Protecția consumatorilor pentru seniori. ANPC explică drepturi, riscuri și soluții
Protecția consumatorilor pentru seniori. ANPC explică drepturi, riscuri și soluții
137
Marime text

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, împreună cu structurile subordonate din întreaga țară, a desfășurat, în perioada 10.11.2025 – 10.12.2025, o campanie națională de informare și conștientizare dedicată seniorilor, la care au participat peste 1.000 de persoane. Această inițiativă reprezintă un demers de responsabilitate socială, generat din nevoia reală de a proteja o categorie de consumatori care, deși activă, implicată și deschisă către noile forme de comerț, se confruntă tot mai des cu riscuri și situații de vulnerabilitate.
Potrivit unui comunicat ANPC, prin întâlniri directe, dialog deschis și explicații adaptate nevoilor lor, comisarii ANPC au fost alături de seniori, oferindu-le informații esențiale, clare și ușor de aplicat, menite să le redea siguranța, încrederea și curajul de a lua decizii corecte în calitate de consumatori.
Temele abordate în cadrul campaniei au vizat direct nevoile reale ale seniorilor:
- Drepturile consumatorilor în contractele încheiate la distanță;
- Practicile comerciale incorecte și înșelătoare din mediul digital, precum phishing-ul, site-urile false și ofertele iluzorii;
- Dreptul de retragere din contract în termen de 14 zile și modalitatea de acordare a garanției;
- Instrumentele de protecție financiară în caz de fraudă, inclusiv procedura de refuz la plată (chargeback) oferită de bănci;
- Pașii concreți pentru sesizarea unei fraude sau a unui comportament comercial incorect.
- Verificarea adresei URL a site-urilor (prezența „https://” și a simbolului de lacăt);
- Refuzul de a transmite date bancare sau personale prin e-mail sau SMS;
- Atenția sporită la achizițiile realizate din piețele agroalimentare, din magazinele fizice și din mediul online.
De asemenea, seniorii au fost informați cu privire la mijloacele legale pe care le au la dispoziție atunci când întâmpină dificultăți cu produsele sau serviciile achiziționate, fie de la comercianți din România, fie din afara țării, precum și despre rolul esențial al comisariatelor pentru protecția consumatorilor.
Campania nu a fost doar despre reguli și drepturi, ci despre grijă, prevenție și sprijin real, transmițând un mesaj clar: seniorii trebuie să fie informați, iar cunoașterea drepturilor lor este cea mai bună formă de protecție- a mai ttransmis sursa citată.
Citește și:
FOTOMarile magazine de retail din București, controlate de ANPC! Amenzi de aproximativ 3,2 milioane de lei
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


