Spitalul Județean „Sfântul Apostol Andrei” din Constanța vrea să cumpere ecografe performante și stație de monitorizare a pacienților (DOCUMENTE)
Spitalul Județean „Sfântul Apostol Andrei” din Constanța vrea să cumpere ecografe performante și stație
10 Sep, 2025 11:41
ZIUA de Constanta
186
Marime text



Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa va organiza și desfășura o licitație publică, la data de 8 octombrie 2025, ora 15:00, cu scopul de a încheia un contract ce vizează furnizarea, instalarea, punerea în funcțiune și instruirea personalului pentru sisteme de apelare a personalului medical, ecografe de înaltă performanță și stații centrale de monitorizare a pacienților. Echipamentele medicale sunt destinate secției de Cardiologie.
Contractul, în valoare estimativă de 789.157,03 lei, este împărțit în în trei loturi, astfel: primul lot prevede furnizarea unui sistem de apelare a personalului medical, al doilea lot are în vedere furnizarea a două ecografe de înaltă performanță, iar al treilea lor se referă la furnizarea unei stații centrale de monitorizare a pacienților.
Ofertele sau cererile de participare se pot comunica până la data, respectiv ora licitației.
Livrarea și punerea în funcțiune se vor realiza cu personal autorizat și sunt operațiuni incluse în preț, anexându-se o declarație în acest sens.
Instalarea și punerea în funcțiune a aparaturii medicale implică mai multe etape, de la pregătirea spațiului și verificarea documentației, până la instalarea propriu-zisă, testare și instruirea personalului, fiind un proces complex care trebuie efectuat de personal tehnic competent.
Etapele principale minime obligatorii:
Pregătirea locului de instalare: înainte de a începe instalarea, trebuie asigurat că locul de instalare este pregătit corespunzător. Acest lucru include finisarea lucrărilor de pregătire, verificarea instalațiilor electrice, sanitare și a altor utilități necesare funcționării aparatului.
Verificarea documentației: personalul tehnic competent trebuie să verifice documentația aparatului, inclusiv manualul de utilizare, specificațiile tehnice și alte documente relevante, pentru a se asigura că sunt îndeplinite toate cerințele de instalare.
Instalarea propriu-zisă: aparatul este instalat conform specificațiilor din documentație. Această etapă poate implică montarea componentelor, conectarea la rețelele de utilități și fixarea aparatului în locul destinat.
Testarea și punerea în funcțiune: după instalare, aparatul este testat pentru a verifică funcționalitatea corectă. Se efectuează diverse teste și verificări pentru a se asigura că parametrii de funcționare sunt în limitele specificate. Dacă totul funcționează corect, aparatul este pus în funcțiune.
Instruirea personalului: personalul medical care va utiliza aparatul trebuie instruit cu privire la utilizarea corectă și sigură a acestuia. Instruirea poate include demonstrații practice, explicarea funcțiilor și caracteristicilor aparatului, precum și procedurile de siguranță. Instruirea personalului operator și medical se efectuează la beneficiar, în locația de livrare și este o operațiune inclusă în preț. Se va anexă o declarație în acest sens.
Mentenanța și service-ul: după punerea în funcțiune, este important să se asigure mentenanța regulată a aparatului, conform indicațiilor producătorului. De asemenea, trebuie să existe un serviciu de service disponibil pentru eventualele defecțiuni sau reparații. Asigurarea implementării unei mentenanțe preventive corespunzătoare, atât din partea utilizatorului, cât și a furnizorului, asigurarea cu consumabilele și piesele de schimb potrivite, rezolvarea timpurie a problemelor apărute stau la baza durabilității dispozitivelor medicale.
Notificarea ANMDMR: în cazul anumitor activități de comercializare, reparare, mentenanță și punere în funcțiune/instalare a dispozitivelor medicale, este necesară notificarea Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR).
Operațiunile accesorii aferente furnizării echipamentelor includ: livrarea și punerea în funcțiune a echipamentelor de către personal autorizat, operațiuni incluse în prețul ofertat; în acest sens, se va anexă o declarație de conformitate; instruirea personalului operator și medical la sediul beneficiarului, că parte integrantă a livrării echipamentelor. Instruirea va include nu doar utilizarea corectă și sigură a echipamentelor, ci și aplicarea practicilor sustenabile.
Persoanele cu funcție de decizie din cadrul autorității contractante care au legătură cu prezenta procedura sunt: Manager – Ștefan Raluca; Director Financiar Contabil - Constantin Valerica; Director Operațional – Calut Ciprian Lucian; Director Medical - Dr. Salim Camer; Director Îngrijiri - As. Licențiat Maftei Cristina; Șef Serviciu Achiziții – Cristian Niculae; Consilier Juridic – Sandulescu Mariana; Consilier Juridic – Gherghina Carmela Endora; Șef Secție Cardiologie – Dr. Jitări Violetă; Secția Cardiologie – Dr. Ilie Ivona Valeria; Secția Cardiologie – Dr. Matei Luminița; Asistent Șef – Secția Cardiologie - Abagiu Alina; Asistent medical – Secția Cardiologie - Popescu Simina; Serviciul Achiziții și Relații Publice - Responsabil procedura – Stanculescu Mihai – Cornel; Serviciul Achiziții și Relații Publice – Furnică Mărioara / Manastireanu Sabina.
Membri ai Consiliului de Administrație: Dr Adnan Mustafa – Președinte; Dr. Staicu Anghel Elena - Reprezentant al Președintelui Consiliului Judeţean Constanţa; Gima Stelian - Reprezentant Consiliul Judeţean Constanţa; Pintilie Alexandru - Reprezentant al Consiliului Judeţean Constanța; Ec. Aurelian Pindic - Reprezentant Direcţia Judeţeană de Sănătate Publică Constanţa; Dr. Nițu Teodor Ștefan - Reprezentant Colegiul Medicilo ; Conf. Univ. Dr. Liliana TUȚĂ - Reprezentant al Universității „Ovidius”; Topolov Gianina Ionela- Reprezentant al Președintelui Consiliului Județean Constanța; Bușu Stere - Reprezentant Consiliul Judeţean Constanţa; Guteanu Stere - Reprezentant al Consiliului Judeţean Constanţa; Dana Mariana Constantinescu - Reprezentant Consiliul Județean Constanța; Ec. Simona Lăzărescu - Reprezentant Direcţia Judeţeană de Sănătate Publică Constanţa; Dr. Dumbravă Daniel - Reprezentant al Colegiului Medicilor; Nicolae Manea - Reprezentant SANITAS.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Licitație de peste 205 milioane lei pentru dotările noului corp „Sănătatea mamei și copilului” al Spitalului Județean Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii