Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:51 16 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Ziua Portului Constanţa" la Krems - potenţial pentru noi afaceri

ro

14 Apr, 2011 23:01 1208 Marime text

Astăzi, 14 aprilie 2011, la Krems, în Austria a avut loc cea de-a şasea ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa".

Delegaţi ai companiilor austriece de transport şi logistică, ai asociaţiilor profesionale au venit la întâlnirea cu reprezentanţii portului Constanţa cu scopul de a dezvolta relaţiile de afaceri dintre cele două ţări.

În acest an, evenimentul a captat şi interesul oamenilor de afaceri importanţi din ţările vecine Austriei, de exemplu circa 30 de firme germane au fost reprezentate la Krems.

Manifestarea portului Constanţa s-a bucurat de prezenţa Excelenţelor Sale, ambasadorii României la Viena, Silvia Davidoiu, şi al Austriei în România, dr. Michel Schwarzinger.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Eusebiu Pistru, a apreciat evenimentul ca fiind unul foarte important pentru comunicarea dintre autorităţi şi mediul privat. El a declarat că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va continua, împreună cu Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime" SA, să dezvolte infrastructura portuară şi să sprijine programele de investiţii în portul Constanţa. Importanţa promovării transportului pe Dunăre, utilizând portul Constanţa ca nod de tranzit către inima Europei este recunoscută şi susţinută de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a precizat oficialul român.

Directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa, a precizat că Austria este un partener important al portului Constanţa în regiunea Dunării. „Cele două ţări, Austria şi România, coordonează un capitol important din Strategia Dunării, cel referitor la navigaţia pe ape interioare. Se urmăreşte astfel o amplificare a cooperării dintre ţările riverane, iar eforturile comune ale celor două ţări, încurajate de Comisia Europeană, pot determina dezvoltarea Dunării ca o rută importantă de transport pentru Europa de Sud-Est", a declarat Aurelian Andrei Popa. Anul trecut, traficul total de mărfuri între portul Constanţa şi porturile austriece a fost de 736.287 tone, faţă de 383.211 tone în 2009. Mărfurile care au predominat au fost cerealele, fertilizatorii, minereurile neferoase, echipamentele, produsele metalice.

Portul Constanţa şi-a demonstrat avantajele competitive rezultate din conexiunea cu Dunărea, oferind o alternativă de transport mai scurtă, nepoluantă, mai ieftină şi un timp de tranzit mai redus pentru mărfurile provenite din Orientul Îndepărtat, având ca destinaţie ţările din centrul şi estul Europei.

Companiile austriece au, astfel, la dispoziţie o poartă la Marea Neagră, care li se deschide către multe alte rute, din Europa şi Asia.

În 2010, traficul total de mărfuri înregistrat între România şi Turcia a fost de 4.511.102 tone, între România şi Federaţia Rusă s-au înregistrat 5.893.454 tone.

Traficul de mărfuri cu porturile din China a fost anul trecut de 5.200.000 tone, iar traficul de containere a totalizat 321.286 TEU.

Cu Siria, traficul total de mărfuri a fost de 924.753 tone, cel cu Libanul de 417.238 tone, iar cu porturile din Israel de 514.721 tone.

Directorul general Aurelian Andrei Popa a precizat că în acest an, vor fi funcţionale alte linii către destinaţii importante, precum portul Pendik din Turcia sau Latakia din Siria.

În cadrul întâlnirii a fost subliniat rolul important al companiilor austriece şi al reprezentanţelor lor în România, care au impact asupra evoluţiei asupra traficului de mărfuri prin portul Constanţa.

„Strategia noastră este bazată pe prioritizarea proiectelor de dezvoltare de care avem nevoie, pe criteriul îmbunătăţirii performanţelor portului Constanţa. Ne concentrăm astfel pe nevoile clienţilor noştri şi vom lucra împreună cu cei mai importanţi - agenţi, linii de shipping, transportatori, operatori portuari, pentru a obţine un parteneriat benefic pentru ambele părţi", a declarat Aurelian Andrei Popa.

Reprezentanţii portului Constanţa au subliniat că dincolo de atenţia care se dă proiectelor de dezvoltare şi creşterii traficului de mărfuri prin portul Constanţa, sunt preocupaţi să dezvolte permanent parteneriate alături de companiile austriece. „Sunt convins însă că pentru a îmbunătăţi cooperarea dintre România şi Austria este nevoie de eforturile noastre comune", a spus directorul general al CN „APM" SA Constanţa.

Prin prezentările operatorilor privaţi prezenţi la eveniment, delegaţii au fost conectaţi la noutăţile din portul Constanţa, la planurile de investiţii, oportunităţile şi facilităţile unui eventual parteneriat.

Evenimentul s-a axat, în principal, pe contactele de afaceri directe, venind în sprijinul celor interesaţi să îşi dezvolte afacerile cu parteneri austrieci.

Eforturile comune de promovare a transportului pe Dunăre şi interesul manifestat de exponenţii industriei de transport din cele două medii de afaceri, austriac şi român, confirmă faptul că există condiţii propice pentru dezvoltarea traficului de tranzit între Constanţa şi Austria.

DIRECTOR GENERAL,

AURELIAN ANDREI POPA

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii