Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:15 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Activitate în cadrul proiectului Erasmus Șapte elevi de la Şcoala „Gheorghe Ţiţeica“, în vizită de lucru în Spania (galerie foto)

ro

25 May, 2015 00:00 3583 Marime text


În a doua decadă a lunii mai, a avut loc prima activitate transnațională de învățare și predare pe termen scurt pentru elevii de la Şcoala Gimnazială nr. 30 „Gheorghe Ţiţeica“. Acţiunea s-a derulat în cadrul proiectului european Erasmus+ intitulat „Invaders - How they shaped the Europe of today“, care se desfăşoară în perioada septembrie 2014 - august 2017, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

„Este vorba despre întâlnirea şcolilor din ţările partenere, Irlanda, Anglia, Finlanda, Polonia, Spania, Italia şi România, pe pământ spaniol, la Şcoala CEIP Gloria Fuertes din Cobisa, în care învaţă elevi cu vârste cuprinse între 3 şi 12 ani. Şcoala constănţeană a participat cu o delegaţie formată din şapte elevi ai claselor a VII-a A şi a VII-a B, alături de coordonatoarea de proiect, prof. Dorina Şacu, respectiv Cici-Corina Vlad, directorul adjunct al instituţiei“, a declarat consilierul de imagine al unităţii şcolare, Veronica Hagi. După primirea caldă a elevilor români, în gara din Cobisa, şi instalarea în familiile gazdă, au urmat cinci zile de activităţi intense. Astfel, reuniunea a prilejuit implicarea elevilor în diverse ateliere precum „Comunicare prin artă“, „Hainele unui soldat roman“, „Pe urmele invadatorilor“, dar şi în dezbateri precum cea pe tema confluenţei celor trei culturi şi religii din Toledo: creştină, iudaică şi musulmană. De asemenea, elevii şi profesorii lor au participat la ore alături de şcolarii spanioli, ceea ce a favorizat cunoaşterea unor aspecte ale acestui sistem de învăţământ, dar s-au implicat şi în întreceri sportive. Unul dintre momentele cele mai frumoase ale acestei reuniuni a constat în efectuarea vizitelor de studiu. Prima dintre ele, intitulată „Pe urmele istoriei“, a însemnat observarea zidului cetății şi a porților de intrare în vechiul oraș Toledo, unde s-au purtat discuții despre apărarea împotriva invadatorilor. În cea de-a doua, de la Parcul Arheologic Segobriga, unul dintre cele mai bine păstrate orașe romane din Spania, elevii au putut vedea cum arătau un amfiteatru, un teatru și băile romane şi au audiat o prelegere despre importanța acestui oraș în cadrul Imperiului Roman, în secolul I. În sfârşit, vizita la Muzeul Prado a constituit un moment de reflecţie asupra istoriei transfigurate în operele marilor creatori, aşa cum a fost Francisco Goya. Astfel de întâlniri sunt extrem de motivante pentru elevi. Ele reprezintă atât un exerciţiu intelectual provocator, cât şi unul social inedit. Integrarea timp de o săptămână într-o familie de nativi înseamnă exersarea limbilor străine, observarea obiceiurilor gazdelor, studierea implicită a mentalităţilor şi practicarea multiculturalităţii. „Aceasta experiență este foarte folositoare pentru viitoarele călătorii, deoarece vom şti la ce să ne așteptăm. Familia la care am stat a fost foarte primitoare şi caldă. Mi-am dat seama de acest lucru de când ne-am întâlnit prima dată şi ne-au așteptat cu postere cu numele nostru. M-am simţit incredibil acolo“, a mărturisit una dintre elevele participante, Andra Dobrin. Următoarea mobilitate cu elevi va avea loc în mai 2016, la Școala Gimnazială nr. 30  „Gheorghe Țițeica“, elevii aşteptând-o cu maximum de interes, deoarece atunci își vor putea demonstra la rândul lor calitățile de gazde.
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii