Licitații Constanța Primăria Mircea Vodă contractează un credit de 2,5 milioane de lei. Suma, necesară pentru cofinanțare (DOCUMENTE)
Licitații Constanța: Primăria Mircea Vodă contractează un credit de 2,5 milioane de lei. Suma, necesară pentru
120
Marime text

Primăria Mircea Vodă, județul Constanța, a deschis o licitație publică privind furnizarea de servicii de acordare a unui credit.
Potrivit licitatiapublica.ro, comuna Mircea Vodă a obținut finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Anghel Saligny pentru două obiective principale: modernizarea și reabilitarea drumurilor locale. Pentru fiecare obiectiv a fost încheiat un contract de finanțare cu MDLAP și un contract de execuție cu firma Transnic Sud Construcții SRL.
În primul contract, finanțarea a fost de aproximativ 6 milioane de lei și vizează reabilitarea a peste 4 kilometri de străzi și 6 kilometri de șanțuri și rigole, inclusiv amenajări de parcare și parapet. Pentru execuție a fost semnat un contract cu valoare de aproximativ 4,8 milioane de lei, cu un termen de finalizare de 15 luni, începând din luna decembrie 2025. În urma modificărilor privind taxa pe valoarea adaugată și clauzele de ajustare a prețului, s-a emis un act adițional care a crescut prețul contractului și a prelungit termenul de livrare la 10 luni de la semnare.
În al doilea contract, finanțarea a fost de aproximativ 4 milioane de lei, cu scopul de a moderniza și reabilita drumuri în localitate. Contractul de execuție, cu valoare de aproximativ 3,2 milioane de lei, a avut, de asemenea, un termen de finalizare de 15 luni, începând din luna decembrie 2025. La fel ca în primul caz, s-au emis acte adiționale pentru ajustarea prețului și prelungirea termenului de livrare.
În ambele proiecte, fondurile nerambursabile MDLAP au acoperit majoritatea costurilor, iar bugetul local a contribuit cu o sumă suplimentară pentru cheltuieli aferente contractului. Pentru a asigura finanțarea completă și pentru a face față eventualelor dificultăți bugetare, autoritatea locală a planificat obținerea unui credit de aproximativ 2,5 milioane de lei. Acest credit va acoperi atât contribuția beneficiarului, cât și eventualele diferențe de finanțare care ar putea apărea în cazul unor modificări ale bugetului MDLAP.
Proiectul este structurat astfel încât să prioritizeze modernizarea drumurilor în funcție de bugetul disponibil si să asigure că toate lucrările sunt finalizate în termenul stabilit, cu ajustări periodice pentru a reflecta schimbările legislative și economice.
Astfel, termenul limită de depunere a ofertelor este data de 15 ianuarie 2025, ora 10.30.
În ianuarie 2024, Primăria Mircea Vodă a atribuit societății Transnic Sud Construcții SRL primul dintre cele două contracte, privind modernizarea și reabilitarea drumurilor din comună. Acest contract avea valoarea de 3.162.714,74 lei. Acest contract presupunea furnizarea lucrărilor de reabilitare/modernizare a drumurilor pe actualele trasee ale acestora. Rețeaua de drumuri propuse pentru reabilitare/modernizare are o lungime totală de 2.905,5 m.
Totodată, în luna martie a aceluiași ani, autoritatea contractantă a ales aceeași firmă pentru modernizarea infrastructurii rutiere în comună, contractul fiind în valoare de 4.782.382,41 lei. Rețeaua de drumuri propuse pentru reabilitare/modernizare are o lungime totală de 4.202,95 metri.
La câteva luni după atribuirea celor două contracte compania Transnic Sud Construcții SRL a intrat în insolvență.
Despre Transnic Sud Construcții SRL (în insolvență)
Societatea în insolvență Transnic Sud Construcții SRL a fost înființată în anul 2013, are sediul în Poșta Cîlnău, județul Buzău, strada Poșta Cîlnău nr. 69A și se ocupă de „Lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor”.
Conform termene.ro, asociat este Enache Ion, iar administrator judicar este NV Insolvency SPRL.
În anul 2024, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 9.859.704 lei, cu o pierdere de 8.680.262 lei, la 36 de angajați, având datorii în valoare de 22.200.693 lei.
Potrivit licitatiapublica.ro, societatea a câștigat 6 licitații publice, dintre care două la Primăria Mircea Vodă, menționate mai sus, și 30 de contracte prin cumpărare directă.
Insolvența firmei Transnic Sud Construcții SRL
Pe data de 25 mai 2024, pe rolul Tribunalului Buzău a fost înregistrat dosarul cu nr. 1042/114/2024 pe secția a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal, la cererea debitoarei Transnic Sud Construcții SRL.
Pe data de 14 iunie 2024, instanța a admis cererea deschiderii procedurii de insolvență a firmei menționate mai sus.
Minuta pe scurt:
„Tip solutie: Deschidere procedură generală
Solutia pe scurt: Constată că dosarul nr.364/114/2024 a fost conexat la dosarul nr.1042/114/2024. Admite cererea formulată de debitoarea TRANSNIC SUD CONSTRUCŢII S.R.L., reprezentată de administrator Enache Ion, având ca obiect deschiderea procedurii generale a insolvenţei şi, în consecinţă: În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014, dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei debitorului TRANSNIC SUD CONSTRUCŢII S.R.L. În temeiul art. 66 alin. 6 şi 7 din Legea nr. 85/2014, califică drept declaraţie de creanţă cererea de deschidere a procedurii insolvenţei formulată de creditoarea ELJAN CONSTRUCŢII S.R.L.. În temeiul art. 66 alin. 7 din Legea nr. 85/2014, califică drept declaraţie de creanţă cererea de deschidere a procedurii insolvenţei formulată de creditoarea CEC BANK S.A. În temeiul art. 66 alin. 7 din Legea nr. 85/2014, califică drept declaraţie de creanţă cererea de deschidere a procedurii insolvenţei formulată de creditoarea IFN ÎMPRUMUT S.A. Desemnează administrator judiciar provizoriu NV INSOLVENCY S.P.R.L., care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din lege, cu un onorariu de 1500 Euro lunar, exclusiv TVA, la care se adaugă onorariu de succes de 5% exclusiv TVA, din totalul sumelor atrase la masa credală în urma recuperării creanţelor/vinderii bunurilor şi din sumele distribuite către creditorii înscrişi la masa credală, indiferent de modalitatea de stingere a creanţelor. În temeiul art. 99 din Legea nr. 85/2014, dispune notificarea deschiderii procedurii, de către administratorul judiciar provizoriu desemnat, debitorului, tuturor creditorilor şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Buzău, pentru efectuarea menţiunii de deschidere a procedurii, conform Codului de procedură civilă, precum şi publicarea, pe cheltuiala averii debitorului, într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul procedurilor de insolvenţă. În temeiul art. 100 alin. 1 din lege, fixează termenul-limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului la data de 30.07.2024 (lit.b). Fixează termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe la data de 20.08.2024 (lit. c). Eventualele contestaţii cu privire la creanţele şi la drepturile de preferinţă trecute de administratorul judiciar în tabelul preliminar de creanţe vor fi depuse la tribunal în termen de 7 zile de la publicarea acestui tabel în BPI (art. 111 alin. 2 din lege). Fixează termenul de definitivare a tabelului creanţelor la data de 16.09.2024 (lit. d). Stabileşte data primei şedinţe a adunării creditorilor la data de 26.08.2024, la ora şi locul comunicate de administratorul judiciar, în care sens va convoca toţi creditorii (lit. e). În temeiul art. 74 din Legea nr. 85/2014, obligă debitorul să depună la dosarul cauzei actele şi informaţiile prevăzute de art. 67 alin. 1 din lege, în termen de 10 zile de la deschiderea procedurii. În temeiul art. 83 alin. 1 şi alin. 3 din Legea nr. 85/2014, după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii, toate actele şi corespondenţa emise de debitor şi de administratorul judiciar vor cuprinde, în mod obligatoriu şi cu caractere vizibile, în limbile română, engleză şi franceză, menţiunea: în insolvenţă; in insolvency; en procédure collective, iar dacă debitorul deţine sau administrează una sau mai multe pagini de internet, organele de conducere ale acestuia sunt obligate să publice pe paginile de internet proprii, în termen de 24 de ore de la data comunicării hotărârii de deschidere a procedurii, informaţiile referitoare la starea societăţii, precum şi numărul hotărârii, data şi instanţa care a pronunţat hotărârea. În temeiul art. 92 alin. 1 din Legea nr. 85/2014, pune în vedere administratorului judiciar să întocmească şi să supună judecătorului-sindic spre analiză, în termen de 20 zile, un raport prin care să propună fie intrarea în procedură simplificată, fie continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale. În temeiul art. 97 alin. 1 din Legea nr. 85/2014, pune în vedere administratorului judiciar să întocmească şi să supună judecătorului sindic, în termen de 20 zile, un raport asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitorului, cu menţionarea persoanelor cărora aceasta le-ar fi imputabilă. În temeiul art. 59 alin. 1 din Legea nr. 85/2014, administratorul judiciar provizoriu desemnat va depune la dosarul cauzei un raport lunar cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, precum şi o justificare a cheltuielilor efectuate din fondurile existente în averea debitorului. În temeiul art. 75 din Legea nr. 85/2014, de la data deschiderii procedurii se suspendă de drept toate acţiunile judiciare, extrajudiciare sau măsurile de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra averii debitorului. În temeiul art. 39 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, dispune deschiderea de către debitor, în termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii, a unui cont distinct pe numele averii sale, la o unitate bancară la care aceasta are deschis contul pentru operaţiunile sale curente, destinat să suporte toate cheltuielile aferente procedurii insolvenţei; în caz de neîndeplinire a acestei obligaţii de către debitor, contul va fi deschis de către administratorul judiciar, în exercitarea atribuţiei prevăzute la art. 58 alin. 1 lit. f din Legea nr.85/2014, eventualele disponibilităţi băneşti urmând să fie păstrate într-un cont special de depozit bancar. Stabileşte termen pentru examinarea stadiului procedurii la data de 27.01.2025, ora 11,00, cu citarea părţilor. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicarea hotărârii realizată prin publicare în BPI. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 14.06.2024.
Document: Încheiere de şedinţă 14.06.2024“
Următorul termen al procesului este programat pe data de 15 decembrie 2025, ora 13.00.
Dosarul pe fond are următorii creditori: Eljan Construcţii SRL, IFN Împrumut SA, Cec Bank SA, SC Otis Lift SRL, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi, prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Buzău, SC AL Karon SRL, Avânt Leasing IFN SA, Aleezi Beach Resort SRL, Topuzu Junior SRL, Arc Developments Internaţional SRL, SC Evotracking SRL, Porsche Leasing România IFN SA, Digi România SA, Canguard Security SRL, RF Dual Term SRL, SC Eri-Luc Nicolae SRL, SC D&C Real Solutions SRL, Oyl Expert Pavaje SRL, Numărătoarea Expert SRL, SC Multibet Transilvania SRL, SC Pedala Impex SRL, Administraţia Fondului pentru Mediu, Survey Muntenia SRL, SC Electrica Furnizare SA, SC Ravenol Lubricants RO SRL, AAC Myland SRL, Danco Group Engineering SRL, Aginsam Super SRL, Stroe Maria I.I., Telekom România Mobile Communications SA, Proistal SRL, Georad Project Internaţional SRL, SC Luc Invest SRL, GLS Transport Agrgate SRL, SC Centrul Medical Medinvest SRL, SC Adrisimo 27 SRL, Metro Cash & Carry România SRL, Grico Edilitare Construcţii SRL, Comuna Poşta Câlnău, prin primar, SC Nova Solar Impex SRL, Luagro Brafer Sol SRL, Bergerat Monnoyeur SRL, ICCO Facility Management SRL, SC Betontest&Consulting CO SRL, Tehnicat Service SRL, Tranzit Ralea Company SRL, Rhino SRL, Genesis Concept SRL, Croswan Gas SRL, Gonti Com Trade SRL, Terasier Construct 777 SRL, Nasky SRL, Ekodep SRL, SC Doremy Rada SRL, Sat Reabilitare Reciclare SRL, SC Comadys 2005 SRL, Caterpillar Financial Services Poland Spz.O.O.-Sucursala România IFN, Genesiss Concept SRL, V.D.T. Construct Impex SRL, GDA Soluţii Team SRL, Domarcons SRL, Raivan Royal Util SRL, SC Dacom Trans SRL, Auto Gan Tires SRL, SC Costi Ana SRL, Stănescu Anatol Radu.
Administratorul judiciar NV Insolvency SPRL continuă analiza și administrarea situației financiare a firmei, în timp ce datoriile curente raportate la începutul lunii decembrie 2025 depășesc 2,43 milioane lei.
Societatea, activă în domeniul construcțiilor, gestionează în continuare mai multe contracte publice, printre care două proiecte de modernizare rutieră în Comuna Mircea Vodă (județul Constanța) și un contract similar în Comuna Popești (județul Vrancea). Pentru toate aceste lucrări, autoritățile au aprobat recent prelungiri ale termenelor de execuție și, în unele cazuri, suplimentări de preț. Subcontractantul GDA Soluții Team SRL a fost acceptat pentru a finaliza restanțele de execuție, în baza unor acorduri transmise în decembrie 2025.
Ca urmare a solicitării, în data de 2 decembrie 2025, între Transnic Sud Construcții și UAT Comuna Mircea Vodă au fost semnate două acte adiționale, aferente contractelor nr. 476/18.01.2024 și nr. 2376/21.03.2024. Documentele prevăd suplimentarea valorii contractelor și prelungirea perioadei de execuție, modificări necesare pentru continuarea și finalizarea proiectelor.
La doar o zi distanță, pe 3 decembrie 2025, Primăria Mircea Vodă a emis acordurile de includere a subcontractantului GDA Soluții Team SRL, care va prelua lucrările rămase de executat în cadrul ambelor proiecte. Subcontractantul urmează să finalizeze integral restul de execuție, pe baza propunerilor tehnice transmise de Transnic Sud Construcții SRL și a contractului de subcontractare existent.
Administratorul judiciar a inițiat și o serie de demersuri pentru recuperarea creanțelor, obținând în ultimele luni încasări parțiale de la mai mulți debitori ai firmei.
Un episod relevant este hotărârea instanței din mai 2025, prin care creditorul Eljan Construcții SRL a obținut includerea penalităților contractuale în masa credală, după ce acestea fuseseră inițial respinse de administratorul judiciar.
Societatea a fost vizată și de verificări ale autorităților judiciare, însă dosarul penal constituit în februarie 2025 a fost clasat în luna noiembrie.
Procedura de insolvență a Transnic Sud Construcții SRL rămâne una complexă, cu implicații atât asupra activității comerciale curente, cât și asupra obligațiilor asumate în cadrul contractelor publice. Administratorul judiciar continuă evaluarea situației economice și a relațiilor contractuale, în încercarea de a identifica soluții pentru protejarea intereselor creditorilor și pentru finalizarea proiectelor în derulare.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Infrastructura rutieră din comuna Mircea Vodă, județul Constanța, modernizată de Transnic Sud Construcții SRL (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


