Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:50 28 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Angajări Constanța Post vacant la Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia. Se caută medic specialist, specialitate epidemiologie

ro

28 Jul, 2025 12:13 184 Marime text

Foto cu rol ilustrativ

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia, județul Constanța organizează concurs pentru ocuparea unui post vacant de medic specialist, specialitate epidemiologie, la Serviciul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale, normă întreagă, 7h/zi.

Condiții generale 

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant dintre cele prevăzute, medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare publice fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu paturi se face numai pe posturi normate şi vacante sau temporar vacante, potrivit legii,persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;


e)îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;

f)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice


Condiții specifice

Candidații trebuie să aibă diplomă de licență de medic sau licență în medicină, examenul de medic specialist și stagiul de rezidențiat terminat.

Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente conform Articolul 8 alin (2) Ordin nr. 166/2023:
a)formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice (HG nr. 1.336/2022);

b)copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de specialist sau primar pentru medici, medici stomatologi, farmacişti şi, respectiv, adeverinţă de confirmare în gradul profesional pentru biologi, biochimişti sau chimişti;

c)copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;

d)dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România;

e)acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;

f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

h)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

i)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

j)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

k)curriculum vitae, model comun european.

l) copie după Carnetul de Muncă sau adeverințe din care să reiasă vechimea în muncă și în specialitate;

m)taxa de concurs 150 lei(se achită la caseria unității)

(3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. d) şi f) sunt valabile 3 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.

(4) În cazul posturilor de biolog debutant, biochimist debutant sau chimist debutant, documentele prevăzute la alin. (2) lit. c) şi d) se înlocuiesc cu declaraţia pe propria răspundere a candidatului.

(5) În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.

(6) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

(7) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (2) lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (6) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

(8) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (2) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

(9) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

(10) În funcţie de decizia conducătorului unităţii organizatoare, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la alin. (5).

(11) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platforma informatică a unităţii organizatoare, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (7) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

(12) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

(13) Nerespectarea prevederilor alin. (10) şi (12), după caz, conduce la respingerea candidatului.

(14) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la alin. (5), propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Etapele concursului
  • selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa 3 la Ordin
  • proba scrisă
  • proba clinică sau practică, în funcție de specificul postului publicat la concurs
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admis la etapa precedentă.

Calendarul de desfășurare a concursului:
  • depunerea dosarelor de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului
  • selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa 3 la Ordin-în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
  • afișarea rezultatului selecției dosarelor de concurs și a punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa 3 la Ordin-în termen de 1 zi lucrătoare de la selecția dosarelor
  • proba scrisă și proba clinică/practică se organizează în maximum 30 zile lucrătoare de la publicarea anunțului.
Tematica de concurs este cea pentru examenul de medic specialist în specialitatea postului, afișată pe site-ul Ministerului Sănătății.
Înscrierele la concurs se fac la sediul Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia, din strada Mircea cel Bătrân nr.2, Municipiul Mangalia, Județul Constanța, în termen de 10 zile de la publicarea acestui anunț ( respectiv până la data de 12.09.2025), publicat simultan pe site-ul Ministerului Sănătătii, http://www.ms.ro/posturi-medici, pe portalul posturi@gov.ro și pe site-ul unității www.balnear.net, avizier unitate, iar concursul se organizează în maximum 30 de zile lucrătoare de la data publicării, la Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia, din strada Greenport, Hotel Hora, stațiunea Saturn, Municipiul Mangalia, județul Constanța.

Calendar
Publicitatea concursului pe site-ul Ministerului Sănătăţii http://www.ms.ro/posturi-medici/, pe portalul https://posturi.gov.ro, pe site-ul www.balnear.net şi la sediul unităţii:

Înscrierea şi depunerea dosarelor de concurs. 10 zile lucrătoare de la data publicării 28.08.2025-12.09.2025 Art.34 din HG 1336/2022 Art. 8, alin.(5) din Anexa 1 la OMS 166/2023
Verificarea dosarelor și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa 3 la Ordin şi consemnarea în borderoul individual 2 zile lucrătoare de la data limită de depunere a dosarelor
Concursul se organizează în maximum 30 de zile lucrătoare de la publicarea anunţului 15.09.2025-16.09.2025 Art.36, alin, (1) din HG 1336/2022
Art. 20 din Anexa 1 la OMS 166/2023
Afişarea situaţiei dosarelor admise sau respinse și a punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D) prevăzută în anexa 3 la Ordin la sediul unităţii La finalizarea selecţiei dosarelor (1 zi lucrătoare de la data verificării) 17.09.2025 Art.36, alin, (2) din HG 1336/2022
Art. 21 din Anexa 1 la OMS 166/2023
Depunerea contestaţiilor privind dosarele respinse. 1 zi lucrătoare din momentul afişării 18.09.2025 Art. 22, alin (1) din Anexa 1 la OMS 166/2023
Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor. 1 zi lucrătoare de la momentul depunerii 19.09.2025 Art. 22, alin (2) din Anexa 1 la OMS 166/2023

Proba scrisă
Concursul se organizează în maximum 30 de zile lucrătoare de la publicarea anunţului. 22.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Elaborarea baremului de corectură. În timpul probei 22.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Corectarea lucrărilor la proba scrisă. După finalizarea probei 22.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Afişarea rezultatelor la lucrarea scrisă (doar la sediul unității) După corectarea lucrărilor 23.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Depunerea contestaţiilor la proba scrisă. O zi lucrătoare de la anunţarea punctajului
obţinut la proba scrisă 24.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Soluţionarea contestaţiilor şi emiterea răspunsului în scris Maxim 24 de ore de la înregistrarea contestaţiei 25.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Întocmirea catalogului probei scrise După expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor 26.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023

Proba clinică/practică. După expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor 29.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
 Anunțarea rezultatelor la proba clinică/practică. Imediat după finalizarea probei practice 29.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Depunerea contestaţiilor la proba clinică/practică. O zi lucrătoare de la anunţarea punctajului
obţinut la proba practică 30.09.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Soluţionarea contestaţiilor şi emiterea răspunsului scris pentru proba clinică/practică. Maxim 24 de ore de la înregistrarea contestaţiei 01.10.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
 Întocmirea catalogului probei clinice/practice După expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor 02.10.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023
Comunicarea rezultatelor finale După terminarea concursului 03.10.2025 Anexa nr. 2 la OMS 166/2023

La fiecare probă participă numai candidaţii care au fost declaraţi „admis” la proba anterioară.

Informaţii suplimentare se pot obţine la secretarul comisiei de concurs, tel. mobil 0749123103. 
 
 
Citește și:
Consiliul Județean Constanța angajează îngrijitor clădiri. Detalii
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii