Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:12 04 04 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial! Cum va fi organizată Autoritatea pentru Digitalizarea României

ro

17 Feb, 2020 00:00 449 Marime text

În Monitorul Oficial al României, Partea I, numărul 113 din data de 13 februarie 2020, a fost publicată hotărârea privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Digitalizarea României.
 
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi a coordona implementarea strategiilor şi politicilor publice în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale.
 
Sediul instituţiei este în Bucureşti, pe bd. Libertăţii nr. 14, iar un sediu secundar se află pe strada Italiană nr. 22 din capitală. ADR exercită, în domeniul său de competenţă, următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care planifică strategic şi asigură elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale;
b) de reglementare, prin care reglementează participarea la elaborarea cadrului normativ şi instituţional în domeniul transformării digitale şi societăţii informaţionale, inclusiv cu privire la interoperabilitatea sistemelor informatice ale instituţiilor publice;
c) de avizare;
d) de reprezentare, prin care asigură, în numele Guvernului, reprezentarea în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale, europene şi internaţionale, ca autoritate de stat, pentru domeniul său de activitate, în conformitate cu cadrul normativ în vigoare;
e) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor în domeniul său de competenţă;
f) de administrare şi gestiune;
g) de promovare, coordonare, monitorizare, control şi evaluare a realizării politicilor în domeniul său de competenţă, precum şi a cadrului naţional de interoperabilitate;
h) de comunicare, prin care se asigură comunicarea atât cu celelalte structuri ale sectorului public, cât şi cu sectorul privat şi societatea civilă;
i) de implementare şi gestionare a proiectelor finanţate din fonduri europene, precum şi a programelor şi proiectelor finanţate din fonduri naţionale şi alte surse legal constituite;
j) de organism intermediar, prin care se asigură implementarea măsurilor din Programul operaţional sectorial pentru „Creşterea competitivităţii economice” şi Programul operaţional „Competitivitate" în condiţiile acordului de delegare încheiat cu autoritatea de management conform art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu privire la alte programe cu finanţare europeană.
 
Conducerea ADR este asigurată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat prin decizie a prim-ministrului. Preşedintele conduce întreaga activitate a ADR şi reprezintă instituţia în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din străinătate. Preşedintele ADR este ordonator terţiar de credite. În exercitarea atribuţiilor sale, acesta emite decizii.
 
Preşedintele ADR este ajutat în activitatea de conducere de doi vicepreşedinţi, cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi prin decizie a prim-ministrului. Răspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor ADR se stabilesc prin decizie a preşedintelui ADR. Preşedintele ADR poate delega, prin decizie, o parte dintre atribuţiile sale, în condiţiile legii.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii