De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
00:57 24 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Maria Roman, creatoarea Le Papion „Papionul trebuie să fie în concordanţă cu faţa persoanei care îl poartă“ (galerie foto)

ro

21 Apr, 2015 00:00 1815 Marime text
Moda papionului, în vogă de ceva vreme în ţara noastră, a dat ocazia unor persoane speciale, care nu-şi cunoşteau limitele creativităţii, de a-şi etala măiestria în această zonă a designului de accesorii. Purtate de oameni din toată ţara, papioanele care poartă semnătura constănţencei Maria Roman sunt speciale şi au darul sau harul de a te scoate din anonimat. Mai ales că toate feedback-urile clienţilor transmit la unison aceleaşi remarci: speciale, remarcabile şi la un preţ perfect. În urma cu trei ani, Alexandru, unul dintre băieţii Mariei Roman, a fost cel care a venit cu ideea creării brandului Le Papion. Pentru că a plecat la studii în capitală, firma a rămas să fie manageriată de Maria Roman. Celalalt fiu, Eduard, se ocupă de design-ul şi grafica firmei. Cei trei, prin propriile forţe, au reuşit să scoată accesoriile „Le Papion“ din marea de a producători handmade.

Propria casă i-a devenit, în timp, atelier de creaţie, chiar şi studio foto. Reţelele de socializare au fost cele care i-au adus clienţi, rând pe rând, din ce în ce mai mulţi. Fie că sunt bărbaţi sau femei, toţi găsesc printre sutele de papioane pe care le creează pe cel potrivit. Pentru stare, fire sau eveniment. Pentru că, în afară de produsul creat, pe care oricine îl poate vedea, stă un suflet cald, care şi-a pus o parte din sufletul său în fiecare accesoriu, cel mai elegant element vestimentar masculin de patru secole încoace.

De unde a pornit această idee?

Povestea „Le Papion“ a început în urmă cu trei ani. Din cauza unor probleme de sănătate de la acel moment şi a faptului că era nevoie să merg la spital din trei în trei luni, nu puteam să îmi găsesc şi nici să urmez un serviciu stabil. Totul a început când băiatul meu cel mare a vrut să-şi cumpere un papion, pentru că începuseră să se poarte, şi i-am spus că dacă vrea i-l pot face eu, dar nu garantez că va ieşi perfect. A ieşit foarte bine chiar, a mers la respectivul eveniment, a fost încântat. Aşa am căzut de acord să facem mai multe. În acea perioadă urma să fie un eveniment, un majorat al unei prietene din grupul băiatului meu cel mare, Alex. I-am chemat atunci, înainte de eveniment, mai mulţi prieteni la noi acasă şi au plecat toţi la majorat fiecare purtând câte un papion. Impactul a fost foarte mare şi am început să avem multe comenzi. Când am văzut că treaba este serioasă, am început promovarea online, am început şi actele pentru înfiinţarea unei firme. Băieţii mei m-au ajutat şi mă ajută în continuare foarte mult, ei depind de mine şi eu de ei. La început, cumpăram material puţin, câte 25 de centimetri pentru a vedea măcar cum iese, dacă mergem în continuare sau ne oprim. Au început să vină comenzi din toată ţara, din ce în ce mai multe, strângeau like-uri foarte multe pe reţelele de socializare, nu ne venea să credem. Vorba despre papioanele noastre s-a răspândit foarte repede, am început să sponsorizăm mai multe evenimente în mai multe amplasamente, baluri de boboci. Mai apoi am făcut acelaşi lucru şi în Bucureşti, am sponsorizat 28 de evenimente în trei - patru luni la clubul Chaboo. De asemenea, am sponsorizat şi diferite evenimente caritabile, am vrut să şi ajutăm, nu numai să ne facem cunoscuţi. Amploarea fenomenului se datorează în primul rând băieţilor mei, dacă ei nu erau, eu nu aveam cum să mă dezvolt. Acum, băiatul cel mare a plecat la Bucureşti pentru a studia la a doua facultate şi am rămas cu băiatul cel mic, care mă ajută foarte mult. Mie îmi este greu să cred uneori că suntem atât de cunoscuţi.

De unde vă procuraţi materialele pentru papioane?

Materialele le cumpărăm din Constanţa, de la diferite magazine, multe şi mici, de unele ştim doar noi. Am mai cumpărat şi de la Bucureşti, dar şi de la magazine pe care le-am găsit pe Internet. Am încercat să facem toate modelele posibile, şi pentru tineri, şi pentru oamenii mai maturi. Avem contract cu o firmă din Bucureşti de unde ne achiziţionăm accesoriile. Fiecare îşi poate pune pe papion orice accesoriu doreşte, care îi place, în două - trei minute eu îl pot pune, în funcţie de alegerea sa. Preţurile depind de material, de papion, dar un preţ mediu este 45 de lei, orice papion. Poate avea şi un preţ mai mic, dar nicidecum nu depăşeşte această sumă de 45 de lei.

Sunt măsuri diferite de papion? De ce ţineţi cont atunci când le croiţi?

Papionul trebuie să fie în concordanţă cu faţa persoanei care îl poartă, să o încadreze. Măsura standard este de 12 centimetri cu şase sau opt centimetri, depinde cât de deschis este papionul, de modelul pe care îl are, cu două sau trei cute.

Cine sunt clienţii dumneavoastră?

Toate categoriile de vârstă, de la adolescenţi, chiar şi copii de la doi - trei ani. Realizez comenzi şi pentru nunţi şi botezuri tematice. Am avut la începuturi o comandă pentru o nuntă, pentru mire, socri, care erau din localităţi diferite. A trebuit să ţin cont să fie diferite, speciale, în acord cu ţinutele lor. Au rămas clienţi fideli şi acum.

Pentru ce cumpără oamenii astfel de produse, doar pentru evenimente sau şi pentru a le purta mai des?

Sunt mulţi care-şi cumpără pentru că le plac pur şi simplu, spun că vor găsi ei ocazii pentru a le purta. Am venit la mine odată o doamnă, împreună cu soţul, pentru a-i cumpăra acestuia un papion. Ea a fost prima care şi-a luat, de cum a intrat la mine, două papioane, atât de încântată a fost de cum arată. Mai apoi şi-a cumpărat şi soţul, bineînţeles. Eu, de exemplu, l-am purtat ca accesoriu chiar la o rochie elegantă. Se poate purta şi la un pulover mai decoltat, lăsat mai liber. Nu trebuie neapărat purtat doar la cămaşă, oricine le poate purta. Avem şi papioane mai îndrăzneţe, în diverse culori. Am avut, de exemplu, un mire care a avut un papion elegant peste zi, la eveniment, iar seara, la petrecere, a avut unul cu ţinte, mai nonconformist. Sunt mulţi cei care cumpără în mod constant. Am o clientă din Bucureşti care-mi spune să mai scot un accesoriu pentru femei, că sunt prea frumoase. Însă înţelegerea noastră, a familiei mele, este să ne axăm doar pe realizat papioane, acesta este brandul nostru pe care ni l-am creat şi pe care ne-am axat.

În cât timp poate fi gata o comandă?

Dacă am material pe stoc şi pot să le fac, am timp, de pe o zi pe alta sau în câteva ore. Avem contract şi cu o firmă de curierat, deci produsele ajung foarte repede la cumpărător.

Se observă creşteri de vânzări în anumite perioade?

În mod special în perioadele după posturile creştineşti de peste an, în vremea nunţilor, atunci sunt cele mai multe comenzi. Nu pot să-mi fac un target anume, pentru că depinde de alţii.

Aţi mai avut contact cu croitoria în trecut? Cum aţi învăţat să faceţi papioane?

Nu am avut niciun contact, nu am cursuri de croitorie, maşină de cusut am de mai multă vreme, de 15 - 20 de ani, pentru micile retuşuri pentru casă. Tot ceea ce fac este realizat de mine, nu m-am inspirat de nicăieri, am avut şi părerile băieţilor, care m-au ajutat foarte mult să fac lucruri frumoase, cu bun gust, potrivite tuturor.

Puteţi face un bilanţ la aproape doi ani de când aveţi această afacere?

Am ajuns să fim cunoscuţi peste tot. Suntem în top 3 accesorii bărbăteşti, pe ţară, la nivel de brand cunoscut. La cât de cunoscuţi suntem, atât de mici suntem.

Este doar o activitate pe care o faceţi în timpul liber sau este activitatea dvs. de bază?

Este ceea ce fac acum, este un venit în casă, nu mare, dar este un al doilea salariu în casă.

Cu ce vă diferenţiaţi faţă de ceilalţi producători handmade ce realizează astfel de produse şi cum credeţi că veţi rezista pe piaţa din domeniu?

Prin calitate, promptitudine şi seriozitate. Chiar şi celor care nu sunt mulţumiţi le spun că pot trimite produsele înapoi, însă acest lucru nu s-a întâmplat până acum. Cred că suntem singurii astfel de producători care, spre exemplu, pot avea produsul dorit, dacă nu este pe stoc, realizat după modelul clientului, trimis oriunde în ţară în maximum 24 de ore.

Care a fost prima comandă mare pe care aţi avut-o şi pentru cine aţi realizat papioanele?

Prima comandă a fost pentru o familie din Chişinău. Pentru a o onora, am avut o mare dificultate: curieratul la acea vreme pentru Chişinău era prea scump, comparativ cu valoarea comenzii. În cele din urmă, am trimis-o ca un pachet, pe autocar, fără a vorbi cu persoana respectivă la telefon, ne-am contactat doar prin formularul de comandă de pe site. A fost o comandă de 24 de papioane şi pentru adulţi, şi pentru copii, era o petrecere pentru un copil de un an. Banii nu ni i-a putut trimite atunci, pentru că noi aveam cont în lei, ei doar în euro, ar fi trebuit să ne deschidem noi cont în euro. Au făcut în aşa fel încât şi-au deschis cont special în lei pentru a ne trimite nouă banii. Am mers pe încredere şi aşa fac mereu, iar până acum nu am avut neplăceri.

Cum faceţi promovare?

Pe reţele de socializare, în mod special, iar băiatul meu încearcă să realizeze cele mai bune fotografii astfel încât papioanele să arate cât mai real, să se observe şi materialul şi modul cum este lucrat, iar clienţii să nu aibă niciun dubiu asupra calităţii produsului comandat.

Cum i-aţi convinge pe clienţii pe care nu i-aţi atras încă?

Prin prezentarea produselor sub o anumită formă, dar şi prin promptitudinea cu care produsele noastre ajung la ei, oriunde în ţară, mult mai rapid, comparativ cu alţii.

Cât credeţi că veţi mai reuşi să mergeţi cu această mică afacere, cât se vor mai purta aceste accesorii? 

Eu cred că nu se va schimba atât de repede această modă, papionul se poartă de multă vreme. La fel şi în cazul cravatei. Pot apărea alte modele, pe care le pot face, şi mă pot adapta oricăror schimbări care pot apărea. Chiar mi-am adus aminte recent de politicianul Ion Raţiu, care purta permanent papion, fără acest accesoriu nu apărea. A rămas, în timp, un etalon de eleganţă. Recent, am avut o comandă pentru mire şi cavaleri de onoare, iar cavalerul mi-a spus că nu vrea să poarte. M-a sunat sâmbătă seara, când a fost petrecerea fetei, să-mi spună că doar el şi trei domni în vârstă aveau şi dacă poată să vină să-şi ia papion pentru petrecerea de a doua zi, nunta mare. Căutăm mereu să aducem produse noi, măcar câte cinci modele pe zi câteodată.

Vă gândiţi să extindeţi afacerea?

Am trimis papioane la un magazin în Galaţi, altul la Ploieşti. Aici mai colaborăm cu un magazin din complexul Doraly, cu costume bărbăteşti. De asemenea, avem în plan să deschidem un magazin împreună cu un alt partener ce comercializează costume. Ne-ar fi mai uşor aşa, mai ales la început.

Aţi făcut un calcul cât investiţi şi ce profit aveţi?

Este greu de spus. Eu pot să găsesc metrul de material cu 40 de lei. Dar am avut şi materiale de 250 de lei metrul, care se lucrează mai bine. Depinde de modelul materialului, al papionului, ce se doreşte să fie scos în evidenţă pe papion. Pot scoate zece papioane dintr-un metru de material, dar numărul variază. La preţ se adaugă şi accesoriile ce compun papionul. Preţul ce reiese este o medie a tuturor componentelor. Eu fac totul din plăcere. Băieţii mei chiar mi-au spus că ar fi bine să-mi fac un program pe zi pe care să-l urmez şi doar atunci să lucrez. Dar nu pot să fac asta, când am puţin timp liber şi stau, de exemplu la televizor, tot fac ceva pentru papioane. Îmi place să le realizez, nu mă simt obligată să fac nimic. Am zile când mă simt foarte bine, din punct de vedere al sănătăţii, şi zile când nu pot face nimic, de exemplu.

Sursa: voceaconstantei.ro


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii