/08.05.2019, precum şi a tuturor comunicărilor subsecvente”.

În legătură cu contestaţia depusă de către aceeaşi societate pentru lotul 3 - „produse de panificaţie”, CNSC decide „anularea deciziei de declarare admisibilă a ofertei depuse de asocierea competitoare pentru lotul 3, anularea raportului procedurii nr. 12005/08.05.2019, precum şi a tuturor comunicărilor subsecvente”.

Nu în ultimul rând, în temeiul prevederilor art. 26 alin. (9) din Legea nr. 101/2016, CNSC obligă autoritatea contractantă Ia plata către contestatar a sumelor reprezentând cheltuieli efectuate pentru soluţionarea contestaţiei la loturile 2 şi 3.

Facem menţiunea că şi licitaţia pentru Lotul 1 - „fructe şi legume” a fost constată în luna februarie a acestui an.

În acest moment, şansele ca elevii să primească, pentru al doilea an consecutiv, cel puţin în primul trimestru al anului şcolar, pachetul cu fructe, lapte şi corn sunt extrem de mici.

Citeşte şi:

CJC nu suflă o vorbă! Anul şcolar 2017 - 2018 a început şi s-a încheiat fără corn şi lapte pentru elevii constănţeni şi nici Programul pentru Şcoli al Uniunii Europene nu s-a implementat!

Bătaie de joc! Şcoala începe şi fără manuale, şi fără corn şi lapte! 70.000 de elevi din judeţ, afectaţi de moşmondeala guvernamentală

Ti-a placut articolul?

Comentarii