Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:45 18 09 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Memorandum adoptat în ședință de Guvern! Vizată, emiterea cărților electronice de identitate către cetățenii români

ro

18 Sep, 2025 15:29 172 Marime text
Guvernul României a adoptat astăzi memorandumul cu tema: Autorizarea continuării contractelor/deciziei de finanțare/contractelor de achiziție/procedurilor de achiziție care intră sub incidența prevederilor O.U.G nr.41/2025 pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării investițiilor finanțate din Planul național de redresare și reziliență și din fonduri publice naționale, aflate în responsabilitatea Ministerului Afacerilor Interne din cadrul Componentei 7 Transformare digitală/ Investiția 8. Cartea de identitate electronică și semnătura digitală.

Potrivit Guvernului României, actul normativ propune încheierea de noi angajamente legale sau de atribuire de contracte pentru proiecte ce fac obiectul renegocierii PNRR.

Este vorba de continuarea unui număr de 3 proiecte în valoare totală de 790,14 milioane lei, din care 640 milioane lei - alocare PNRR, 15,74 milioane lei – valoarea finanțării publice naționale, iar 134,4 milioane lei – valoarea aferentă TVA.

Primul proiect este „Stimularea adoptării cărții electronice de identitate de către cetățenii români”, beneficiar fiind Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor. Proiectul este circumscris Țintei 173 „Cetățeni pentru care se eliberează cartea de identitate electronică”, cu termen de implementare 30 iunie 2026, și vizează eliberarea a 5 milioane de cărți de identitate electronică în perioada de implementare a PNRR.

Pentru această țintă s-a propus modificarea numărului de cărți de identitate electronice eliberate de la 5 milioane la 3,5 milioane. Până la 15 septembrie 2025 au fost emise 567.941 cărți electronice de identitate și 583.317 de cereri au fost preluate.

Al doilea proiect este „D4eID-Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate electronice” și contribuie la atingerea Jalonului 174 „Punerea în aplicare a măsurilor de sprijin pentru implementarea cărții de identitate electronice”. Beneficiarul este Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Informare și Relații Publice, și are ca obiectiv dezvoltarea și lansarea în mediul online a 11 servicii publice electronice, precum și realizarea și desfășurarea campaniei de sensibilizare care să încurajeze utilizarea la scară largă a cărții electronice de identitate.

Până la data de 22 august 2025 au fost dezvoltate 4 servicii electronice și pentru 4 servicii a fost realizată analiza de business, fiind în curs de implementare alte 3 funcționalități.

Cel de-al treilea proiect - „Sistem de alertă timpurie – SAT (Early warning system)” – are ca beneficiar Direcția Generală de Protecție Internă și are ca obiectiv tot atingerea Jalonului 174, prin dezvoltarea Sistemului de Alertă Timpurie (SAT) care va asigura un nivel ridicat de încredere și siguranță pentru creșterea atractivității utilizării cărții electronice de identitate și accesării serviciilor electronice publice. Din cele 8 proceduri de achiziție stabilite prin contractul de finanțare, au fost inițiate 4 proceduri de atribuire, dintre care 1 contract semnat și 1 contract în curs de semnare, iar 2 sunt în curs de evaluare.


Citește și: 

Două proiecte de investiții declarate prin Hotărâre de Guvern de importanță națională în domeniul gazelor naturale
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii