Oficial de la ANPC despre sancționarea comercianților care refuză să înlocuiască produsele cu probleme în maxim 30 de zile
Oficial de la ANPC despre sancționarea comercianților care refuză să înlocuiască produsele cu probleme în
109
Marime text
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor subliniază contribuția semnificativă a modificărilor prevăzute de Legea nr. 190/2025, care consolidează cadrul juridic privind drepturile consumatorilor și responsabilitățile comercianților în ceea ce privește vânzarea bunurilor și soluționarea situațiilor de neconformitate.Potrivit ANPC, prin noua lege, sunt menținute sancțiunile cuprinse între 5.000 și 25.000 de lei pentru nerespectarea obligațiilor prevăzute în articolele esențiale privind conformitatea bunurilor, însă este adusă o clarificare importantă: lista faptelor sancționabile este extinsă prin includerea expresă a art. 11 alin. (7).
Cuantumul sancțiunilor menținute între 5.000 și 25.000 de lei reflectă:Pentru o înțelegere completă, precizăm că art. 11 alin. (7) din OUG nr. 140/2021 prevede: „Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.”
Prin includerea art. 11 alin. (7) în sfera sancțiunilor, legea oferă Autorității un instrument suplimentar pentru a interveni eficient atunci când comercianții refuză sau întârzie nejustificat înlocuirea bunurilor neconforme, când creează consumatorilor inconveniente semnificative sau când nu respectă termenul maxim legal de 30 de zile pentru constatarea neconformității7 - conform ANPC
- proporționalitatea între gravitatea faptelor și impactul asupra consumatorului;
- importanța creșterii nivelului de responsabilitate comercială, mai ales în contextul creșterii vânzărilor online;
- necesitatea unei protecții reale și efective pentru consumatori;
- crearea unui mecanism preventiv capabil să descurajeze practicile ce generează întârzieri, refuzuri sau inconveniente nejustificate.
Citește și:ANPC consideră că această modificare legislativă reprezintă un instrument solid și necesar pentru asigurarea respectării garanțiilor legale, pentru creșterea încrederii consumatorilor și pentru protejarea corectă și completă a drepturilor acestora“ - conform APNC
Comercianții, obligați să înlocuiască produsele achiziționate fie fizic, fie online, în termen de 30 de zile dacă sunt constatate probleme
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


