Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:50 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mazăre vs. „milionarii din port“ PNL Constanţa - „Cedarea Portului Constanţa la Primărie reuşeşte, în mod pervers, să transforme un port la Marea Neagră într-un port la lacul Siutghiol“

ro

25 Mar, 2014 00:00 2909 Marime text
Tensiunile legate de majorarea pachetului de acţiuni deţinut de Primăria Constanţa în Portul Constanţa se intensifică, mai ales după recentele declaraţii ale ministrului Transporturilor, Dan Şova, care a anunţat că administraţia Mazăre va avea, odată cu transformarea CNAPMC în companie publică, 33% din acţiuni.

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a făcut o serie de declaraţii pe acest subiect în cursul zilei de ieri. În opinia lui, cea mai mare miză în Port ar avea-o operatorii, pe care el i-a numit „milionarii din port“. „Ei doresc să se menţină contractele de utilizare a terenului cu statul, pentru că marii operatori din Port plătesc aceleaşi tarife din 1990. Când s-au privatizat, acum 20 de ani, au spus că statul nu e bun administrator. Acum au societăţile lor private, vor să rămână în contract cu statul. De fapt, aici este miza”, susţine şeful municipalităţii constănţene.
 
„Profitul trebuie să-l facă operatorii portuari“
 
Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa şi preşedinte interimar al Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a comentat, ieri, pe marginea acestui subiect, în contextul unei conferinţe de presă. „Portul Constanţa nu poate fi susţinut de o administraţie locală pentru că nivelul investiţiilor din Port, chiar dacă vorbim despre fonduri europene, este mare. Când vorbim despre investiţii europene, trebuie să te gândeşti la cofinanţare“, a explicat Daraban.
Preşedintele CCINA Constanţa a precizat, de asemenea, că „ministrul Şova a înţeles greşit că Administraţia Portului nu are voie să facă profit. Profitul trebuie să-l facă operatorii portuari, care plătesc taxe şi impozite la stat“. Nu mai puţin important, din punctul de vedere al preşedintelui Camerei de Comerţ şi Industrie a României, „greşeala este a lui Orban (n.r. fostul ministru al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban), care a deschis Cutia Pandorei şi a dat 20% către Fondul Proprietatea şi 20% către Primăria Constanţa“.
 
Posibile reacţii negative
 
Mai mult sau mai puţin surprinzător, liberalii constănţeni au avut, şi ei, o poziţie oficială pe tema Portului Constanţa şi tot în cursul zilei de ieri. „Partidul Naţional Liberal atrage atenţia asupra unor posibile reacţii negative din partea partenerilor NATO, în special SUA, în cazul pierderii controlului statului român, prin Ministerul Transporturilor, asupra Portului Constanţa“, se arată într-un comunicat de presă.
În opinia liberalilor tomitani, „cedarea controlului Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor la Primărie reuşeşte, în mod pervers, să transforme un port la Marea Neagră într-un port la lacul Siutghiol“.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii