Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:51 22 04 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În transparență decizională MAI propune modificări în domeniul stării civile, în contextul COVID-19. Mai multe documente, depuse în format electronic

ro

26 Feb, 2021 00:00 545 Marime text
  • Ministerul Afacerilor Interne propune un proiect prin care mai multe documente pot fi depuse sau ridicate, în format electronic
  • Decizia vine în contextul pandemiei SARS-CoV-2
  • De menționat este că sunt doar câteva documente care sunt afectate


Ministerul Afacerilor Interne a publicat, în transparență decizională, proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului privind reglementarea unor măsuri în domeniul stării civile, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Conform textului, pe durata stării de alertă instituite potrivit legii, precum și pentru o perioadă de 6 luni de la data încetării acestei stări, instituțiile și autoritățile publice care, în exercitarea competențelor prevăzute de legislația specifică, solicită prezentarea certificatelor de stare civilă, în original și/sau fotocopii, sunt obligate să accepte extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă transmise în format electronic de către serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau de oficiul de stare civilă din cadrul primăriilor unităților administrativ-teritoriale unde nu funcționează serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor.

De asemenea, documentele primare care stau la baza înregistrării actelor de naștere și de deces se transmit de emitenți la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor/oficiul de stare civilă competent, prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autorități ale statului român.

Termenul de declarare a decesului este stabilit la 3 zile calendaristice de la încetarea din viață a persoanei, conform proiectului, iar în situația decesului intervenit din cauze violente, termenul de 3 zile pentru declararea decesului se calculează de la data eliberării certificatului medical constatator al decesului.
În situația în care activitatea structurii de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor/primăriei unității administrativ-teritoriale unde nu funcționează astfel de servicii, competentă să înregistreze decesul, este suspendată ca urmare a instituirii măsurii de izolare/carantinare, înhumarea/incinerarea cadavrului se poate face în baza Adeverinței privind constatarea producerii decesului, eliberată electronic de către Serviciul public comunitar județean de evidență a persoanelor pe raza căruia s-a produs decesul.

Adeverința se eliberează în format electronic, în baza certificatului medical constatator al decesului și a actului de identitate al defunctului, după caz, transmise de medicul care a constatat decesul/persoana desemnată la nivelul spitalului/unității medicale/serviciului de medicină legală/medicul de familie, prin intermediul mijloacelor electronice administrate de instituțiile implicate.

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii