De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
21:01 28 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Atenţie, şoferi! Cum să folosiţi aerul condiţionat al maşinii. Folosirea inadecvată poate cauza grave probleme de sănătate

ro

04 Jun, 2016 00:00 558 Marime text

Vara s-a instalat deja, iar când temperaturile vor depăşi 35 de grade Celsius, maşinile se vor transforma în adevărate saune pe roţi. Şi atunci ne decidem să dăm drumul la climatizare. Însă folosirea inadecvată a sistemului de climatizare al maşinii pe timp de caniculă poate cauza grave probleme de sănătate şoferului, precum şi pasagerilor. Trecerea de la răcoarea generată de aerul condiţionat la canicula de afară poate crea un şoc termic, problemă peste care se poate trece uşor sa nu, în funcţie de organismul fiecăruia.
 
Parcarea maşinii în soare, precum şi o culoarea închisă a autoturismului fac ca temperatura din interiorul acestuia să devină insuportabilă. Pentru a trece mai uşor peste acest moment, şoferul trebuie să deschidă toate geamurile, să pornească motorul şi instalaţia de climatizare, dar numai pe ventilare, arată romaniatv.net.
 
„Pornim la drum şi lăsăm încă geamurile deschise, pentru a crea curentul de aer necesar aerisirii şi scăderii în continuare a temperaturii. După câteva minute, putem închide geamurile şi porni climatizarea pe «rece». Dacă sistemul este de tip «climatronic», putem fixa temperatura dorită şi lăsăm sistemul să-şi facă treaba. Dacă fixăm temperatura dorită pe «low», înseamnă că răcirea se va face continuu, fără a face vreun reglaj de temperatură“, scrie fordbt.ro

Temperatura ideală 

Specialiştii spun că nu este indicat ca sistemul de răcire să fie pe minim. „În acest mod, vom ajunge să tuşim şi chiar să căpătăm un guturai. Este preferabil să reglăm temperatura la o valoare convenabilă, care să nu fie prea scăzută. Astfel, funcţionarea compresorului de AC este raţională, iar pasagerii nu vor fi supuşi unui şoc termic prea mare, odată ieşiţi din maşină“, mai arată fordbt.ro.
 
Daca sistemul de climatizare este manual, trebuie să avem grijă să reglăm viteza ventilatorului astfel încât, după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnăvirea. De asemenea, trebuie să corelăm viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setăm pe viteză mai mare, cu atât mai puţin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Alţii susţin că temperatura din habitaclu într-o zi de caniculă trebuie să fie de 25-26 de grade Celsius, pentru a se evita şocul termic, potrivit romaniatv.net.

Ce faci dacă nu ai aer condiţionat în maşină 

Dacă doreşti să obţii mai multă răcoare în maşină poţi pune cârpe umede peste grilele de aerisire. Aerul care va intra în maşină va fi mult mai rece, însă singurul inconvenient va fi acela că lavetele se vor usca rapid şi va trebui să le schimbi destul de des.
 
Şofatul fără încălţăminte, care este interzis în anumite ţări, este o altă metodă care te poate ajuta să te răcoreşti într-o maşină fără aer condiţionat, scrie 4tuning.ro. Încălţămintea contribuie şi mai mult la supraîncălzirea corpului, aşa că nu ezita să conduci desculţ. Vei simţi mai multă răcoare şi vei conduce mult mai relaxat.
 
Dacă pui o cutie de plastic plină de gheaţă lângă una dintre grilele de aerisire, vei obţine mult mai multă răcoare în maşină. Geamurile ionizate sau geamurile cu folie de protecţie solară sunt o altă alternativă de a reduce căldura emanată de soare în maşina ta. De asemenea, acest tip de geamuri poate oferi şi o mai bună protecţie a tapiţeriei şi a bordului maşinii.
 
Dacă vrei să ai mai multă răcoare în maşină, montează-ţi un ventilator micuţ, de 12 volţi, deasupra sau sub oglinda retrovizoare.
 
Sursa: romaniatv.net, 4tuning.ro, fordbt.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii