Angajări Constanța Direcția Generală de Asistență Socială Constanța scoate la concurs două posturi. Vrei să te angajezi?
Angajări Constanța: Direcția Generală de Asistență Socială Constanța scoate la concurs două posturi. Vrei
25 Sep, 2024 14:53
ZIUA de Constanta
5438
Marime text
Direcția Generală de Asistență Socială Constanța a anunțat astăzi, 25 septembrie 2024, că organizează un concurs pentru ocuparea unui post vacant de asistent social treapta de competență principal în cadrul Cantinei de ajutor social Constanța, Direcția protecție socială și unul pentru ocuparea unui post de îngrijitoare, în cadrul Compartimentului igienă, Căminul pentru persoane vârstnice.
Condiții pentru candidatură - postul de asistent social
Astfel, pentru postul de asistent social, din cadrul Cantinei de ajutor social Constanța, Direcția protecție social, candidații trebuie să fie absolvenți ai ciclului universitar de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalentă în domeniul asistenței sociale, să aibă aviz de de exercitare a profesiei de asistent social principal de la Colegiului Național al Asistenților Sociali din România și aviz de exercitare a profesiei de asistent social principal, minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social.
Contractul de muncă este pe o perioada nedeterminată, iar locul de muncă este cu normă întreagă, 8h/zi, 40h/săptămână;
Etapele concursului
Selecția dosarelor va fi în perioada 9 - 10 octombrie 2024, urmând ca proga scrisă să se desfășoare în data de 17 octombrie 2024, ora 10:00, iar interviul se va susține într-un termen de 4 zile lucrătoare de la de la data susținerii probei scrise.
Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
Termenul în care se afișează rezultatele pentru selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu este de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut pentru fiecare probă de concurs.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciului resurse umane și organizare personal, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și al interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale se afișează în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă.
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
Unde se va desfășura proba scrisă și interviul?
Proba scrisă și interviul se vor desfășura în sala de ședințe, etajul I, la sediul Directiei generale de asistență socială Constanța din strada Unirii nr. 104, municipiul Constanța, județul Constanța.
Candidații trebuie să aibă cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene, să cunoască limba română, scris și vorbit și să aibă capacitatede muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, candidații trebuie să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate, sa îndeplinească condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs.
Aceștia nu trebuie să fie condamnați definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Tototdată, nu trebuie să execute o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii și să nu fi comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Ce trebuie să conțină dosarul de consurs?
În vederea participării la concurs, candidații vor depune în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, respectiv până la data de 08 octombrie 2024, inclusiv, ora 16:00, la sediul Direcției generale de asistență socială din str. Unirii, nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța, Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal) dosarul de concurs.
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului Sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, extrasului de pe cazierul judiciar, anterior datei de susținere a probei practice.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus de la lit. b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidații cu dizabilități înscriși la concurs, pot înainta comisiei de concurs, până în ultima zi de depunere a dosarelor, o propunere privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Atribuții specifice
Candidatul care va obține postul de asistent social va trebui să asigure implementarea și respectarea cadrului legislativ în domeniul asistenței sociale.
De asemenea, va gestiona și răspunde de etapele procesului de acordare a serviciilor sociale, conform prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social Cantina de ajutor social Constanța.
Totodată, va aplica procedurile operaționale specifice cantinei și va oferii informații detaliate potențialilor beneficiari despre accesul la servicii sociale, criteriile de eligibilitate și documentele necesare pentru întocmirea dosarului.
Acesta va efectua vizite la domiciliul beneficiarilor înscriși la cantină pentru monitorizarea situațiilor medico-sociale și economice, din oficiu sau la orice sesizare scrisă sau verbală, va realiza anchete sociale atunci când situația impune, va efectua anchete sociale necesare pentru acordarea prestațiilor și serviciilor sociale, asumându-și redactarea și corectitudinea datelor colectate și va întocmi referate cu propuneri de acordare sau încetare a serviciilor pentru posibilii beneficiari ai cantinei.
Alte activități pe care le va realiza responsabilul de caz
a) îndeplinește prin delegarea atribuțiilor de către MC, asigură coordonarea activităților legate de elaborarea şi implementarea tuturor planurilor de intervenție specifice cantinei;
b) parcurge etapele managementului de caz conform prevederilor standardelor de calitate și a procedurilor operaționale;
c) în toate activitățile desfășurate în cadrul etapelor managementului de caz respectă codul de etică profesională, se bazează pe principiul respectării demnității inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertății de a face propriile alegeri și a independenței persoanelor vârstnice ;
d) participă la preluarea cazului și consilierea inițială a beneficiarului, împreună cu MC;
e) participă la evaluarea complexă în calitate de membru al echipei multidisciplinare;
f) participă la elaborarea planului de intervenție;
g) participă la vizitele de monitorizare, împreună cu MC, efectuate la domiciliul beneficiarului sau în locațiile în care se acordă serviciile și întocmește fișele de monitorizare, consiliază beneficiarii de servicii/aparținătorii/membrii de familie;
h) participă la ședințele de lucru în calitate de membru în echipa multidisciplinară, propune soluții de remediere a dificultăților apărute în acordarea serviciilor;
i) informează MC cu privire la dificultățile apărute în implementarea PIA și propune soluții de remediere;
j) constituie baza de date privind persoanele vârstnice beneficiare de cantina şi realizează monitorizarea și raportările prevăzute de legislația în vigoare, resursele necesare în acest scop fiind asigurate de DGAS;
-Întocmește orice situație solicitată în domeniul asistenței sociale.
-Redactează rapoarte de activitate lunare și anuale, precum și statistici privind activitatea desfășurată.
-Mediază conflictele intra și extrafamiliale ale beneficiarilor.
-Oferă informare și consiliere beneficiarilor cantinei, abordând problemele lor sociale și economice.
-Se familiarizează cu materialele informative actualizate periodic privind scopul, obiectivele, serviciile și facilitățile cantinei.
-Prelucrează aceste informații cu beneficiarii și le consemnează în Registrul privind informarea beneficiarilor.
-Solicită beneficiarilor înscriși la cantină documente justificative (certificate medicale, adeverințe/cupoane de venit) ori de câte ori acestea suferă modificări.
-Arhivează aceste documente în dosarele beneficiarilor.
-Ține evidența beneficiarilor cantinei, notând absențele, internările sau plecările în diferite locuri.
-Gestionarea cererilor de învoire ale beneficiarilor pentru arhivare.
-Informarea beneficiarilor prin afișe la loc vizibil despre data și ora încasării contribuțiilor, precum și alte informații relevante.
-Participă la încasarea contribuției de 30% de la beneficiari, păstrând copii ale chitanțelor pentru arhivare.
-Ține evidența numerică și nominală a dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate, atât pe suport hârtie, cât și electronic.
-Actualizează lunar caietul de prezență al beneficiarilor, inclusiv pentru cei nedeplasabili.
-Păstrează confidențialitatea situațiilor, documentelor și informațiilor deținute în scop profesional, respectând legislația și metodologiile în vigoare.
-Colaborează cu specialiști din alte centre pentru soluționarea cazurilor și identificarea de resurse.
-Sesizează conducerea cantinei în legătură cu situațiile care pun în pericol siguranța beneficiarilor sau cu nerespectarea regulamentelor(ROF/ROI).
-Ține un registru de evidență a abuzurilor și incidentelor deosebite, înregistrând cazurile de abuz identificate sau semnalate și măsurile întreprinse.
-Încurajează participarea beneficiarilor la programele de integrare și reintegrare socială.
-Identifică situațiile de risc și propune măsuri de asistență socială pentru prevenirea și combaterea acestora.
-Pentru beneficiarii nedeplasabili cu ajutor familial, împuternicirea se semnează la domiciliul persoanei nedeplasabile în prezența acestuia.
-Pentru beneficiarii nedeplasabili fără ajutor familial, se întocmește un caiet de prezență distinct, iar monitorizarea se realizează lunar sau ori de câte ori este necesar.
-Aplică trimestrial chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacție al beneficiarilor privind serviciile oferite de cantină.
-Centralizează și interpretează rezultatele chestionarelor.
-Sesizează conducerea asupra oricăror situații care pun în pericol siguranța beneficiarilor sau asupra nerespectării regulamentelor.
-Răspunde de administrarea patrimoniului repartizat, echipamentelor de lucru și ustensilelor utilizate.
-Respectă normele de sănătate și securitate a muncii, conform legislației în domeniu.
-Se preocupă de perfecționarea continuă a pregătirii profesionale pentru a-și îmbunătăți competențele și a asigura servicii de calitate beneficiarilor.
Bibliografie
1.Constitutia României – republicată / Titlul I și Titlul II ;
2.O.G nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare / Capitolul I și Capitolul II ;
3.Legea 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare / Capitolele I, II, III și IV ;
4.Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare ;
5.Legea nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social ;
6.Ordinul Ministerului Muncii și Justiției Sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale, cu modificările și completările ulterioare – Anexa 9 STANDARDE MINIME de calitate pentru cantina socială , cod 8899 CPDH-I;
Tematică
1.Reglementări privind principii generale și drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;
2.Reglementări privind principii, definiții și dispoziții speciale;
Contractul de muncă este pe o perioada nedeterminată, iar locul de muncă este cu normă întreagă, 8h/zi, 40h/săptămână;
Etapele concursului
Selecția dosarelor va fi în perioada 9 - 10 octombrie 2024, urmând ca proga scrisă să se desfășoare în data de 17 octombrie 2024, ora 10:00, iar interviul se va susține într-un termen de 4 zile lucrătoare de la de la data susținerii probei scrise.
Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
Termenul în care se afișează rezultatele pentru selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu este de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut pentru fiecare probă de concurs.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviu, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciului resurse umane și organizare personal, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise și al interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale se afișează în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă.
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
Unde se va desfășura proba scrisă și interviul?
Proba scrisă și interviul se vor desfășura în sala de ședințe, etajul I, la sediul Directiei generale de asistență socială Constanța din strada Unirii nr. 104, municipiul Constanța, județul Constanța.
Candidații trebuie să aibă cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene, să cunoască limba română, scris și vorbit și să aibă capacitatede muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, candidații trebuie să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate, sa îndeplinească condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs.
Aceștia nu trebuie să fie condamnați definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Tototdată, nu trebuie să execute o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii și să nu fi comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Ce trebuie să conțină dosarul de consurs?
În vederea participării la concurs, candidații vor depune în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, respectiv până la data de 08 octombrie 2024, inclusiv, ora 16:00, la sediul Direcției generale de asistență socială din str. Unirii, nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța, Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal) dosarul de concurs.
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului Sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, extrasului de pe cazierul judiciar, anterior datei de susținere a probei practice.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus de la lit. b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidații cu dizabilități înscriși la concurs, pot înainta comisiei de concurs, până în ultima zi de depunere a dosarelor, o propunere privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Atribuții specifice
Candidatul care va obține postul de asistent social va trebui să asigure implementarea și respectarea cadrului legislativ în domeniul asistenței sociale.
De asemenea, va gestiona și răspunde de etapele procesului de acordare a serviciilor sociale, conform prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social Cantina de ajutor social Constanța.
Totodată, va aplica procedurile operaționale specifice cantinei și va oferii informații detaliate potențialilor beneficiari despre accesul la servicii sociale, criteriile de eligibilitate și documentele necesare pentru întocmirea dosarului.
Acesta va efectua vizite la domiciliul beneficiarilor înscriși la cantină pentru monitorizarea situațiilor medico-sociale și economice, din oficiu sau la orice sesizare scrisă sau verbală, va realiza anchete sociale atunci când situația impune, va efectua anchete sociale necesare pentru acordarea prestațiilor și serviciilor sociale, asumându-și redactarea și corectitudinea datelor colectate și va întocmi referate cu propuneri de acordare sau încetare a serviciilor pentru posibilii beneficiari ai cantinei.
Alte activități pe care le va realiza responsabilul de caz
a) îndeplinește prin delegarea atribuțiilor de către MC, asigură coordonarea activităților legate de elaborarea şi implementarea tuturor planurilor de intervenție specifice cantinei;
b) parcurge etapele managementului de caz conform prevederilor standardelor de calitate și a procedurilor operaționale;
c) în toate activitățile desfășurate în cadrul etapelor managementului de caz respectă codul de etică profesională, se bazează pe principiul respectării demnității inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertății de a face propriile alegeri și a independenței persoanelor vârstnice ;
d) participă la preluarea cazului și consilierea inițială a beneficiarului, împreună cu MC;
e) participă la evaluarea complexă în calitate de membru al echipei multidisciplinare;
f) participă la elaborarea planului de intervenție;
g) participă la vizitele de monitorizare, împreună cu MC, efectuate la domiciliul beneficiarului sau în locațiile în care se acordă serviciile și întocmește fișele de monitorizare, consiliază beneficiarii de servicii/aparținătorii/membrii de familie;
h) participă la ședințele de lucru în calitate de membru în echipa multidisciplinară, propune soluții de remediere a dificultăților apărute în acordarea serviciilor;
i) informează MC cu privire la dificultățile apărute în implementarea PIA și propune soluții de remediere;
j) constituie baza de date privind persoanele vârstnice beneficiare de cantina şi realizează monitorizarea și raportările prevăzute de legislația în vigoare, resursele necesare în acest scop fiind asigurate de DGAS;
-Întocmește orice situație solicitată în domeniul asistenței sociale.
-Redactează rapoarte de activitate lunare și anuale, precum și statistici privind activitatea desfășurată.
-Mediază conflictele intra și extrafamiliale ale beneficiarilor.
-Oferă informare și consiliere beneficiarilor cantinei, abordând problemele lor sociale și economice.
-Se familiarizează cu materialele informative actualizate periodic privind scopul, obiectivele, serviciile și facilitățile cantinei.
-Prelucrează aceste informații cu beneficiarii și le consemnează în Registrul privind informarea beneficiarilor.
-Solicită beneficiarilor înscriși la cantină documente justificative (certificate medicale, adeverințe/cupoane de venit) ori de câte ori acestea suferă modificări.
-Arhivează aceste documente în dosarele beneficiarilor.
-Ține evidența beneficiarilor cantinei, notând absențele, internările sau plecările în diferite locuri.
-Gestionarea cererilor de învoire ale beneficiarilor pentru arhivare.
-Informarea beneficiarilor prin afișe la loc vizibil despre data și ora încasării contribuțiilor, precum și alte informații relevante.
-Participă la încasarea contribuției de 30% de la beneficiari, păstrând copii ale chitanțelor pentru arhivare.
-Ține evidența numerică și nominală a dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate, atât pe suport hârtie, cât și electronic.
-Actualizează lunar caietul de prezență al beneficiarilor, inclusiv pentru cei nedeplasabili.
-Păstrează confidențialitatea situațiilor, documentelor și informațiilor deținute în scop profesional, respectând legislația și metodologiile în vigoare.
-Colaborează cu specialiști din alte centre pentru soluționarea cazurilor și identificarea de resurse.
-Sesizează conducerea cantinei în legătură cu situațiile care pun în pericol siguranța beneficiarilor sau cu nerespectarea regulamentelor(ROF/ROI).
-Ține un registru de evidență a abuzurilor și incidentelor deosebite, înregistrând cazurile de abuz identificate sau semnalate și măsurile întreprinse.
-Încurajează participarea beneficiarilor la programele de integrare și reintegrare socială.
-Identifică situațiile de risc și propune măsuri de asistență socială pentru prevenirea și combaterea acestora.
-Pentru beneficiarii nedeplasabili cu ajutor familial, împuternicirea se semnează la domiciliul persoanei nedeplasabile în prezența acestuia.
-Pentru beneficiarii nedeplasabili fără ajutor familial, se întocmește un caiet de prezență distinct, iar monitorizarea se realizează lunar sau ori de câte ori este necesar.
-Aplică trimestrial chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacție al beneficiarilor privind serviciile oferite de cantină.
-Centralizează și interpretează rezultatele chestionarelor.
-Sesizează conducerea asupra oricăror situații care pun în pericol siguranța beneficiarilor sau asupra nerespectării regulamentelor.
-Răspunde de administrarea patrimoniului repartizat, echipamentelor de lucru și ustensilelor utilizate.
-Respectă normele de sănătate și securitate a muncii, conform legislației în domeniu.
-Se preocupă de perfecționarea continuă a pregătirii profesionale pentru a-și îmbunătăți competențele și a asigura servicii de calitate beneficiarilor.
Bibliografie
1.Constitutia României – republicată / Titlul I și Titlul II ;
2.O.G nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare / Capitolul I și Capitolul II ;
3.Legea 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare / Capitolele I, II, III și IV ;
4.Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare ;
5.Legea nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social ;
6.Ordinul Ministerului Muncii și Justiției Sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale, cu modificările și completările ulterioare – Anexa 9 STANDARDE MINIME de calitate pentru cantina socială , cod 8899 CPDH-I;
Tematică
1.Reglementări privind principii generale și drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;
2.Reglementări privind principii, definiții și dispoziții speciale;
Condiții pentru candidatură - postul de îngrijitoare
Pentru postul de îngrijitoare, din cadrul Compartimentului igienă, Căminul pentru persoane vârstnice, candidații trebuie să fie absolvenți ai celor 10 clase obligatorii. Nu se solicită vechime în muncă.
Contractul de muncă este pe o perioada nedeterminată, iar locul de muncă este cu normă întreagă, 8h/zi, 40h/săptămână;
Etapele concursului
Selecția dosarelor va fi în perioada 9 - 10 octombrie 2024, urmând ca proga scrisă să se desfășoare în data de 17 octombrie 2024, ora 10:00, iar interviul se va susține într-un termen de 4 zile lucrătoare de la de la data susținerii probei scrise.
Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba practică.
Termenul în care se afișează rezultatele pentru selecția dosarelor de înscriere, proba practică și interviu este de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut pentru fiecare probă de concurs.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba practică și interviu, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciului resurse umane și organizare personal, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei practica și al interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale se afișează în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă.
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
Unde se va desfășura proba practică?
Proba practică se va desfășura la sediul Căminului pentru persoane vârstnice, din str. Unirii, nr. 104 și interviul se va desfășura în sala de ședințe, etajul I, la sediul Direcției generale de asistență socială Constanța din str. Unirii nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța.
Candidații trebuie să aibă cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene, să cunoască limba română, scris și vorbit și să aibă capacitatede muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, candidații trebuie să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate, sa îndeplinească condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs.
Aceștia nu trebuie să fie condamnați definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Tototdată, nu trebuie să execute o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii și să nu fi comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Ce trebuie să conțină dosarul de consurs?
În vederea participării la concurs, candidații vor depune în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, respectiv până la data de 08.10.2024, inclusiv, ora 16:00, la sediul Direcției generale de asistență socială din str. Unirii, nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța, Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal) dosarul de concurs.
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului Sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, extrasului de pe cazierul judiciar, anterior datei de susținere a probei practice.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus de la lit. b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidații cu dizabilități înscriși la concurs, pot înainta comisiei de concurs, până în ultima zi de depunere a dosarelor, o propunere privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine de luni până joi între orele 9:00 – 16:00 și vineri între orele 9:00 – 12:00, la nr. de tel. 0341.180.112 la Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal).
Care sunt atribuțiile îngrijitoarei?
– Se deplasează și îndeplinește toate atribuțiile de îngrijitoare în cadrul Căminului pentru persoane vârstnice, iar la nevoie și în alte unități de la nivelul Direcției Generale de Asistență Socială Constanța;
– Răspunde de efectuarea curățeniei și deservirea încăperilor date în primire, dependințe, instalații sanitare și exteriorul căminului;
– Are obligația de a ajuta beneficiarii (care solicită) la schimbarea lenjeriei de pat;
– Răspunde de folosirea cu grijă și simț gospodăresc a materialelor de întreținere și să realizeze cât mai multe economii la lumină, materiale și apă;
– Păstrează ordinea și curățenia în ținuta personală;
– Răspunde de curățenie pe culoar, cluburi, camere și WC, la oficiu și pe scări;
– Zilnic mătură palierele, spală mozaicul, depune resturile menajere colectate în pubele de plastic la oficii, această operațiune efectuându-se de două ori pe zi la orele 7 si 12 pentru a evita infecțiile. În camerele în care asistații nu-și pot asigura curățenia va intra zilnic de patru ori pentru aerisire și curățenie;
– O dată pe lună va efectua curățenia generală la camere prin scuturat, spălat parchet, spălat geamuri, spălat uși, asigurând ritmicitatea și un grafic de urmărit.
Detergenții și dezinfectantele le primește de la magazia de materiale și le va folosi zilnic cu simț de răspundere;
– E obligată să anunțe de urgență orice semnalare de insecte, șoareci sau stări de necurățenie pentru luarea măsurilor necesare de către conducerea instituției;
– Va semnala și înlătura orice risipă de energie electrică în camere sau oficii;
– Va anunța de urgență prin consemnarea în registrul special de la poartă ori de câte ori se constată o deficiență la instalațiile sanitare sau electrice din raza sa de acțiune;
– Este obligată să aibă o comportare demnă și respectuoasă față de beneficiari, nefiind permise discuțiile neprincipiale cu aceștia;
– Curățenia la camere se efectuează numai în prezența beneficiarului iar la curățenia generală lunară va solicita și infirmiera, în special în camerele cu imobilizați;
– Însușirea unui bun personal al beneficiarului atrage după sine desfacerea contractului de muncă și, în funcție de gravitatea faptei, deferirea instanțelor penale;
– La plecare va verifica ușile, holurile, aragazele să fie închise și birourile încuiate;
– Răspunde contravențional și suportă contravențiile date de organele de control pentru abaterile de la sarcinile de serviciu constatate la locul de muncă conform legislației în vigoare;
– Este obligatorie folosirea echipamentului de protecție și este interzisă înstrăinarea lui;
– Este interzisă șederea nejustificată în camerele asistaților;
– Este interzisă primirea de foloase necuvenite din partea asistaților sau a oricăror alte persoane, acesasta atrăgând după sine desfacerea contractului de muncă;
– Nu va dezvălui informații referitoare la situația personală a beneficiarilor (familială, economică, medicală).
Bibliografie
1. ”Programul național de pregătire a infirmierelor” editat de OAMGMAMR, 2012 – Note de curs;
2. Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 247-252;
3. Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și
completările ulterioare, Capitolul IV;
4. O.U.G. nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. 368.
Tematica
1.Reglementări privind curățenia,Reglementări privind dezinfecția, Reglementări privind spălatul mâinilor, Reglementări privind purtarea echipamentului de protecție, Reglementări privind gestionarea deșeurilor provenite din unitățile sanitare;
2.Reglementări privind răspunderea disciplinară;
3.Reglementări privind obligațiile lucrătorilor;
4.Reglementări privind principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
Relaţii suplimentare se pot obţine de luni până joi între orele 9:00 – 16:00 și vineri între orele 9:00 – 12:00, la nr. de tel. 0341.180.112 la Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal).
Contractul de muncă este pe o perioada nedeterminată, iar locul de muncă este cu normă întreagă, 8h/zi, 40h/săptămână;
Etapele concursului
Selecția dosarelor va fi în perioada 9 - 10 octombrie 2024, urmând ca proga scrisă să se desfășoare în data de 17 octombrie 2024, ora 10:00, iar interviul se va susține într-un termen de 4 zile lucrătoare de la de la data susținerii probei scrise.
Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba practică.
Termenul în care se afișează rezultatele pentru selecția dosarelor de înscriere, proba practică și interviu este de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut pentru fiecare probă de concurs.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor de înscriere, proba practică și interviu, după caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație la Serviciului resurse umane și organizare personal, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei practica și al interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale se afișează în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor pentru ultima probă.
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
Unde se va desfășura proba practică?
Proba practică se va desfășura la sediul Căminului pentru persoane vârstnice, din str. Unirii, nr. 104 și interviul se va desfășura în sala de ședințe, etajul I, la sediul Direcției generale de asistență socială Constanța din str. Unirii nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța.
Candidații trebuie să aibă cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene, să cunoască limba română, scris și vorbit și să aibă capacitatede muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, candidații trebuie să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate, sa îndeplinească condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs.
Aceștia nu trebuie să fie condamnați definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Tototdată, nu trebuie să execute o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii și să nu fi comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Ce trebuie să conțină dosarul de consurs?
În vederea participării la concurs, candidații vor depune în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, respectiv până la data de 08.10.2024, inclusiv, ora 16:00, la sediul Direcției generale de asistență socială din str. Unirii, nr. 104, mun. Constanța, jud. Constanța, Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal) dosarul de concurs.
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului Sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, extrasului de pe cazierul judiciar, anterior datei de susținere a probei practice.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus de la lit. b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidații cu dizabilități înscriși la concurs, pot înainta comisiei de concurs, până în ultima zi de depunere a dosarelor, o propunere privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine de luni până joi între orele 9:00 – 16:00 și vineri între orele 9:00 – 12:00, la nr. de tel. 0341.180.112 la Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal).
Care sunt atribuțiile îngrijitoarei?
– Se deplasează și îndeplinește toate atribuțiile de îngrijitoare în cadrul Căminului pentru persoane vârstnice, iar la nevoie și în alte unități de la nivelul Direcției Generale de Asistență Socială Constanța;
– Răspunde de efectuarea curățeniei și deservirea încăperilor date în primire, dependințe, instalații sanitare și exteriorul căminului;
– Are obligația de a ajuta beneficiarii (care solicită) la schimbarea lenjeriei de pat;
– Răspunde de folosirea cu grijă și simț gospodăresc a materialelor de întreținere și să realizeze cât mai multe economii la lumină, materiale și apă;
– Păstrează ordinea și curățenia în ținuta personală;
– Răspunde de curățenie pe culoar, cluburi, camere și WC, la oficiu și pe scări;
– Zilnic mătură palierele, spală mozaicul, depune resturile menajere colectate în pubele de plastic la oficii, această operațiune efectuându-se de două ori pe zi la orele 7 si 12 pentru a evita infecțiile. În camerele în care asistații nu-și pot asigura curățenia va intra zilnic de patru ori pentru aerisire și curățenie;
– O dată pe lună va efectua curățenia generală la camere prin scuturat, spălat parchet, spălat geamuri, spălat uși, asigurând ritmicitatea și un grafic de urmărit.
Detergenții și dezinfectantele le primește de la magazia de materiale și le va folosi zilnic cu simț de răspundere;
– E obligată să anunțe de urgență orice semnalare de insecte, șoareci sau stări de necurățenie pentru luarea măsurilor necesare de către conducerea instituției;
– Va semnala și înlătura orice risipă de energie electrică în camere sau oficii;
– Va anunța de urgență prin consemnarea în registrul special de la poartă ori de câte ori se constată o deficiență la instalațiile sanitare sau electrice din raza sa de acțiune;
– Este obligată să aibă o comportare demnă și respectuoasă față de beneficiari, nefiind permise discuțiile neprincipiale cu aceștia;
– Curățenia la camere se efectuează numai în prezența beneficiarului iar la curățenia generală lunară va solicita și infirmiera, în special în camerele cu imobilizați;
– Însușirea unui bun personal al beneficiarului atrage după sine desfacerea contractului de muncă și, în funcție de gravitatea faptei, deferirea instanțelor penale;
– La plecare va verifica ușile, holurile, aragazele să fie închise și birourile încuiate;
– Răspunde contravențional și suportă contravențiile date de organele de control pentru abaterile de la sarcinile de serviciu constatate la locul de muncă conform legislației în vigoare;
– Este obligatorie folosirea echipamentului de protecție și este interzisă înstrăinarea lui;
– Este interzisă șederea nejustificată în camerele asistaților;
– Este interzisă primirea de foloase necuvenite din partea asistaților sau a oricăror alte persoane, acesasta atrăgând după sine desfacerea contractului de muncă;
– Nu va dezvălui informații referitoare la situația personală a beneficiarilor (familială, economică, medicală).
Bibliografie
1. ”Programul național de pregătire a infirmierelor” editat de OAMGMAMR, 2012 – Note de curs;
2. Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 247-252;
3. Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și
completările ulterioare, Capitolul IV;
4. O.U.G. nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. 368.
Tematica
1.Reglementări privind curățenia,Reglementări privind dezinfecția, Reglementări privind spălatul mâinilor, Reglementări privind purtarea echipamentului de protecție, Reglementări privind gestionarea deșeurilor provenite din unitățile sanitare;
2.Reglementări privind răspunderea disciplinară;
3.Reglementări privind obligațiile lucrătorilor;
4.Reglementări privind principii aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică.
Relaţii suplimentare se pot obţine de luni până joi între orele 9:00 – 16:00 și vineri între orele 9:00 – 12:00, la nr. de tel. 0341.180.112 la Biroul nr. 8 (Serviciul resurse umane și organizare personal).
Citește și:
Locuri de muncă ConstanțaGrădinița cu Program Prelungit „Ion Creangă” Medgidia angajează. Detalii
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii