Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:20 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Amenzi de 50.000 de lei şi 5.000 de lei date de CNA pentru România TV. O ştire punea la îndoială că Mihai Şora ar mai trăi

ro

03 Mar, 2022 19:17 1760 Marime text
Imagine de la o ședință CNA Foto Facebook CNAConsiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, 3 martie, postul România TV cu două amenzi, în valoare de 50.000 de lei şi respectiv 5.000 de lei, pentru încălcări ale prevederilor legislaţiei audiovizualului referitoare la informare corectă a publicului şi, respectiv, o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi.



Potrivit unui comunicat al CNA transmis, joi, Agerpres, întrunit în şedinţă publică, Consiliul a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis să aplice următoarele sancţiuni:



* amendă de 50.000 de lei postului România TV pentru încălcări ale prevederilor legislaţiei audiovizualului referitoare la informarea corectă a publicului, respectiv art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Consiliul a avut în vedere emisiuni în cadrul cărora au fost aduse acuzaţii de spionaj la adresa jurnalistei Emilia Şercan şi a publicaţiei PressOne.


Dintre titlurile afişate pe ecran menţionăm: "Contraspionajul românesc, în alertă maximă", "Informaţii din anchetă: miliardar din România, agent rus"; "Campanie sălbatică împotriva ţării şi a premierului" ("România de poveste" din 22.01.2022), "Anchetă-bombă despre destabilizarea României"; "Contraspionajul românesc i-a prins pe rezişti" ("România te vede" din 30.01.2022). În emisiunea din 30.01.2022 s-a prezentat un material video înregistrat (pe ecran partajat), în cadrul căruia s-au menţionat implicaţiile partidului USR, a altor persoane sau servicii şi suma de bani investită pentru presupusa campanie împotriva premierului.



La stabilirea sancţiunii s-a avut în vedere şi preluarea, în mai multe emisiuni, a unor secvenţe audio din declaraţii ale gazetarului Cristian Tudor Popescu făcute la Digi 24, fără precizarea sursei, inducându-se ideea că acesta s-ar afla în direct, în dialog cu invitaţii postului România TV (titluri afişate: "Cristian Tudor Popescu intervine în scandalul serii / CTP îl face praf pe George Simion; De ce îl acuză"). Rapoartele de monitorizare au fost analizate în şedinţele din 22, 24.02 şi 01.03.2022 şi au cuprins emisiuni de ştiri şi dezbateri din perioada 22.01-01.02.2022.



* amendă de 5.000 de lei postului România TV, pentru că nu a respectat dispoziţiile art. 30 şi nici pe cele ale art. 64 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii "România de poveste", ediţia din 06.11.2021, în cadrul căreia a fost difuzată o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi şi în care s-au făcut afirmaţii precum "Eu cred că el nu trăieşte şi că ea scrie în numele lui şi-i ia şi pensia".



De asemenea, Consiliul a adresat somaţie publicului postului Realitatea Plus pentru ediţia din 04.11.2021 a emisiunii "Culisele statului paralel", în cadrul căreia s-au făcut comentarii în studio, după difuzarea declaraţiei fostului ministru al Sănătăţii, Ioana Mihăilă, fără a ţine cont de prevederile art. 66 din Codul audiovizualului, conform cărora "În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală, trebuie asigurate imparţialitatea şi echilibrul şi să fie favorizată libera formare a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică".



Tot o somaţie publică a fost adresată postului Gold FM pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 122 alin. (3) din Codul audiovizualului, la difuzarea emisiunii "Ce-i în Guşă şi-n căpuşă" din data de 02.11.2021, unul dintre subiectele dezbătute fiind referitor la tratamentul cu Arbidol împotriva COVID-19 ("În programele audiovizuale nu pot fi recomandate medicamente identificate prin marcă sau denumire comercială, tratamente medicale, farmacii, cabinete medicale şi medico-dentare").



Somaţie publică a fost trimisă şi postului Radio Guerrilla pentru emisiunea matinală din data de 23.11.2021, în cadrul căreia au fost încălcate prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului.


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii