Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
05:20 21 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Amenzi de peste un milion de lei aplicate de OPC pe litoral în această vară

ro

12 Sep, 2014 12:21 1291 Marime text
Structura teritorială Comandament Litoral 2014 şi-a încetat activitatea şi a făcut bilanţul pe sezonul estival, conform reprezentanţilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa.
 
Comandamentul Litoral 2014 a acţionat pe trei zone operaţionale, asigurându-se în primul rând soluţionarea reclamaţiilor  turiştilor sosiţi pe litoral dar şi supravegherea  calităţii produselor şi serviciilor oferite consumatorilor de către operatorii economici.
 
Pe perioada desfăşurării activităţii acestei structuri (16 iunie-22 august) au fost efectuate 806 acţiuni de control, au fost încheiate
492 procese verbale de constatare contravenţie şi 402 procese verbale prin care s-au aplicat amenzi contravenţionale şi au fost aplicate 90 de avertismente.
 
1.152.800 lei este valoarea totală a amenzilor aplicate, iar 9.787 lei reprezintă valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii. De asemenea, 127.726 lei este valoarea produselor oprite temporar de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii.
 
Conform statisticii, 438 de sesizări şi reclamaţii au fost formulate de turişti în cele trei locaţii ale structurii Comandament Litoral 2014.
 
În mai multe situaţii, în afară de sancţiunea amenzii contravenţinale aplicată operatorilor econonmici, s-a dispus şi măsura complementară de închidere temporară a unităţilor până la remedierea deficienţelor constatate.
 
Deficienţele constatate în mod frecvent pe timpul acţiunilor de control au fost:
 
Loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică la care s-a modificat starea termică; cu elemente de identificare şi caracterizare incomplete; cu data limită de consum sau data durabilităţii minimale depăşită;
Nerespectarea condiţiilor de depozotare a materiilor prime şi a preparatelor culinare;
Informaţii incomplete în listele menu;
La structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare s-a constatat:  neafişarea la recepţie  a listei serviciilor cu plată şi fără plată; nedotarea camerelor la nivelul normativului; nerespectarea  ofertelor ;
Neconformităţi au fost constatate şi la serviciile de închiriere şezlonguri;
Au fost constatate  deficienţe  legate  de nerespectarea  segmentului de plajă destinat cearşafurilor de 30% din întreaga suprafaţă, administrată de un operator de plajă.
 
Pe timpul acţiunilor de control s-au distrus  produsele, care au fost interzise la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii.
 
Turiştii au formulat un număr de 438 sesizări şi reclamaţii, nemulţumirile lor s-au referit în special la:
         
- solicitare restituire contravaloare pentru servicii de cazare  neefectuate;
-diferenţă între preţul afişat pe site şi preţul cerut la receptie pentru cazare;
-neconformităţi în ce priveşte funcţionarea instalaţiilor sanitare în băi;
-nu li se permite să se aşeze în zona de şezlonguri cu cearşafuri;
-a plătit pentru unitate de 3 stele şi i s-a oferit cazare la o structură clasificată la o stea;
 -piscină copii fără scară de acces;
-stare de igienă necorespunzătoare în incinta unor campinguri;
- nu are frigider în cameră la hotel de  2 stele;
- unele neconformităţi la echipamentele de agreement pentru copii;
- în unităţile fast food salata de varză  era luată cu mâna de bucătar;
- preparate culinare cu miros nespecific (legume mexicane, friptură pui,   macaroane   acre);
- icre de ştiucă amestecate cu icre de crap şi vândute ca fiind de ştiucă;
- preparate culinare insuficient procesate;
- preparate culinare cu modificări organoleptice;
-produse alimentare  cu data durabilităţii minimale depăşită,
- micul dejun servit rece.

Ti-a placut articolul?

Comentarii