Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:54 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prelungirea contractului dintre Primăria Constanța și firma care administrează Cimitirul Municipal, pe masa consilierilor

ro

26 May, 2023 13:16 1402 Marime text
Pe ordinea suplimentară a ședinției de CLM Constanța se află și proiectul privind prelungire contractului de asociere încheiat între municipalitate și firma Progress Consulting SA.

Este vorba de Proiect de hotărâre nr. 251/2023 pentru aprobarea prelungirii duratei contractului de asociere cu nr. 28916/22.06.1998 încheiat între Municipiul Constanţa şi societatea Progress Consulting SA.

Prelungirea duratei contractului de asociere se face până la data de 31 decembrie 2023, și se aprobă, totodată, actul adițional. La data de 22 iunie 1998 s-a încheiat între municipiu și firma amintită un contract pentru realizarea, administrarea și exploatarea de către societate a obiectivului de investiții „Cimitir uman Baba Novac”. Contractul de asociere a fost încheiat pe o perioadă de 25 de ani, de la data semnării.


 
„Dacă nu mă înșel există opinie juridică exprimată de avocați că este nelegală prelungirea contractelor cu actualii prestatori”
 
 
 
„Și a apărut și ….bomba! Atomică de-a dreptul!De la începutul anului 2021 am auzit in primărie de contractele pe cimitire și că s-a schimbat legea și trebuie organizate licitații!
2 ani de zile a fost tergiversata achiziția serviciilor de cartografiere! Apoi s-a susținut că nu se pot face licitații pentru că trebuie cadastrate cimitirele, nu cartografiate! Ceea ce e fals, dar dacă se cădea în capcană, dura 6 ani cadastrarea!
 
Apoi elaborarea regulamentului privind organizarea și funcționarea serviciului de administrare a cimitirelor a durat 6 luni în loc de o lună și după dezbaterea publica l-au luat de la capăt avocații, pe baza criticilor venite de la operatorii economici. Că era "varză"!
Alte amânări de luni de zile că nu înțelegeau sau nu le convenea funcționarilor publici responsabili. A fost gata în martie. Li s-a spus în mod repetat să-l încarce din nou în dezbatere și să inițieze restul de proceduri pentru licitații. Nu au făcut-o nici până acum.
 
Toți cei implicați susțineau că "vor fi nevoiți" să prelungească contractele, dar puneau frână licitațiilor. Dacă nu mă înșel există opinie juridică exprimată de avocați că este nelegală prelungirea contractelor cu actualii prestatori.
 
Astăzi se supune la vot prelungirea unuia dintre contractele vechi. Asta s-a urmărit din start și s-a amânat totul 2 ani. Și o să se mai amâne, aveți încredere, nimic va fi gata până în decembrie! Au simulat o procedură de achiziții ele care au anulat-o, că nu s-a prezentat nimeni. Se prezintă data viitoare, după ce crește valoarea estimată!
 
Întocmai ca la spațiile verzi, ca la toaletările de arbori și multe altele, se face totul pentru menținerea vechilor contracte!
Responsabilii sunt ușor de identificat. Funcție de atribuții. Delegate sau scrise în fișa postului. Aveți încredere! Sunt tot ei!
 
Apropo, cine v-a lucrat toată documentația suport a hotărârii? Că să mă pici cu ceară și nu cred că e făcută in Primarie!”, a scris Felicia Ovanesian pe pagina sa de Facebook.


Progress Consulting SA contract cu Primăria Constanța

 
Societatea Progress Consulting SA a declarat pentru exercițiul financiar al anului 2022 cifra de afaceri netă în valoare de 24.996.048 lei, adică aproape 5 milioane euro, profit net în valoare de 11.411.489 lei, aproximativ 2.300.000 milioane euro și 94 de angajați.
 
Societatea are în desfășurare cu Primăria Constanța contractul 28913/25.06.1998 în baza căruia la fiecare exercițiu anual financiar, Primăria primește 15% din cuantumul dividendelor societății.
 
Primăria Constanța are de încasat de la societatea Progress Consulting SA, din profitul aferent anului 2022, suma de 1.011.025,99 lei, adică puțin peste 200.000 euro. Societatea are puncte de lucru declarate în Constanța, str. Baba Novac nr. 194, de anul trecut în Agigea, sat Lazu , Parcela A 467/3/2/1 și în București,  str. Brăiliței.
 
Menționăm că la APM Constanța, au fost făcute demersurile pentru „Amenajare spațiu depozitare pentru produsele finite nepoluante și amplasare instalații tehnologice aferente halei de producție în imobil existent P+supantă”, propus a fi amplasat în comuna Agigea, sat Lazu, parcela A 467/3/2/1, jud. Constanța. Progress Consulting SA este firma investitoare.
 
 

Societatea Progress Consulting  SA este asociată în societățile Comfort Construct SRL (asociat unic) și Easy Credit 4 All IFN SA (26,1239%). Crăciun Nicolae deține calitatea de acționar la societățile Progress Consulting SA (75%) și Easy Credit 4 All IFN SA (23,9046%) unde deține funcțiile de director general și Președinte Consiliului de administrație.
 
Societatea Progress Consulting SA (fostă Prospes Consulting SA) s-a înființat în anul 1997, a avut mai mulți acționari de-a lungul existenței, iar activitatea de pompe funebre și similare a declarat-o în februarie 2008, practic anul în care Cimitirul Municipal a inaugurat deschiderea unei noi camere mortuare dotată cu standarde europene.
Societatea oferă locuri de veci, servicii și produse funerare non-stop, plan funerar, transport, camere mortuare, cripte, adică tot ce are legătură cu plecarea veșnică .
 

Despre Societatea Progress Consulting SA (fostă Prospes Consulting SA) 

 
Societatea a desfășurat comerț cu combustibili, minerale și produse chimice pentru industrie, în anul 2006 se schimbă numele societății din Prospes Consulting SA în numele actual  Progress Consulting - S.A, iar în luna august a celuiași an contractează un credit la Exim Bank pentru import mijloace de transport și utilaje de construcții. De asemenea, calitatea de acționari era deținută de un număr mai mare de persoane fizice, de exemplu, Chirilă Constantin (se retrage la finele anului 2003, mai rămîne cenzor o perioadă), Ionescu Aurel, Serescu Mihail (decedat în anul 2007), Filimon Mariana, Banarescu Petrișor, Mitrea Viorica, Țigmeanu Viorel, acționari care s-au retras în intervalul 2003-2009, moment din care acțiunile sunt deținute integral de familia Crăciun Nicolae și Cristina.
 

Tranzacția Coremar via Easy Credit 4 All IFN SA  și preluarea integrală a societății Comfort Construct SRL

 
Afacerile societății Progress Consulting SA în anul 2022 sunt tranzacția (cumpărare) de către societate a unui număr de 2800 acțiuni nominative ordinare ale societății Coremar Marine Contractors SRL, cu sediul în Incinta Port Constanța, Dana Tehnică, Clădirea Căi Navigabile, acțiuni deținute de societatea Easy Credit 4 All IFN SA, înregistrate în registrul Acționarilor și Acțiunilor societății de la nr. 720 001-722 80 și preluarea integrală a părților sociale ale societății Comfort Construct SRL, proprietară a imobilului construit la adresa Bdul. Alexandru Lăpușneanu 173A.
 
Societatea Coremar Marine Contractors SRL are ca asociat unic Compania de Remorcare Maritimă COREMAR SA,  care desfășoară activități de servicii anexe transport pe apa, și administrator Iancu-Adrian Stavrositu.
 
C.R.M. COREMAR SA are ca acționarmajoritar pe Stavrositu Iancu-Adrian (55,2169%) și diferența de acțiuni este deținută de Acționari tip listă persoane fizice.
 
Conducerea executivă a societății C.R.M. COREMAR SA este reprezentată prin director general Stavrositu Iancu-Adrian și  directorii Brânzoi Niculai și Laurențiu Mironescu.
Consiliul de administrație al societății are ca administratori pe Cușu Iancu, Trandafir Marius-Sorin și președintele Stavrositu Iancu-Adrian, iar cenzorul este societatea Abakus Audit SRL reprezentată de Ianca Cristina.
 
Societatea Comfort Construct SRL a ajuns în portofoliul societății familiei Crăciun Nicolae și Cristina  în două etape, prin tranzacția din mai 2022 prin care s-au retras din societatea Turcu Dorinel ca persoană fizică și ca reprezentant al societății  Orient Ceramic SRL, și tranzacția finală din februarie a.c. când s-a retras si societatea Easy Credit 4 All IFN SA.
 

Despre societatea Easy Credit 4 All IFN SA

 
Societatea Easy Credit 4 All IFN SA este condusă și administrată de Crăciun Nicolae care deține funcțiile de director general și preșerdinte consiliu de administrație, alături de Dinică Jorida (numită în septembrie 2022) director adjunct și vicepreședinte consiliu de administrație, Crăciun Cristina, Stoica Cosmin, Drogeanu Florentina (membru provizoriu numită în decembrie 2022), Oprea Anca-Roxana - director zonal Constanța, iar auditor este Rusu Gheorghe reprezentant al SC ROMAR-CO Audit SRL.
 
Acționarii societății sunt familia Crăciun Nicolae și Cristian ca reprezentanții ai SC Progress Consulting SA  26,1239%, Crăciun Nicolae ca persoană fizică cu 23,9046%, adică peste 50% și 22 de persoane fizice, printre care Cușu Cati și Iancu, Samara Lidea, Silberstein Mariana, Cealera Ionuț (10,0721%), Turcu Dorinel (16,25%), Mitrea Viorica, Asan Yalcin, Ionescu Roxana și Aurel, Piștea Andreea și Florin Bogdan, Carataș Daniel-George, Păunescu Maria, Nițu Maria-Cristina , Iacovache Tudor-Andrei, Bobu Raluca, Pavlicu Dumitru Mugurel, Dumitru Eugen, Burșova Anăstase, Fonta Durlea Gabriela-Veronica, Stoica Cosmin, etc.
 
Societatea desfășoară activitate de creditare și are puncte de lucru în București, Craiova, Brăila, Bacău, Pitești, Cluj-Napoca, Sibiu, Baia Mare, Ploiești,Galați, Arad , Brașov , Oradea, etc.
 
Societatea Easy Credit 4 All IFN SA, pentru exercițiul financiar 2021 a declarat venituri în valoare de 42.039.998 lei (8.400.000 milioane euro) și profit de 7.306.717 lei (1.461.343 milioane euro), și are 104 angajați.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Peste 2 milioane de euro, profit al firmei care administrează Cimitirul Municipal Constanța. Ce sumă ajunge la Primărie?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii