Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:43 21 05 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mierea și scorțișoara - beneficii pentru sănătate

ro

21 Apr, 2022 00:00 1726 Marime text
foto: unsplash/ Arwin Neil Baichoo

Prin 2011, FSN (Food Safety Network – Reteau pentru Siguranta Alimentara din America) l-a folosit pe Vaughn Bryant – unul dintre melisopalinologii (experti in identificarea polenului din miere) de frunte  si director al Laboratorului de Cercetari in Palinologie al Texas A&M University – pentru a face studii asupra a peste 60 de produse etichetate ca “miere” care fusesera achizitionate de FSN din zece state si districtul federal Columbia - SUA.
 

Dintre toate produsele etichetate ca “miere”, Bryant a descoperit ca 76% cumparate din marile retele comerciale si 77% dintre mostrele cumparate din magazinele cu vanzare la ambalaje/cantitati mari nu contineau nici un fel de polen. Ca si cand asta nu era un lucru destul de nebunesc, mostrele de “miere” luate din magazinele de produse naturiste si medicamente fara reteta au dezvaluit ca 100% nu contineau nici un pic de polen! Asta inseamna ca nici unul dintre produsele testate si etichetate “miere” gasite in fastfood-uri si magazine de medicamente si produse naturiste nu sunt de fapt miere!
 
Cand alegeti miere de la magazinul alimentar, asigurati-va ca cititi eticheta si ca achizitionati un produs in care mierea este singurul ingredient. Daca o luati nepasteurizata, este si mai bine.
 
Beneficiile nutritive ale scortisoarei si mierii
 
Dat fiind ca mierea si scortisoara pot fi utilizate cu usurinta in multe mancaruri, fie ca este vorba de micul dejun, gustari, sosuri sau retete savuroase, cunoasterea beneficiilor nutritive pe care le adaugati mancarurilor voastre v-ar putea face sa luati in considerare adaugarea oricareia sau amandurora in urmatorul fel de mancare pe care il veti pregati.

Mierea contine vitamina B6, tiamina, niacina, riboflavina, acid pantotenic si anumiti aminoacizi.

Mineralele gasite in miere includ calciul, cuprul, fierul, magneziul, manganul, fosforul, potasiul, sodiul si zincul.

Scortisoara, chiar si in doze mici, este o buna sursa de mangan, fier, calciu, si fibre. Scortisoara mai contine si vitamina A, K, dar dozele zilnice nu sunt incredibil de semnificative.
 
Beneficiile de sanatate ale mierii si scortisoarei
 
Impreuna cu beneficiile nutritive, mierea si scortisoara mai contin cateva beneficii pentru sanatate care ar trebui luate in considerare.
 
Sistemul imunitar:

Mierea si scortisoara sunt excelente pentru amplificarea activitatii sistemului imunitar, eliminand oboseala cronica si sporind durata vietii. Daca sistemul nostru imunitar este compromis, ne deschidem catre gripa, virusi si raceli; utilizand mierea si scortisoara putem ajuta organismul pentru a lupta si cu aceste boli. Antioxidantii gasiti si in miere, si in scortisoara se combina pentru a combate radicalii liberi din sistemele si organele corpului.
 
Diabet:
 
Scortisoara contine flavonoizi antioxidanti al caror efect se aseamana mult cu cel al insulinei, insemnand ca poate incuraja eliminarea glucozei din fluxul sanguin si directionarea ei catre celule, acolo unde este nevoie de ea ca sursa functionala de energie; energia, provenind de la o sursa de zahar natural, nu cauzeaza nici pe departe fluctuatia nivelului de zahar din sange pe care o cauzeaza multe surse artificiale de zahar, iar efectele scortisoarei, cand sunt combinate cu cele ale mierii, arata o utilizare constanta a glucozei de catre corp, si o imbunatatire a controlului asupra diabetului de tip 2.

Pierdera in greutate:

Un amestec de miere si scortisoara in apa calda este considerat un bun instrument pentru pierderea in greutate. Este important de notat ca daca este combinat cu o dieta si un program de exercitii fizice si miscare adecvate, toate constituie cheia pentru crearea unui sistem sanatos de pierdere in greutate.
 
Cancer:
 
Substantele fitotochimice gasite in mari cantitati in miere au fost puse in legatura cu prevenirea cancerului, in timp ce scortisoara are anumite proprietati antitumorale care pot si ele sa micsoreze sansele de metastaza sau de raspandire a cancerului prin crestere tumorala. Anumiti acizi din miere mai si opresc in mod direct activitatea a doua enzime, lipoxigenaza si fosfolipaza-C fosfatidilinozitol-specifica, amandoua fiind puse in legatura cu producerea de materiale canceroase din corp.
 
Mancarimi/muscaturi/intepaturi de insecte:
 

Daca iei o parte miere si doua parti apa calduta si adaugi o lingurita de praf de scortisoara, poti face o pasta cu care sa masezi partea cu mancarimi a corpului. Orice dureri ar trebui sa dispara intr-un minut sau doua.
Digestie: Mierea si scortisoara pot ajuta la sporirea sanatatii si functionalitatii sistemului digestiv. Daca iei cateva lingurite de miere cu niste scortisoara presarata deasupra inainte de a manca, aceasta combinatie poate alina orice indigesti ce ar putea sa intervina in mod natural dupa mancare.
 
Artrita:

Pacientii cu artrita ar putea lua zilnic, dimineata si seara, o cana de apa calduta cu doua linguri de miere si o lingurita mica de praf de scortisoara. Daca sunt luate zilnic, chiar si artrita cronica poate fi ameliorata.

Ingrijirea pielii: Beneficiile mierii si scortisoarei se extind si asupra ingrijirii pielii, acolo unde infectiile minore ale pielii si cosurie pot fi tratate printr-o simpla aplicare a unei paste formate din aceste doua pretioase alimente. Acest lucru poate fi facut si cu ranile, sau pe piele ca unguent cu destinatie generala, datorita caracteristicilor anti-inflamatorii, antiseptice si antioxidante ale amestecului, care pot reduce aparitia petelor datorate imbatranirii si a ridurilor, prin reducerea impactului radicalilor liberi asupra pielii.
 
Tulburari cardiace:
 
Mierea si scortisoara sunt utilizate pentru reducerea nivelului de colesterol si astfel pentru a furniza protectie suplimentara sanatatii inimii. Un nivel inalt de colesterol (LDL sau rau) poate avea ca rezultat ateroscleroza sau acumularea de placa pe peretii arterelor si vaselor sanguine, prin asta sporind sansele de formare a unui cheag de sange, care poate avea ca rezultat un infarct sau atac cerebral
 
Alegerea scortisoarei de calitate
 
Exista mai multe tipuri de scortisoara si cand acest articol se refera la utilizarea scortisoarei, se refera la scortisoara de Ceylon (Sri Lanka). Motivul pentru care este important sa alegi scortisoara corecta este ca variatele tipuri de scortisoara contin diferite nivele de cumarina, care a fost pusa in legatura cu deteriorarea ficatului si a rinichilor in cazul dozelor mari.
Scortisoara de Ceylon are cantitati foarte mici din acest compus si este sigura pentru consumul regulat. Pe langa aceasta scortisoara Ceylon prezinta si toate caracteristicile benefice discutate mai sus, in comparatie cu scortisoara de China de exemplu carenu are toate aceste caracteristici. Asigura-te ca verifici tipul de scortisoara pe care il cumperi.
 
Alegerea mierii de calitate

Mierea este o mare afacere in Romania asa ca aveti grija de unde cumparati. Mierea ar trebui sa fie cat mai cruda, sa nu fi fost incalzita si filtrata pentru a avea proprietatile discutate mai sus. Pentru profit multi apicultori lungesc mierea cu apa sau cu zahar sau/si hranesc albinele cu zahar. Asa ca asigurati-va ca va procurati mierea dintr-o sursa sigura, de incredere.
 
Sursa astrocafe.ro 
 
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii