Locuri de muncă Constanța Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” angajează. Detalii
Locuri de muncă Constanța: Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” angajează. Detalii
17 Sep, 2025 09:32
ZIUA de Constanta
179
Marime text



În conformitate cu prevederile HG nr.1336/2022 - pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța scoate la concurs următoarele posturi temporar vacante:
- 1 post asistent medical generalist PL principal - Unitatea de Transfuzie Sanguina (aprox. 05.2027)
- 1 post asistent medical de laborator S - Laborator analize medicale (aprox. 05.2026)
Condiții generale de participare la concurs:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții specifice de participare:
• asistent medical generalist principal PL:
– diplomă de școală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997;
– 5 ani vechime in specialitate;
– certificat (adeverință) grad principal.
• asistent medical de laborator S:
– diplomă de licență;
– 6 luni vechime ca asistent medical de laborator.
Dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele acte:
a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate - copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz - copie;
e) certificat de naștere - copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului - copie;
g) carnetul de muncă, adeverințele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare - copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise şi/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de unitate) - original;
i) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. (Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverință care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii) - original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane - original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenți medicali) - copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenți medicali) - copie;
n) adeverință OAMGMAMR (pentru asistenții medicali) - original;
o) livret militar, acolo unde este cazul - copie;
p) chitanța plată taxă concurs - original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu șina în ordinea enumerată în anunț.
Concursul se va desfășura la sediul unității, astfel:
Până la data de 25.09.2025, ora 12.00, are loc depunerea dosarelor pentru concurs. În data de 26.09.2025, ora 10.00, se va desfășura selecția dosarelor, iar pe 29.09.2025, ora 10.00, vor fi afișate rezultatele acestei etape. Eventualele contestații la rezultatele selecției dosarelor se pot depune până la data de 30.09.2025, ora 10.00. Acestea vor fi soluționate pe 01.10.2025, ora 10.00, iar comunicarea rezultatelor contestațiilor va avea loc pe 02.10.2025, ora 10.00.
Proba scrisă este programată pentru 03.10.2025, ora 10.00, urmând ca rezultatele să fie afișate în aceeași zi, la ora 14.00. Contestațiile pentru această probă se pot depune până la data de 06.10.2025, ora 14.00. Ele vor fi soluționate pe 07.10.2025, ora 10.00, iar rezultatele contestațiilor se vor afișa în aceeași zi, la ora 12.00.
Interviul va avea loc pe 08.10.2025, ora 10.00, iar rezultatele se vor afișa în aceeași zi, la ora 14.00. Contestațiile pentru proba de interviu se pot depune până la data de 09.10.2025, ora 14.00. Acestea vor fi soluționate pe 10.10.2025, ora 10.00, urmând ca rezultatele contestațiilor să fie afișate în aceeași zi, la ora 12.00. Rezultatele finale ale concursului vor fi publicate pe 10.10.2025, ora 14.00.
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanța - REGISTRATURA unității.
Bibliografie asistent medical laborator
a) Tratat de Medicina Interna - Hematologie, Partea I (Radu Păun), editura Medicala, 1997
b) Lotreanu Victor - Analize medicale, Editura CNI, București 2000;
c) Mihele Denisa - Biochimie clinică - metode de laborator, Editura Medicala, București 2000;
d) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare.
e) Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.144/ 28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
f) Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr.2/9 iulie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009;
g) Ordinul ministrului Sănătății nr. 1226/03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
h) Ordinul ministrului Sănătății nr.961/19 august 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, tehnicii de lucru și interpretare pentru testele de evaluare a eficienței procedurii de curățenie și dezinfecție, procedurilor recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc, metodelor de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcție de suportul care urmează să fie tratat și a metodelor de evaluare a derulării și eficienței procesului de sterilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 681 din 2 septembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
i) Ordinul ministrului Sănătății nr. 1101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
j) Ordinul ministrului Sănătății nr. 1410/12.12.2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr.46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României,nr.1009/15 decembrie 2016.
k) Ordin nr. 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția şi sterilizarea în unitățile sanitare publice şi private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie şi dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienței acestuia.
Bibliografie asistent medical generalist
(1) Prof. Dr. Marcean Crin: „Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”; volumul I, volumul II, volumul III, Editura Universitară Carol Davila București, 2001
(2) Lucreția Titircă: Urgențe medico-chirurgicale - Sinteze-Editura medicală, București 2006
(3) Corneliu Borundel: Medicină internă pentru cadre medii-Editura All - Ediția a IV-a rev. 2009
(4) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
(5) Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor şi Asistenților Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
(6) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moașei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor şi Asistenților Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009 cu modificările și completările ulterioare;
(7) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
(8) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142/ 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013 cu modificările și completările ulterioare;
(9) Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
(10) Ordinul ministrului sănătății nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecțiilor asociate asistenței medicali în unitățile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
(11) Ordinul ministrului sănătății nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
(12) Fișa postului Asistent medical generalist.
Citește și:
Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța angajează manager. Iată condițiile de angajare
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii