Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
20:03 16 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Răspuns oficial. Nici nu vă închipuiţi câte săli de jocuri, gen păcănele, avem numai în municipiul Constanţa!

ro

27 Nov, 2018 00:00 1743 Marime text
Jocurile de noroc - „drogul” legal de care cu greu scapă românii. Şi la fel ca orice dependenţă, operatorii de jocuri de noroc au deschis săli de jocuri de noroc şi cazinouri la orice colţ. De asemenea, sălile de pariuri sportive au răsărit precum ciupercile după ploaie.
 
Cotidianul ZIUA de Constanţa a vrut să afle câte astfel de săli de jocuri sunt în municipiul Constanţa, iar răspunsul oficial de la Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) arată o cifră care pe mulţi i-ar surprinde. La un oraş precum Constanţa, peste 2.000 de săli de jocuri, inclusiv saloane de pariuri sportive sunt deschise şi autorizate de către ONJN.
 
La o populaţie de nici 300.000 de constănţeni, există un aparat de tip slot machine la fiecare 151 de locuitori din municipiu. Cele peste 200 de săli de jocuri din oraş, inclusiv pariuri sportive, reprezintă imaginea clară că oamenii îşi încearcă şansele pentru a-şi mări sumele din buzunar. Iar legislaţia strictă nu a permis existenţa multor nereguli. Conform ONJN, doar 10 sancţiuni au fost aplicate în 11 luni în judeţul Constanţa, ceea ce înseamnă că operatorii de jocuri de noroc din municipiu respectă cu stricteţe legile.
 
Conform răspunsului oferit de conducerea ONJN, având în vedere necesitatea îmbunătăţirii şi adaptării reglementărilor jocurilor de noroc la realităţile economico-sociale şi la dinamica acestui domeniu extrem de activ, cu implicaţii sociale asupra unor categorii vulnerabile, ţinând seama de necesitatea asigurării prevenirii dependenţei de jocuri de noroc, a protecţiei minorilor, a realizării unei mai bune supravegheri şi a unui mai bun control asupra operatorilor economici autorizaţi în domeniul jocurilor de noroc, pentru înfiinţarea unui organism unic de specialitate cu competenţe în ceea ce priveşte monitorizarea, supravegherea şi controlul activităţilor de jocuri de noroc, au fost adoptate Ordonanţa de Urgenţă nr. 20 din 27 martie 2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc, şi Hotărârea de Guvern nr. 298 din 29 mai 2013 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc. Desfăşurarea activităţii de jocuri de noroc este reglementată de prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 77 din 2009, privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc şi Hotărârea Guvernului nr. 111 din anul 2016, pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a Ordonanţei 77 din 2009.
 

Mii de aparate de tip „păcănele“ funcţionează în Constanţa

 
Având în vedere dinamica activităţii domeniului jocurilor de noroc, numărul agenţiilor de pariuri variază permanent. De asemenea, şi mijloacele de joc tip slot-machine au o dinamică ce variază, ţinând cont că acestea pot fi mutate în diverse locaţii din interiorul judeţului, din zonă sau din ţară. În municipiul Constanţa funcţionează în prezent, potrivit răspunsului oficial datat la 21 noiembrie 2018, 1.967 de mijloace de joc tip slot-machine clasa A şi aparate electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, exploatate în 218 spaţii (săli dedicate de slot machine sau agenţii de pariuri) cu autorizaţii de exploatare valabile acordate de Comitetul de Supraveghere al ONJN. Activitatea de jocuri de noroc tip loto, joc tradiţional se desfăşoară în 20 de agenţii proprii care aparţin de Compania Naţională „Loteria Română” SA.
 

Doar 10 amenzi au fost aplicate într-un an

 
În anul 2018, pe raza municipiului Constanţa, au fost aplicate 10 sancţiuni ca urmare a constatării săvârşirii faptelor de natură contravenţională. În cele 10 locaţii au fost s-au descoperit următoarele încălcări ale prevederilor legale:
- Nerespectarea prevederilor art. 150 alin. (1), lit. g) din HG 111 din 2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să facă cunoscut în limba română, la loc vizibil valoarea mizelor, valoarea impulsului, cota procentuală de premiere din totalul rulajului sumelor jucate sau valoarea premiilor pentru acele jocuri de noroc care se prevede o cotă procentuală minimă de câştig din totalul încasărilor, conform prevederilor normelor metodologice aprobate prin actul normativ mai sus menţionat.
 
- Nerespectarea prevederilor art. 150 alin. (1), lit. n) din HG 111 din 2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să informeze, prin adresă, sediul teritorial ONJN despre obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a mijloacelor de joc pentru locaţai respectivă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestora.
 
 - Nerespectarea prevederilor art. 82 alin. (3), din HG 111 din 2016, care stipulează că în situaţia organizării sistemelor de tip jackpot operatorii au obligaţia de a informa direcţia de specialitate din cadrul ONJN, anterior activităţii pentru fiecare sistem de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a câştigurilor, valoarea maximă posibilă a câştigurilor, seriile mijloacelor de joc interconectate în sistem şi locaţia în care acestea sunt amplasate, iar pentru jackpotul cu premii fixe, în cuprinsul notificării vor fi menţionate obligatoriu informaţiile privind valoarea premiului şi condiţiile în care se acordă. Orice modificare a condiţiilor iniţiale de desfăşurare a sistemului de jackpot se notifică ONJN înainte de a deveni operaţională.
 
- Nu au fost respectate prevederile art. 11, alin. (3) din OUG 77 din 2009, care stipulează că utilizarea sau instalarea de aparate pentru jocuri de amuzament în locaţii sau postarea pe site-uri unde sunt organizate jocuri de noroc sunt interzise. 

- Nu au fost respectate prevederile art. 12, alin. (2) din OUG 77 din 2009, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor înştiinţa în termen de 48 de ore prin depunerea online sau în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, pentru depunerea prin poştă sau la registratura ONJN despre orice modificare adusă datelor iniţiale în baza cărora a fost emisă licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc, după caz.
 
Valoarea sancţiunilor aplicate pe raza municipiului Constanţa în cursul anului 2018 a fost de 35.000 de lei - amenzi contravenţionale.
 
În anul 2018, Comitetul de Supraveghere ONJN nu a dispus măsura anulării sau a suspendării sau revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc emise în favoarea operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Constanţa, pentru niciun organizator de jocuri de noroc.
 

Ce se întâmplă după ce e închisă o sală de jocuri de noroc

 
Comitetul de supraveghere al ONJN poate dispune anularea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, după caz, atunci când se constată că la data acordării acesteia solicitanţii au oferit informaţii incorecte sau inexacte, care, dacă ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, după caz.
 
În această situaţie, o nouă solicitare de autorizare poate fi făcută după cel puţin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau de la data hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.
 
Totodată, în funcţie de consecinţele produse, ONJN poate dispune măsura revocării licenţei de organizare a jocurilor de noroc, precum şi măsura suspendării licenţei de organizare a jocurilor de noroc, pentru o perioadă de cel mult 6 luni, pentru nerespectarea, în mod repetat, de către organizator a prevederilor art. 13 alin 4, 5, 6 sau 7, pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au făcut obiectul aprobării, având ca rezultat prejudicierea participanţilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc în cazurile pentru care s-a prevăzut prin normele de aplicare a OUG măsura de suspendare a autorizaţiei, după caz.
 
După revocarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, o nouă solicitare poate fi făcută după cel puţin un an de la data la care decizia de revocare a rămas irevocabilă în sistemul căilor de atac.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii