Firma fiului unui fost primar din Cogealac, contestație împotriva administratorului judiciar. Societatea datorează aproape 27 de milioane de lei creditorilor
Firma fiului unui fost primar din Cogealac, contestație împotriva administratorului judiciar. Societatea datorează
21 Aug, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
126
Marime text



- Miratranscom Business SRL, firmă deținută de Mircea-Alexandru Alexa, fiul lui Gheorghe Alexa, fostul primar al comunei Cogealac, județul Constanța, a făcut contestație la Tribunalul Constanța împotriva administratorului judiciar AMG Consult SPRL
- Reamintim că AMG Consult SPRL a fost ales în calitate de administrator judiciar la cererea Miratranscom Business SRL, în dosarul 2655/118/2025, înregistrat la Tribunalul Constanța, în care își cere insolvența
Miratranscom Business SRL, firmă deținută de Mircea-Alexandru Alexa, fiul lui Gheorghe Alexa, fostul primar al comunei Cogealac, județul Constanța, a făcut contestație la Tribunalul Constanța împotriva administratorului judiciar AMG Consult SPRL.
Reamintim că AMG Consult SPRL a fost ales în calitate de administrator judiciar la cererea Miratranscom Business SRL, în dosarul 2655/118/2025, înregistrat la Tribunalul Constanța, în care își cere insolvența.
Pe 6 iunie 2025, instanța a admis cererea debitoarei și l-a desemnat provizoriu pe AMG Consult SPRL în calitatea menționată.
MINUTA:
„Solutia pe scurt: Admite cererea formulată de către debitoarea MIRATRANSCOM BUSINESS S.R.L.?I, ÎN CONSECIN?Ă: În temeiul art.66, art.71 rap. la art.195 din Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, Dispune deschiderea procedurii generale a insolven?ei împotriva debitoarei MIRATRANSCOM BUSINESS S.R.L. În temeiul art.73 şi al art.45 alin.1 lit.(d) rap. la art.57 alin.1 din Legea nr.85/2014, Desemnează, în mod provizoriu, în calitate de Administrator Judiciar, la cererea debitoarei, pe practicianul de insolvenţă AMG CONSULT S.P.R.L., cu un onorariu compus din: – componentă fixă – 10.000,00 lei, exclusiv TVA; – componentă variabilă – 10% din valoarea fondurilor obţinute în favoarea creditorilor, exclusiv TVA. În temeiul art.100 alin.1 rap. la art.71 alin.2 prima teză ?i al art.92 ?i art.97 din Legea nr.85/2014, fixează următoarele TERMENE: – 10 zile de la primirea notificării de deschidere a procedurii – termen limită de depunere de către creditori a opozi?iilor la încheierea de deschidere a procedurii, urmând ca eventuale opozi?ii să fie solu?ionate în termen de 10 zile de la data expirării termenului de depunere; – 21.07.2025 – termen limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei; – 08.08.2025 – termen limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea Tabelului Preliminar de creanţe şi publicarea acestuia în Buletinul Procedurilor de Insolven?ă; – 7 zile de la publicarea în Buletinul Procedurilor de Insolven?ă a Tabelului Preliminar, pentru depunerea eventualelor contesta?ii; – 02.09.2025 – termen limită pentru definitivarea tabelului creanţelor; – 25.06.2025 – termen pentru depunerea raportului prevăzut de art.92 din Legea nr.85/2014; – 16.07.2025 – termen pentru depunerea raportului prevăzut de art.97 din Legea nr.85/2014. Ia act că debitoarea ?i-a manifestat, în condi?iile art.67 alin.1 lit.(g) din Legea nr.85/2014, inten?ia de reorganizare ?i a de a propune un plan de reorganizare. În temeiul art.132 alin.1 lit.(a) din Legea nr.85/2014, debitoarea va propune planul de reorganizare, în termen de 30 de zile de la publicarea în B.P.I. a tabelului definitiv de crean?e. ADMINISTRATORUL JUDICIAR: – va îndeplini atribuţiile prevăzute de art.57 alin.1 din Legea nr.85/2014, precum şi orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa, de către Judecătorul Sindic; – va proceda la comunicarea imediată a deschiderii procedurii insolven?ei către instanţele judecătoreşti din circumscripţia Tribunalului Constanţa, în a căror jurisdicţie se află sediul debitoarei declarat la O.R.C. Constanţa, precum ?i către toate băncile unde debitoarea are deschise conturi, în aplicarea cerin?elor prescrise de art.76 din Legea nr.85/2014; – va trimite notificarea prevăzută de art.100 alin.1 din Legea nr.85/2014, tuturor creditorilor, debitoarei şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanta, în vederea efectuării menţiunii, cu respectarea cerin?elor prescrise de art.99 din Legea nr.85/2014; – va stabili ?i va notifica părţile şi pe ceilaţi creditori cu privire la data, locul ?i ora primei ?edin?e a Adunării Creditorilor, cu respectarea cerin?elor prescrise de art.100 alin.1 lit.(e) din Legea nr.85/2014; – va stabili ?i va convoca asocia?ii cu privire la data, locul ?i ora ?edin?ei Adunării Generale a Asocia?ilor, pentru desemnarea ADMINISTRATORULUI SPECIAL, cu respectarea cerin?elor prescrise de art.53 alin.1 din Legea nr.85/2014; – va deschide un cont la o unitate bancară, din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, eventualele disponibilită?i băne?ti urmând a fi păstrate într-un cont special de depozit bancar, în aplicarea art.39 din Legea nr.85/2014. Dacă Adunarea Generală a Asocia?ilor, convocată potrivit art.53 alin.1 din Legea nr.85/2014, nu desemnează un ADMINISTRATOR SPECIAL, debitoarei i se va ridica DREPTUL DE ADMINISTRARE, dacă acesta nu a fost deja ridicat, iar debitoarea, respectiv asocia?ii sunt decăzu?i din drepturile recunoscute de procedură ?i care sunt exercitate prin ADMINISTRATOR SPECIAL, în aplicarea a art.53 alin.2 teza a II-a din Legea nr.85/2014. În temeiul art.75 alin.1 prima teză din Legea nr.85/2014, de la data deschiderii procedurii, se suspendă de drept toate ac?iunile judiciare, extrajudiciare sau măsurile de executare silită pentru realizarea crean?elor asupra averii debitoarei. În temeiul art.71 alin.1 din Legea nr.85/2014, minuta privind deschiderea procedurii insolvenţei se va comunica, de îndată, Administratorului Judiciar. Fixează termen pentru examinarea stadiului procedurii la data de 13.10.2025, ora 1100, complet Falimente F8. Executorie. Hotărârea pronun?ată este supusă numai apelului, în termen de 7 zile de la comunicare, în condi?iile speciale ?i derogatorii prescrise de dispozi?iile art.42 alin.1 prima teză din Legea nr.85/2014. Cererea de apel se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia a II-a Civilă, sub sancţiunea nulităţii, conform art.471 alin.1 C.proc.civ.rep., ?i se dezleagă de Curtea de Apel Constan?a, în circumstan?ele prevăzute de dispozi?iile art.43 din Legea nr.85/2014. Solu?ionată în cameră de consiliu ?i pronunţată astăzi, 06.06.2025, punerea soluţiei la dispoziţia debitoarei fiind realizată prin mijlocirea grefei instanţei, conform art.402 teza finală C.proc.civ.rep..
Document: Încheiere de şedinţă (secretă) 272/2025 06.06.2025”
Revenind la dosarul cu obiectul „contestație”, Tribunalul încă nu a stabilit termenul de judecată.
Conform art. 59, alin. (1) din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, „Administratorul judiciar va depune lunar un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, inclusiv cele legate de urmărirea operaţiunilor efectuate în baza avizului prealabil, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitorului, precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii. În raport se vor include informaţii privind respectarea obligaţiilor fiscale, referitoare la obţinerea sau necesitatea actualizării autorizărilor/autorizaţiilor pentru desfăşurarea activităţii, a actelor de control încheiate de organe de control şi onorariul încasat al administratorului judiciar, cu precizarea modalităţii de calcul al acestuia.”
Totodată, alin. (5) din același articol stipulează: „Debitorul persoană fizică, administratorul special al debitorului persoană juridică, oricare dintre creditori, precum şi orice altă persoană interesată pot face contestaţie împotriva măsurilor luate de administratorul judiciar.”
Insolvența Miratranscom Business SRL. Nu a avut un cash-flow pozitiv
În rândurile următoare redăm contextul și motivele care au stat în spatele cererii firmei debitoare de a-și solicita insolvența, așa cum apare în Buletinul Procedurilor de Insolvență nr. 13318/10.06.2025:
„Activitatea principală desfăşurată de societatea MIRATRANSCOM BUSINESS SRL constă în comerţul cu cereale şi seminţe, ceea ce implică cumpărarea, vânzarea, şi eventual intermedierea cerealelor, precum grâul, porumbul, ovăzul, etc., precum şi comerţul cu animale vii (ovine şi bovine).
În ceea ce priveşte modalitatea de comercializare a cerealelor, aceasta este comerţul cu ridicata (în cantităţi mari, de la producători la distribuitori), pentru manipularea şi transportul acestora societatea utilizând o serie de utilaje aflate în proprietatea persoanei juridice, precum şi mijloace fixe ce fac obiectul unor contracte de leasing.
Totodată, pentru depozitarea pe termen scurt a cerealelor comercializate, societatea deţine în proprietate activul aflat În localitatea Pantelimon, reprezentat de siloz cerelale şi teren aferent.
În vederea finanţării activităţii desfăşurate de către societatea MIRATRANSCOM BUSINESS S.R.L, aceasta a contractat credite bancare cu Banca Transilvania SA, BRD-GROUPE SOCIÉTÉ GÉNÉRALE SA şi BRD SOGELEASE IFN SA, încheind, totodată, mai multe contracte de leasing pentru achiziţionarea de utilaje şi mijloace de transport, ratele lunare stabilite conform graficelor de plată fiind achitate la zi.
A fost încheiat cu BRD-GROUPE SOCIÉTÉ GÉNÉRALE SA, Contractul de credit nr.444/28.06.2022 – tip linie de credit, acesta fiind accesat pentru finanţarea capitalului de lucru şi a activităţii curente principale a MIRATRANSCOM BUSINESS SRL, cu o valoare toatal de 4.800.000 lei.
Contractul de credit nr.444/28.06.2022 urmează să devină scadent în data de 08.06.2025, iar faţă de această dată, societatea nu va putea plăti datoriile exigibile angajate cu fondurile de care ar putea dispune la acel moment.
Totodată, pe parcursul desfăşurării activităţii sale, societatea a acumulat datorii către diverşi furnizori, dar şi către asociatul unic al acesteia, blocajul intervenit în viata societăţii fiind determinat, în principal, de contextul internaţional caracterizat de instabilitate politică şi economică (războiul din Ucraina), ce a condus la adoptarea de măsuri privind preţurile cerealelor, dar şi la fluctuaţii mari ale cotaţiilor bursiere pentru principalele cereale comercializate.
Prin urmare, debitorul nu a reuşit obţinerea unui flux de numerar pozitiv (cash-flow pozitiv) în vederea acoperirii din încasările curente a plăţilor/datoriilor scadente, fiind la aceasta dată în incapacitate de plată.
Obligaţiile de plată scadente ale MIRATRANSCOM BUSINESS S.R.L sunt în valoare totală de 826.970,54 lei, către furnizori şi asociatul unic, capacitatea întreprinderii de a funcţiona şi de a produce venituri viitoare fiind grav afectată, devenind evidentă starea de insolvenţă.
Astfel, în condiţiile date, starea de dificultate poate fi depăşită doar prin implementarea unui Plan de Reorganizare, care să urmărească ca şi principal obiectiv restructurarea operaţională/financiară a debitorului şi achitarea tuturor categoriilor de creditori.”
Cine sunt creditorii care au de recuperat creanțe
În data de 8 august 2025, a fost întocmit tabelul preliminar al creanțelor, publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvență nr. 17896/12.08.2025.
Conform acestuia, creditorii care au de recuperat creanțe de la Miratranscom Business SRL sunt: BRD-Groupe Societe Generale SA, BRD Sogellease IFN SA, Raiffeisen Leasing IFN SA, Statul Român prin Ministerul Finanțelor prin DGRFP Galați – AJFP Constanța, Banca Transilvania SA, Farmavet SA, Farm Tech SRL, Maravet SRL, Max SRL și New Construct Black Sea SRL.
În total, nivel creanțelor ajunge la 26.947.964,33 lei.
Tabelul preliminar al creanțelor poate fi consultat în detaliu în secțiunea DOCUMENT.
Despre Miratranscom Business SRL
Potrivit termene.ro, firma a fost fondată în anul 2014, are sediul social în Pantelimon, județul Constanța și obiectul de activitate este „comerț cu ridicata al cerealelor, semințelor, furajelor și tutunului neprelucrat”.
Miratranscom Business SRL a avut în anul 2024 o cifră de afaceri de peste 130 de milioane lei, o pierdere de peste 4,5 milioane lei, datorii de peste 23 de milioane lei și 23 de angajați.
Conform datelor de pe termene.ro, firma nu are contracte publice adjudecate.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Miratranscom Business SRL cere intrarea în faliment după un declin financiar abrupt. Firma, deținută de fiul fostului primar din Cogealac, județul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii