Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:20 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Secretarul de stat Marin Anton, implicat într-o dubioasă afacere cu nave maritime

ro

14 Feb, 2011 11:05 2227 Marime text
marin_anton.jpgAceasta, spune ediţia on line a cotidianului curentul, i-a şi atras de altfel mutarea „disciplinară" din postul care-i permitea combinaţiile respective.

Profitând de funcţia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul fluvial, el a încercat să lanseze „la apă" o afacere extrem de profitabilă, în stilul celor cu care deja ne-a obişnuit şi care l-au transformat într-unul dintre cei mai bogaţi afacerişti din politica românească. Astfel, împreună cu un alt om de afaceri, Dan Filimon, secretarul de stat de la Transporturi, a pus la cale vânzarea şi exploatarea în regie proprie a singurelor feriboturi româneşti, navele Eforie şi Mangalia. Motivul oficial ar fi fost rentabilizarea unei agenţii care le avea în exploatare, Societatea de Transport Maritim şi de Coastă CFR Ferry-Boat din Constanţa. El a făcut mai multe eforturi în acest sens, culminând chiar cu forţarea obţinerii, în 2009, a unei hotărâri de guvern care să scoată navele de sub controlul direct al CFR Marfă şi să le transfere Ministerului Transporturilor, de unde să fie plasate, mai departe, unei firme greceşti controlate de Dan Filimon. Trecerea celor două nave de la societatea constănţeană la cea grecească s-ar fi făcut la preţul de fier vechi al acestora, după ce omul de afaceri Filimon obţinuse deja finanţarea necesară reamenajării şi reutilării lor, adică aproximativ 1,5 milioane de euro. Interesant este că în urmă cu trei ani, când actele navelor au expirat, s-a mai încercat vinderea lor, dar Consiliul Suprem de Apărare a Ţării s-a opus, considerându-le „dotări strategice din punct de vedere militar" şi decizând să fie menţinute în stare de funcţiune.
Cu toate acestea, încăpăţånarea cu care secretarul de stat Marin Anton a tot insistat pentru preluarea lor a ridicat mari semne de întrebare şi, după descoperirea adevăratelor sale intenţii, a fost pus pe lista neagră a rotaţiei cadrelor, luåndu-i-se jucăria şi fiind transferat, într-un tårziu, pe aceeaşi funcţie, la Ministerul Mediului şi Pădurilor. Întrebat dacă-şi reproşează ceva din activitatea de secretar de stat, Marin Anton a spus că i-au rămas proiectele neterminate, fără să explice dacă s-a gåndit şi la feriboturi. „Nu-mi reproşez nimic, pentru că am făcut destule. Îmi pare rău doar pentru faptul că nu am putut duce la capăt proiectele legate de Portul Constanţa şi Canalele Navigabile, dar o să le termine colegii mei", a spus Anton.

Citeşte mai departe pe http://www.curentul.ro/

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • justice 14 Feb, 2011 09:55 fost om al lui patriciu a devenit sluga lui m iancu ala cu bube dulci care v a furat banii de pensii si salarii cu escrocheria rafo onesti cu hrebengiuc si iacobov,,,dar au dat o cu basescu traian ptr a scapa de dosare penale si au finantat campania electorala a lui basecu ptr post de deputat pdl al lui popoviciu si m anton secretar de stat la transporturi si acum la mdeiu-dna ia spaga si l protejeaza ca si srie bin laden-credeti ca u e nu stie de mafie?stie