Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:19 27 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sancțiuni pentru trei posturi TV. Ce nereguli a constatat Consiliul Național al Audiovizualului

ro

13 Feb, 2018 19:01 380 Marime text
Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite și a decis să aplice somații publice următoarelor posturi de televiziune:
 
  • B1 TV, deoarece ediția din 21.08.2017 a emisiunii „Dosar de politician”  a fost difuzată cu încălcarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual;
  • Kanal D. În cadrul emisiunii informative „Știrile Kanal D” din 12 și 13.09.2017, postul a  difuzat un reportaj, având ca subiect topul celor mai periculoase locuri din România, fără a ține cont de prevederile art. 64 alin. (1) lit. a), b) din Codul audiovizualului [art. 64 „(1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”];
  • România TV. Radiodifuzorul a transmis știrea având ca titluri „Doi miniștri, chef în instituția statului”, „Miniștrii dansează, primarul cântă la acordeon”, din cadrul emisiunii „Știrile România TV” din 05.02.2018, cu încălcarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului;
  • România TV pentru nerespectarea prevederilor art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului 504/2002 la difuzarea știrii „Produse tradiționale, gustoase și sănătoase” (emisiunea „Știrile România TV” din 28.10.2017). [art. 29 „(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise].
 De asemenea, Consiliul Național al Audiovizualului a hotărât să emită o decizie privind obligarea postului Antena 3 de a difuza un drept la replică Fundației Dumbrava Minunată – Filiala Brașov, în privința unor aspecte ce au fost prezentate în cadrul emisiunii „În premieră” din data de 22.06.2014.

Sursa foto: Facebook/CNA

Ti-a placut articolul?

Comentarii