Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:14 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE. Obiectiv de importanţă naţională Portcontainerul MSC Flaminia este flancat de două nave militare, verificat de SRI şi păzit de jandarmi

ro

18 May, 2013 15:26 3826 Marime text
Danele UMEX nu mai sunt deschise celor care ar vrea să treacă pe acolo decât dacă au vreo legătură cu „nava aia din39”, aşa după cum vorbesc cei care sunt mai puţin amestecaţi în problemele portcontainerului Flaminia, ancorat de ieri, „la fier vechi”.
Aceeaşi martori, care de fapt stau de pază şi dau lanţul jos „să treacă ăia cu girofaru' de la autorităţi”, mai spun că acolo este zarva mare.
Efectiv, portocontainerul MSC Flaminia a devenit obiectiv de importanţă naţională. Acolo, de ieri, se perindă continuu angajaţi de la Serviciul Român de Informaţii, de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanţa, Garda de Coastă, autorităţi de mediu, iar paza este asigurată de jandarmerie.
Pe lângă toate astea, portcontainerul este flancat, în dana 39, de două nave militare.

Ce este cu portcontainerul

Reamintim că nava Flaminia, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, a acostat aseară în portul Constanţa, urmând ca de azi să înceapă procedura de curăţare a containerelor de la bord, iar apoi să intre în reparaţii, prefectul Eugen Bola susţinând ca nu există pericol pentru populaţie.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, s-a aflat în rada Portului Constanta, la aproximativ opt mile marine de intrarea în port, de la sfârşitul lunii martie şi a aşteptat aprobări pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparata la Şantierul Naval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.

"Gândul" a relatat ca între cele 2.876 de containere pe care nava MSC Flaminia le transporta, în luna iulie 2012, de la Charleston, SUA, către Antwerp, Belgia, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. În incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate parţial aproximativ 120 de containere cu astfel de substanţe, declara prefectul de Constanta, Eugen Bola, pentru "Gândul".
Acum, la bordul navei se află practic un amestec mâlos, denumit şlam, care a rezultat din amestecul resturilor de zeci de substanţe chimice din containere cu apa de mare folosită la stingerea incendiului şi cu agenţii de stingere. Decontaminarea principala a avut loc în Germania şi apoi în Danemarca, unde au fost extrase de la bord 30.000 de tone de lichide şi apă de mare.
UPDATE
Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, a declarat sâmbătă, la Antena 3, că a dat dispoziţii Gărzii de Mediu să monitorizeze procesul de decontaminare a navei Flaminia, pentru a nu exista niciun fel de risc de mediu.
"Este vorba despre decontaminarea acestei nave ce a luat foc pe traseu. Din informaţiile pe care le-am primit, companiile care vor asigura decontaminarea acestei nave au toate echipamentele necesare şi sunt acreditate pentru a face astfel de decontaminări. În plus, am solicitat Gărzii de Mediu să verifice şi să monitorizeze tot acest proces de decontaminare pentru a nu exista niciun fel de risc din punct de vedere al mediului la nivelul cetăţeanului", a precizat Rovana Plumb. 



Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii