De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
01:34 28 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Fii treaz la volan şi când eşti la mare!“ Campanie de prevenire a accidentelor rutiere, în Constanţa (galerie foto)

ro

16 Jul, 2016 00:00 573 Marime text


Poliţiştii din Constanţa au lansat, ieri, campania de prevenire a accidentelor rutiere din perioada sezonului estival 2016 care au drept cauze conducerea autovehiculelor sub influenţa băuturilor alcoolice şi neatenţia la volan, intitulată „Fii treaz la volan şi când eşti la mare!“. Obiectivele campaniei sunt informarea şi conştientizarea şoferilor asupra riscurilor la care se expun pe sine şi pe toţi participanţii la trafic atunci când conduc autovehicule fiind sub influenţa băuturilor alcoolice şi când sunt neatenţi la volan.
 
„Noi vrem să prezentăm o situaţie de alcoolemie în sânge fără ca creierul să fie  afectat de alcool, pentru a putea vedea efectele unei astfel de situaţii. Pentru că, atunci când consumi alcool, creierul are şi el de suferit şi nu îşi mai aduce aminte exact ce s-a întâmplat. Acum, fiind treaz, şoferul conştientizează exact ce poate să păţească într-o situaţie de criză“, a precizat șeful Poliției Rutiere Constanța, comisarul-şef Constantin Dancu.
 
De asemenea, campania cuprinde şi segmentul de informare în ceea ce priveşte sancţiunile prevăzute de lege în cazul conducerii autovehiculelor sub influenţa băuturilor alcoolice.
 
„Scopul acestui experiment este de a conştientiza starea de modificare a tuturor percepţiilor, vizuale, în primul rând, modificarea de echilibru şi faptul că, atunci când ai o îmbibaţie uşoară cu alcool, de 0,8, nu mai poţi să apreciezi distanţele aşa cum trebuie, nu mai ai timpul de reacţie pe care îl ai în stare de normalitate, şi în momentul în care îi oprim pe aceşti conducători auto, fie ei din Constanţa, fie turişti - care reprezintă targetul nostru -, urmărim să le atragem atenţia de a rămâne în permanenţă în control atunci când se urcă la volan, pentru siguranţa lor şi a tuturor participanţilor la trafic“, a spus subcomisar de poliție Carmen Șerbănescu.
 
„E cunoscut faptul că un creier needucat nu poate să comande niciun fel de acţiune decât la întâmplare. Din cauza asta, trebuie să fim conştienţi că, de la momentul în care o persoană îşi dobândeşte carnetul de conducere, pot să treacă mai mult de 30 de ani, depinde de durata de viaţă, până când este pus din nou în situaţia să îi verifice cunoştinţele, de exemplu, de legislaţie rutieră. Avem o experienţă îndelungată cu rezultate uimitoare, şi o să vă dau doar o singură cifră: pe parcursul a cinci ani de pregătire a 2.800 de persoane, numărul total de accidente, plecând de la cifra de 100%, a scăzut cu peste 80%. Doar în cinci ani de astfel de cursuri.
 
Cele 30 de ore de conducere în care o persoană învaţă să conducă o maşină sunt aproape insuficiente, atât pentru elev, cât şi pentru cel care face transferul de cunoştinţe. Astfel că trec ani mulţi şi buni să ajungă la experienţe care să îi fie folositoare şi să îşi apere viaţa lui şi pe a altora. Datorită cursurilor pe care le facem, venim cu un plus de experienţă, cu lucruri noi, cu lucruri pe care oamenii, în general, nu au de unde să le cunoască. Un exemplu extraordinar sunt aceşti ochelari. Suntem convinşi că acţiunea va avea rezultate extraordinare. Sunt puţini cei care au realizat vreodată cât de puternic acţionează alcoolul asupra funcţiilor unui şofer“, a precizat specialistul în conducere defensivă Gheorghe Neacşu.

Ochelari care simulează percepţia vizuală a unei persoane ce a consumat băuturi alcoolice

Ca noutate, poliţiştii rutieri şi cei ai structurii de prevenire, alături de parteneri, au efectuat un experiment pe şoselele care converg către litoralul românesc şi în staţiunile Mării Negre, unde le-au propus şoferilor opriţi în trafic să poarte, pe rând, două perechi de ochelari care simulează percepţia vizuală a unei persoane ce a consumat băuturi alcoolice, pe timp de zi şi pe timp de noapte. Şoferii au fost rugaţi să meargă pe o linie dreaptă şi să urmărească percepţiile şi modificările care survin ca urmare a purtării acestor ochelari. Astfel, vor putea fi conştientizate în mod real toate modificările de echilibru, ale timpului de reacţie şi ale percepţiei vizuale în cazul consumului de băuturi alcoolice.
 
„Aceşti ochelari au fost achiziţionaţi prin sprijinul partenerilor noştri. Primul testat în trafic a fost cel de pe timp de zi, care indică o îmbibaţie uşoară, cu 0,8 alcool. Aceşti ochelari se poartă pentru a-i face conştienţi pe turişti şi pe conducătorii auto să urmărească un fir imaginar sau un fir desenat, un fir alb, să vedem dacă pot urmări această linie. Aţi văzut că ei o percep ca fiind dublă. Aceşti ochelari pe negru simulează starea de intoxicaţie cu 0,8 pe timp de noapte, la fel, deformează percepţia vizuală şi starea de echilibru şi, evident, şi timpul de reacţie“, a explicat subcomisar de poliție Carmen Șerbănescu.
 
„E o linie dublă. Nu mi s-a întâmplat niciodată, nu sunt adeptul băuturii, şi mai ales la volan“, a spus unul dintre şoferii opriţi în trafic pentru experiment.
 
Campania este realizată în conformitate cu Planul general de măsuri al MAI „Litoral 2016“, fiind coordonată de către IGPR, și are în vedere menţinerea şi asigurarea unui climat de siguranță în traficul rutier în perioada sezonului estival 2016. Această campanie se desfăşoară în întreg judeţul Constanţa, cu precădere în staţiunile litorale, în perioada 15 iulie - 1 septembrie, în contextul vacanţei estivale şi al afluenţei de autovehicule ce se îndreaptă spre staţiunile Mării Negre.
 
Campania este iniţiată de Serviciul Rutier şi Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Constanţa şi are ca parteneri Universitatea „Ovidius” Constanţa - Facultatea de Drept şi Ştiinţe Administrative, Poliţia Locală Constanţa, Asociaţia de Psihologie şi Siguranţă Rutieră PsihotrafiQ şi Improve Your Business. În scopul promovării campaniei au fost realizate peste 5.000 de pliante, brelocuri şi odorizante auto cu mesajul acesteia.

Ti-a placut articolul?

Comentarii