Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:22 24 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Facebook, Publicitate, Bani şi „Ziua Izabellei“

ro

26 Jan, 2015 00:00 3546 Marime text


Publicitatea este cea care asigură succesul unei afaceri, fie ea o afacere mică de familie, o firmă serioasă cu cel puţin 50-100 de angajaţi sau mai mulţi ori o companie multinaţională cu centre de distribuţie sau puncte de lucru în toată lumea.

Publicitatea a urmărit şi ea toate formele de comunicare - de la începutul presei scrise, al radioului sau al televiziunii şi - nu se putea altfel - al Internetului, iar reclamele şi-au făcut loc mai discret sau mai evident în vieţile noastre.

 

(Sursă foto: https://www.facebook.com/pages/Reclame-vechi-romanesti-1860-1990/119322554753331)
 
De la reclamele politicoase şi impersonale, alb-negru sau cel mult în câteva nuanţe pale, s-a ajuns la un stil de comunicare cât mai personal, direct şi agresiv sau atât de subtil încât aproape că nu îţi dai seama dacă mesajul unui spot publicitar difuzat pe radio sau TV ori pe Facebook ascunde o reclamă bine gândită şi mai ales bine ţintită.
 
Publicitatea ocupă acum foarte mult spaţiu şi timp, de la bannerele de pe clădiri, până la pauzele publicitare foarte dese din telenovele, aşa că oamenii deja le evită sau pur şi simplu nu mai reacţionează la mesajul lor.

 Ne mutăm cu reclamele pe Facebook! Costă mai puţin, iar audienţa este în creştere

 O statistică recentă publicată pe site-ul business2community.com spune că: 
  • ·      86% dintre telespectatori evită reclamele difuzate la televizor şi mai ales posturile de televiziune de tip „teleshopping“
     
  • ·      44% dintre email-urile publicitare nu sunt niciodată citite
     
  • ·      91% dintre cei care se abonează la newslettere publicitare se dezabonează la scurtă vreme
 
Asta înseamnă că nu mai facem reclamă? Ba da! Facem reclamă pe aceleaşi canale ca şi până acum, dar ne extindem şi pe Facebook şi pe alte reţele de socializare precum Twitter, Pinterest, Instagram, Google+, Tumblr şi multe altele.
 
La noi a prins foarte bine Facebook! Mai toată lumea care deţine un smartphone, o tabletă sau un calculator s-a obişnuit să petreacă mult timp pe această reţea de socializare. E la modă, e cool, e în trend, e funny, e... de bine să stai pe Facebook!

 Reţeta unei reclame de succes: Facebook + tablete şi telefoane mobile

 Un studiu realizat de comScore şi publicat pe Smartinsights.com ne arată o creştere mai rapidă a volumului de accesări ale paginilor de Internet de pe dispozitivele mobile, comparativ cu accesarea de pe calculatoare Desktop sau Laptop.
 

(Sursă foto: www.smartinsights.com)
 
Graficul ia în calcul o perioadă destul de mare, anii 2007 - 2015, şi ne dovedeşte simplu, prin cele două linii, că accesările de pe Mobile tind către 2.000, în timp ce vizitele de pe calculator sau laptop sunt sub 1.800 de milioane de utilizatori de Internet.
 
Revenind la studiul realizat de Business2community.com, despre care vorbeam mai sus, constatăm că peste 85% dintre strategiile de publicitate includ şi canalele de promovare pe reţelele de socializare, în timp ce 17% îşi propun ca, în acest an, să folosească şi aceste canale în strategiile lor de promovare.
 
Şi astfel reţeta succesului devine simplă: una sau mai multe pagini de Facebook bine realizate şi promovate, adaptarea reclamelor la accesarea şi vizualizarea cat mai rapidă şi de calitate de pe telefoanele mobile şi tablete sunt ingredientele care aduc trafic pe site, audienţă la televizor şi la radio şi, nu în ultimul rând, bani.

 „Ziua Izabellei“, o oportunitate pentru audienţă, publicitate şi profit

 Evenimentul devenit public pe Facebook din cauza unei opţiuni alese greşit de fetiţa din Constanţa - „Ziua Izabellei“ - a câştigat peste 1.000 de fani (like-uri şi share-uri) după ce a fost preluat de un student din Cluj-Napoca şi distribuit pe grupurile de Facebook ale unor cunoscuţi comedianţi. De aici şi până la momentul în care evenimentul a devenit viral pe reţelele de socializare nu a mai fost decât un pas: întâmplarea a fost preluată ca ştire de posturile de televiziune, de radio sau de presa scrisă.
 
Interesantă este însă abordarea sau, mai bine zis, exploatarea în scop publicitar a invitaţiei la Ziua Izabellei, devenită virală pe Facebook. Pe lângă numeroasele pagini de Facebook şi emisiuni de televiziune sau de radio, există şi un site, Ziuaizabelei.info, care conţine reclame integrate prin sistemul Google Adsense, reclame care trebuie să aducă trafic şi bani.
 
Să lăsăm totuşi detaliile „comerciale“ la o parte şi să ne bucurăm sincer de Ziua Izabellei, să îi urăm „La mulţi ani“ şi note cât mai bune la şcoală, iar celor care vor participa la petrecerea ei (numai dacă sunt pe lista reală a invitaţilor şi aprobată de parinţi) să le urăm distracţie maximă!

Elena Ilie
Marketing online
Dezvoltare-site-seo.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii