Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
05:18 23 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ovidiu Cupșa - „Prin Asociaţia EDINNA, CERONAV şi România au de spus un cuvânt la nivel european“

ro

23 Sep, 2014 00:00 1005 Marime text
Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV a găzduit, ieri, întâlnirea Comitetului Director al Asociaţiei EDINNA. La întâlnire au participat preşedintele asociaţiei, Arjen Mintjes, şi vicepreşedinte acesteia, Ovidiu Cupşa. „Prin EDINNA, CERONAV şi România au de spus un cuvânt la nivel european“, a declarat Ovidiu Cupşa.
 
Înfiinţată în anul 2009, Asociaţia Europeană EDINNA are ca scop promovarea navigaţiei pe ape interioare prin îmbunătăţirea şi armonizarea standardelor de formare a personalului navigant fluvial. EDINNA are 27 de membri, importanţi furnizori de educaţie şi pregătire profesională, din România, Franţa, Slovacia, Belgia, Germania, Olanda, Italia, Austria, Polonia, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Croaţia şi Rusia.
„Eforturile concentrate ale statelor membre ale Uniunii Europene, ce urmăresc transferul accentului de pe transportul rutier şi feroviar pe transportul pe căi navigabile interioare, cuprind un set întreg de măsuri vizând, în primul rând, asigurarea unei infrastructuri sustenabile şi promovarea acestui mod de transport nu numai ecologic, dar şi cu mult mai avantajos din punct de vedere economic faţă de alternativele curente.
O componentă principală a strategiilor europene de dezvoltare a sectorului de navigaţie pe ape interioare o reprezintă și armonizarea educaţiei, instruirii şi certificării personalului din acest domeniu, în vederea asigurării unui personal de înaltă calificare şi a mobilităţii forţei de muncă în întreg spaţiul european“, a precizat Ovidiu Cupşa. Scopul declarat al EDINNA este acela de a implementa un sistem armonizat de pregătire a personalului din transportul pe ape interioare la nivel european. Asociaţia EDINNA a apărut ca un răspuns la nevoia crescândă de personal din sectorul de navigaţie pe ape interioare şi din conştientizarea faptului că acest deficit de personal calificat nu se poate contracara decât prin recrutarea de membri de echipaj din diverse ţări, având în vedere că transportul de marfă şi de pasageri nu se opreşte la graniţele statale, ci include, adesea, activităţi transfrontaliere.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii