Un nou impuls pentru mediul de afaceri româno-ungar în scopul creşterii traficului de mărfuri prin Portul Constanţa
Un nou impuls pentru mediul de afaceri româno-ungar în scopul creşterii traficului de mărfuri prin Portul Constanţa
27 Nov, 2014 14:32
ZIUA de Constanta
2580
Marime text
CN „Administratia Porturilor Maritime” SA Constanţa, cu sprijinul companiilor Comvex, Umex, United Shipping Agency şi Romcargo Maritim, au organizat, astăzi, la Budapesta, în sala de conferinţe a hotelului Saint George Residence, evenimentul „Romanian – Hungarian Bulk Cargo&Logistics”.
Evenimentul a reunit, alături de companii din Portul Constanţa, pe cei mai importanţi jucători de pe piaţa transporturilor din Ungaria, din domeniul logistic, organizaţii profesionale şi autorităţi din acest sector.
CN APM SA Constanţa, prin acest eveniment, a intenţionat să sprijine un parteneriat reciproc avantajos între firmele care îşi desfăşoară activitatea în domeniul portuar şi companiile din domenii asociate din Ungaria, cu scopul clar de a intensifica fluxul de mărfuri.
George Gabriel Vişan, director comercial al CN APM SA, a declarat în deschiderea evenimentului că Portul Constanţa are o prezenţă constantă pe piaţa maghiară a transporturilor, traficul de mărfuri crescând de la an la an. „Din 2008, volumul de mărfuri tranzitat prin Portul Constanţa având ca origine/destinaţie Ungaria a depăşit 20 milioane tone. Potenţialul este însă mult mai mare. De aceea suntem aici, să identificăm căi de a atinge acest potenţial, să vă aflăm opiniile legate de posibilităţile de creştere a traficului de mărfuri între Ungaria şi Portul Constanţa”, a spus George Gabriel Vişan.
Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al CN APM SA Constanţa, a declarat că Portul Constanţa a construit de-a lungul anilor relaţii solide cu ţările din hinterlandul său, Ungaria având însă o poziţie consolidată fiind ca ţară vecină un partener economic solid pentru Romania.
„Din datele de trafic înregistrate pe relaţia Ungaria, cerealele reprezintă cel mai important tip de marfă. Tranzitând Portul Constanţa, cerealele din Ungaria ajung în Egipt, Japonia, Grecia, Cipru, Israel, Turcia, Liban, Tunisia, Arabia Saudită, Iordania. Combustibilii minerali solizi, vin din China, SUA sau Canada, prin Portul Constanţa, spre Ungaria. Deşi destinaţiile sunt diversificate, cantităţile de mărfuri care tranzitează şi sunt operate în Portul Constanţa sunt departe de potenţial”, consideră Valeriu Nicolae Ionescu.
Ambasadorul României la Budapesta, Alexandru Victor Micula, a participat la sesiunile de contacte de business între firmele din Portul Constanţa şi cele din Ungaria, fiind interesat de demersurile pe care le poate iniţia pentru a sprijini dezvoltarea şi consolidarea afacerilor dintre cele două ţări.
În cadrul acestui eveniment s-a semnat un Protocol de Colaborare între Portul Constanţa şi Portul Baja din Ungaria, de către directorul general al CN APM SA Constanţa, Valeriu Nicolae Ionescu, şi directorul Portului Baja, Nagy Laszlo.
Protocolul parafează colaborarea dintre cele două părţi semnatare, cu scopul creşterii fluxului de mărfuri dintre cele două porturi, schimbul permanent de informaţii despre serviciile şi oportunităţile oferite de portul Constanţa şi portul dunarean Baja, legislaţie, reglementări naţionale în domeniul transporturilor, identificarea posibilităţilor de acordare de facilităţi reciproce, după criterii stabilite de comun acord. Protocolul semnat la Budapesta va sta la baza unor initiaţive viitoare care să conducă la înfrăţirea dintre cele două porturi.
Evenimentul a reunit, alături de companii din Portul Constanţa, pe cei mai importanţi jucători de pe piaţa transporturilor din Ungaria, din domeniul logistic, organizaţii profesionale şi autorităţi din acest sector.
CN APM SA Constanţa, prin acest eveniment, a intenţionat să sprijine un parteneriat reciproc avantajos între firmele care îşi desfăşoară activitatea în domeniul portuar şi companiile din domenii asociate din Ungaria, cu scopul clar de a intensifica fluxul de mărfuri.
George Gabriel Vişan, director comercial al CN APM SA, a declarat în deschiderea evenimentului că Portul Constanţa are o prezenţă constantă pe piaţa maghiară a transporturilor, traficul de mărfuri crescând de la an la an. „Din 2008, volumul de mărfuri tranzitat prin Portul Constanţa având ca origine/destinaţie Ungaria a depăşit 20 milioane tone. Potenţialul este însă mult mai mare. De aceea suntem aici, să identificăm căi de a atinge acest potenţial, să vă aflăm opiniile legate de posibilităţile de creştere a traficului de mărfuri între Ungaria şi Portul Constanţa”, a spus George Gabriel Vişan.
Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al CN APM SA Constanţa, a declarat că Portul Constanţa a construit de-a lungul anilor relaţii solide cu ţările din hinterlandul său, Ungaria având însă o poziţie consolidată fiind ca ţară vecină un partener economic solid pentru Romania.
„Din datele de trafic înregistrate pe relaţia Ungaria, cerealele reprezintă cel mai important tip de marfă. Tranzitând Portul Constanţa, cerealele din Ungaria ajung în Egipt, Japonia, Grecia, Cipru, Israel, Turcia, Liban, Tunisia, Arabia Saudită, Iordania. Combustibilii minerali solizi, vin din China, SUA sau Canada, prin Portul Constanţa, spre Ungaria. Deşi destinaţiile sunt diversificate, cantităţile de mărfuri care tranzitează şi sunt operate în Portul Constanţa sunt departe de potenţial”, consideră Valeriu Nicolae Ionescu.
Ambasadorul României la Budapesta, Alexandru Victor Micula, a participat la sesiunile de contacte de business între firmele din Portul Constanţa şi cele din Ungaria, fiind interesat de demersurile pe care le poate iniţia pentru a sprijini dezvoltarea şi consolidarea afacerilor dintre cele două ţări.
În cadrul acestui eveniment s-a semnat un Protocol de Colaborare între Portul Constanţa şi Portul Baja din Ungaria, de către directorul general al CN APM SA Constanţa, Valeriu Nicolae Ionescu, şi directorul Portului Baja, Nagy Laszlo.
Protocolul parafează colaborarea dintre cele două părţi semnatare, cu scopul creşterii fluxului de mărfuri dintre cele două porturi, schimbul permanent de informaţii despre serviciile şi oportunităţile oferite de portul Constanţa şi portul dunarean Baja, legislaţie, reglementări naţionale în domeniul transporturilor, identificarea posibilităţilor de acordare de facilităţi reciproce, după criterii stabilite de comun acord. Protocolul semnat la Budapesta va sta la baza unor initiaţive viitoare care să conducă la înfrăţirea dintre cele două porturi.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii