Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:17 01 03 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Care sunt alimentele ideale pentru o siliuetă frumoasă

ro

15 Jan, 2021 00:00 1539 Marime text

 
Caloriile nu sunt create egal, iar in cadrul procesului de descompunere, alimentele parcurg in organismul nostru mai multe cai metabolice.
 
Efectele alimentelor asupra senzatiei de foame, a numarului de calorii consumate in cadrul procesului de digestie si a nivelului hormonilor pot fi complet diferite.
Cele trei alimente sustinute de stiinta, catalogate ca fiind favorabile atunci cand dorim sa pierdem in greutate, alaturi de produse de slabit care inhiba pofta de mancare, pot fi de un real ajutor.
 

Ouă întregi

 
Daca in trecut ne temeam de faptul ca acestea sunt bogate in colesterol, iata ca ouăle întregi au revenit.
 
Cu toate ca, un consum mare de oua poate duce la cresterea nivelului de LDL-colesterol, care mai este cunoscut si sub numele de colesterol „rău”, acestea se afla in topul celor mai bune alimente atunci cand iti doresti sa slabesti, fiind bogate in proteine, grasimi si fiind in acelasi timp foarte satioase.
 
Este dovedit faptul ca ouale consumate la micul dejun, in detrimentul fainoaselor sau al cogrigeilor, a dus la cresterea sentimentului de satietate, determinandu-i astfel pe consumatori ca pentru urmatoarele 36 de ore sa manance mai putin.
 
De asemenea, un alt studiu dovedeste faptul ca pierderea în greutate într-o dietă restricționată în calorii a fost datorata consumului de oua la micul dejun.
 
Ouale va pot ajuta sa obtineti nutrientii de care aveti nevoie intr-o dieta limitata de calorii, iar o mare parte din acesti nutrienti se gasesc in galbenusuri. Ouale pot chiar inlocui pofta de mancare pe parcursul zilei, in comparație cu carbohidrații rafinați, promovand astfel pierderea in greutate.

 

Legume cu frunze verzi


Atunci cand vorbim despre legume cu frunze verzi includem: varza, spanacul, salata verde, frunze de sfecla.
 
Faptul ca sunt bogate in fibre si sarace in carbohidrati si calorii, dar si numeroasele proprietati, pe care acestea le au, le fac perfecte intr-o dieta de slabit.
 
O modalitate foarte buna de a crește volumul meselor tale, fara continut caloric este consumul de verdeata.
 Dietele cu o densitate energetică scăzută ii ajuta in majoritatea cazurilor pe oameni sa consume mai putine calorii, lucru sustinut de numeroasele studii efectuate.
Dovedit că ajută la arderea grăsimilor, în unele studii efectuate, frunzele verzi sunt foarte bogate în minerale, antioxidanți, vitamine, inclusiv calciu si sunt de asemenea foarte hranitoare.
 

Somonul


Fiind incredibil de satios si sanatos, pestele gras, precum somonul, te pastreaza satul multe ore cu un numar redus de calorii.
Somonul este bogat in diverse substanțe nutritive importante, proteine de inalta calitate si grasimi sanatoase.
O cantitate semnificativa de iod, necesar pentru functionarea corecta a tiroidei, poate fi furnizata de catre peste si fructele de mare in general.
 
Un numar crescut de oameni nu isi ating necesarul zilnic de iod, fapt dovedit stiintific.
 
Bogat in acizi grași omega-3, este dovedit faptul ca somonul ajuta la reducerea inflamatiilor, care au un rol major in cadrul bolilor metabolice si al obezitatii.
Alte tipuri de peste gras, cum ar fi heringul, macroul, pastravul, sardinele, sunt de asemenea, excelente.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii