Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:45 20 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CFR SA semnează contractul pentru electrificarea liniei Dărmănești– Vicșani– Frontieră. Cine a câștigat licitația

ro

30 Jun, 2025 16:31 413 Marime text
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că a fost desemnată oferta câștigătoare pentru contractul de proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare, Lot 1 – Lucrări de electrificare.

Oferta financiară a Asocierii RailEC: ALSTOM TRANSPORT SA – A&S Turism Construct SRL a fost desemnată câștigătoare, cu suma de 117.029.971,63 lei, fără TVA, conform criteriului aplicat „Cel mai bun raport calitate-preț”.

Potrivit unui comunicat pus la dispoziție de CFR SA, valoarea estimată a contractului „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră – Etapa 1, Electrificare, Lot 1 – Lucrări de electrificare” este de 135.629.483,08 lei, fără TVA.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile – aplicația comună cu Ucraina pentru finanțare din CEF-T-2022-SAFEMOBGEN, cu titlul „EU-Ukraine Solidarity Lanes – improving the rail border crossing at Vicșani (RO) – Vadu Siret (UA)” – GRANT AGREEMENT Project 10112871 – 22-EU-TG-Rail BCP RO-UA, de la Bugetul de Stat – prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale CFR SA, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Durata contractului este de 26 luni, din care: 8 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor, se mai arată în comunicat. 

Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare, Lot 1 – Lucrări de electrificare cuprinde următoarele lucrări: lucrări de electrificare a liniei de cale ferată normală, pe o lungime de 30,313 km, între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492); lucrări la suprastructura liniei CF; lucrări pentru instalațiile de semnalizare; relocare/subtraversare a utilităților care interferează cu proiectul de electrificare.

Principalele obiective preconizate sunt: diminuarea efectelor adverse asupra mediului și creșterea capacității de tranzit.




Citește și:

CFRTrafic reluat între Sinaia și Bușteni pe firul II, după îndepărtarea unui copac căzut pe linia de contact (FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii