Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
01:54 19 01 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Consiliul Național al Audiovizualului. Amendă record pentru un post tv din România

ro

25 Nov, 2021 18:39 804 Marime text
Întrunit în ședințele publice din 23, 24 și 25.11.2021, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a autosesizării și a sesizărilor primite pentru emisiuni de știri și dezbateri în cadrul cărora au fost abordate teme legate de pandemia de Covid-19.

Au fost monitorizate emisiuni din perioada 01 – 19.10.2021, difuzate de 10 posturi de televiziune: Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea Plus, România TV, Nașul TV, Metropola TV, eStrada TV, Inedit TV și Aleph News.


Potrivit unui comunicat al CNA, în ședința publică din data de 25.11.2021, constatând încalcări ale legislației audiovizuale de către doi dintre radiodifuzori, CNA a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:



*        amendă de 100.000 de lei postului Nașul TV pentru încălcarea dispozițiilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002,  precum și a prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b), art. 40 alin. (5) și ale art. 30 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. La stabilirea cuantumului sancțiunii, membrii Consiliului au ținut cont de gravitatea faptei și de efectele acesteia, precum și de sancțiunile primite anterior pe o perioadă de un an de și de modul în care postul Nașul TV s-a raportat la acestea. Printre titlurile afișate pe ecran: „Credeți că oamenii nevaccinați vor rămâne fără niciun drept în societate?”; „Medicii care au alte păreri decât cele oficiale, dați afară din sistem!”; „De ce credeți că se fac vaccinuri fără testări înainte?”;



*        amendă de 5.000 de lei postului România TV, deoarece nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunilor: „România Exclusiv” din 09.10.2021, „România de Poveste” din 10.10.2021, „Ediție Specială” din 12.10.2021, precum și „Știrile România TV de la ora 14.00” și „Breaking News, ora 16.00” din data de 14.10.2021. Dintre titlurile afișate pe ecran menționăm: „Crește furia populară în momentul critic al pandemiei”; „Cum vrea Cioloș vaccinarea obligatorie a românilor”; „Resetarea pregătită de Cioloș și neomarxiști în România”.
 

„ În aceeași ședință, în urma analizării raportului întocmit de Direcția Control, Consiliul a constatat nerespectarea dispozițiilor art. 17 alin. (1) din Decizia CNA nr. 277 / 2013 și a sancționat societatea Estrada TV SRL (București) cu somație publică (termen de intrare în legalitate 17.12.2021)“ - au precizat reprezentanții CNA


 

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii