Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:24 01 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Noi reguli în conturile personale. Ce trebuie să știe clienții unei mari bănci din România

ro

31 Oct, 2025 18:33 269 Marime text
foto: Freepick.com
 BRD Groupe Société Générale a confirmat o modificare substanțială a Condițiilor Generale Bancare pentru persoanele fizice, care va intra în vigoare la 31 decembrie 2025.

Noile prevederi consolidează puterea de intervenție a băncii în conturile clienților, permițând corectarea erorilor și blocarea fondurilor suspecte fără a aștepta acordul sau a notifica în prealabil titularul de cont.

Noile prevederi în integralitate pot fi consultate în secțiunea Document a materialului. 



Cele trei scenarii de intervenție unilaterală

Noile condiții contractuale, așa cum sunt detaliate în documentul băncii, prevăd exact situațiile în care BRD poate acționa direct asupra conturilor:

Corectarea erorilor bancare și returnarea sumei primite din greșeală: Banca va putea "să debiteze din Contul Clientului și să returneze plătitorului, total/parțial, orice sumă încasată de Client, în cazul în care:


a) suma a fost încasată ca urmare a unei erori a băncii plătitorului și/sau a băncii beneficiare;
b) operațiunea de plată a fost executată incorect din eroarea prestatorului de servicii de plată al plătitorului (spre ex., operațiunea a fost executată de doua sau mai multe ori sau a fost executată incorect în alt mod)".

Măsuri în caz de suspiciuni de fraudă: În fața riscului de fraudă, BRD își rezervă dreptul de a acționa rapid, inclusiv prin blocarea instrumentelor de plată. Textul contractual arată că banca poate debita și returna sume încasate de client "în cazul unor fraude sau suspiciuni de fraudă, identificate sau semnalate inclusiv pe canal securizat bancar – spre ex. prin mesaje Swift". În aceste situații, Banca "poate lua orice măsuri considera adecvate pentru prevenirea sau limitarea consecințelor posibilelor fraude, spre ex. să blocheze sumele respective în Cont, să blocheze Contul și/sau instrumentele de plată asociate (carduri, serviciul de internet și mobile banking etc), inclusiv pană la primirea unei comunicări oficiale din partea autorităților competente, dacă este cazul".

Absența despăgubirilor: O clauză importantă specifică faptul că, în urma acestor intervenții, clientul nu va avea dreptul la despăgubiri. Banca precizează că "nu datorează despăgubiri Clientului pentru corecțiile/operațiunile efectuate conform literelor a), b) si c) de mai sus, Clientul fiind considerat autorizat cu privire la acestea prin prezentele Condiții Generale Bancare".

Clienții care nu acceptă noile condiții pot solicita încetarea contractului cu banca până la data de 30 decembrie 2025.





Citește și:

Dificultăți la operațiunile băncii BRD
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii