Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:49 16 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ajutoarele de deces pentru asiguraţi, achitate de Casa de Pensii. Câte au fost acordate în 2018

ro

27 Feb, 2019 00:00 717 Marime text
Până în luna ianuarie 2018, prin casele judeţene de pensii se achitau ajutoarele de deces numai pentru beneficiarii de drepturi de pensii. Ajutoarele de deces pentru asiguraţi se achitau de către angajatori, care, ulterior achitării sumelor cuvenite, solicitau deducerea acestora din contribuţia de asigurări sociale datorată.
 
Începând cu luna ianuarie 2019, casele judeţene de pensii au preluat şi activitatea achitării ajutoarelor de deces pentru persoanele asigurate. Procedura de obţinere a ajutorului de înmormântare pentru angajaţi este aceeaşi cu cea pentru obţinerea ajutorului de deces pentru pensionari. Astfel, în cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiază de ajutor de deces o singură persoană care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care, după caz, poate fi soţ supravieţuitor, copil, părinte, tutore, curator sau, în lipsa acestora, orice persoană care face această dovadă.
 
Cererile de acordare a ajutorului de deces, atât pentru pensionari cât şi pentru angajaţi, se pot depune de luni până vineri la ghişeul nr. 6 de la parterul instituţiei, după cum urmează: luni, marţi şi joi, în intervalul orar 8.00 - 14.00, miercuri, între 8.00 şi 16.00, şi vineri, între orele 8.00 şi 13.00.
 
Actele necesare sunt următoarele:
- cerere-tip şi declaraţie privind protecţia datelor, formulare care se pot achiziţiona de la unitatea xerox din incinta instituţiei sau pot fi descărcate de pe site-ul CJP Constanţa
- dovada suportării cheltuielilor de înmormântare pe numele solicitantului, în original
- actul de identitate al solicitantului în copie şi original
- certificatul de deces al pensionarului sau al asiguratului, în original şi copie.
 
În plus, pentru asiguraţi, mai sunt necesare o adeverinţă eliberată de angajator care să ateste calitatea de asigurat la data decesului şi un raport salariat - REVISAL. Plata sumelor cuvenite se face în aceeaşi zi pentru cererile depuse până în ora 11 sau în ziua următoare pentru cererile depuse după aceasta oră.
 
În anul 2018, prin Casa Judeţeană de Pensii Constanţa, au fost achitate 6.503 ajutoare în urma decesului pensionarilor şi 416 ajutoare în urma decesului asiguraţilor.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii