Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:29 21 09 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sănătate Seminţele de chia ajută la scăderea în greutate

ro

20 Aug, 2015 17:59 889 Marime text
Seminţele de chia provin de la o plantă cu flori din familia mentei, aceste seminţe având o importantă valoare nutrititională ce include acizi graşi, proteine, antioxidanţi sau fibre. Gustul lor este unul uşor aromat, destul de plăcut şi spre deosebire de alte seminţe, care trebuie râşnite înainte de a fi consumate pentru a avea acces la nutrienţi, cele de chia pot fi mâncate întregi. Ele absorb lichidele, fiind ideale pentru hidratare şi senzaţia de saţietate. Acestea încetinesc digestia şi formează un înveliş gelatinos în contact cu lichidele, lucru care poate preveni variaţiile nivelului de zahăr în sânge şi diabetul. În plus, nu conţin colesterol şi sunt o sursă importantă de acizi graşi Omega-3 şi Omega-6, mangan, fier, fosfor, calciu, fibre şi antioxidanţi.
 
De asemenea, seminţele de chia ajută la scăderea în greutate, reduc tensiunea arterială, ajută la întărirea oaselor şi a dinţilor, îmbunătăţesc digestia, previn îmbătrânirea precoce, inhibă apetitul şi asigură energie organismului. Sunt utile şi diabeticilor, având un indice glicemic scăzut, dar şi atleţilor, pentru rezistenţă şi hidratare. Seminţele de chia conţin ambele tipuri de fibre (solubile şi insolubile), ceea ce ajută la digerarea lentă a alimentelor, astfel încât să nu fie afectat nivelul insulinei din organism. Datorită conţinutului crescut de proteine, alături de acizi graşi Omega-3, fibre şi alte tipuri de substanţe nutritive, seminţele de chia întăresc sistemul imunitar. 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii