Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:04 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Surprize pe internet Primăria Constanţa face legătura directă cu site-ul de campanie al primarului Făgădău (galerie foto)

ro

12 Aug, 2016 00:00 6304 Marime text
Odată ales într-o funcţie de conducere, şi nu numai, în administraţia locală, anumite aspecte sunt certe: devii persoană publică, trebuie să fii receptiv la orice problemă sau situaţie survenită în comunitatea pe care o reprezinţi, iar orice informaţie care te vizează devine de interes pentru oricare cetăţean. Asta ar trebui să fie limpede pentru orice aspirant la o funcţie în administraţia publică locală, la şefia vreunei instituţii deconcentrate, la un mandat de parlamentar etc.
 
La începutul lunii iulie, Primăria municipiului Constanţa a lansat o procedură publică pentru atribuirea contractului „Achiziţie pagină web“. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, era de 129.166 de lei. În urma evaluării ofertelor depuse pentru achiziţionarea paginii web a Primăriei municipiului Constanţa, oferta declarată câştigătoare a fost cea a firmei SC Duk-Tech SRL Iaşi, cu o valoare de 76.050 de lei fără TVA.
 
Acestea fiind clarificate, am navigat puţin pe site-ul Primăriei Constanţa, iar surprizele nu au întârziat să apară. Dorind să vedem ce informaţii li se furnizează constănţenilor despre primarul Decebal Făgădău, am început incursiunea noastră chiar de la „Primar“. Și ce găsim? Curriculum Vitae, #împreună, Program audienţe şi Agenda publică a conducerii.
Ce cuprinde CV-ul primarului tău cred că ar trebui să te intereseze. Dar, pentru a afla datele din CV-ul lui Decebal Făgădău, eşti trimis de pe site-ul Primăriei Constanţa pe site-ul personal al edilului-şef, mai precis, pe site-ul său de campanie electorală, www.decebalfagadau.ro/despre-mine/.
 
Trecem peste acest aspect şi analizăm informaţiile pe care au uitat să le updateze. Aşa se explică faptul că, potrivit paginii respective, la experienţă profesională, Decebal Făgădău apare ca „viceprimar cu atribuţii de primar“.
 
În ceea ce priveşte competenţele sale manageriale, edilul-şef se poate mândri cu: Certificat Manager Sisteme de Mediu (obţinut în 2006), Certificat Elaborarea şi Managementul Proiectelor (obţinut în 2006), Certificat Manager de Proiect (obţinut în 2009), precum şi o perfecţionare în relaţii internaţionale efectuată în cadrul Institutului Diplomatic Român, în perioada 2009-2010.
 
În ceea ce priveşte studiile, primarul municipiului Constanţa a absolvit în anul 2000 studii universitare de licenţă profilul Economic, specializarea Management financiar-contabil, în 2005 a absolvit un masterat în specializarea Administraţie publică şi guvernare, iar în anul 2014 şi-a definitivat studiile universitare de licenţă, domeniul Sociologie, specializarea Sociologie.
 
Dacă ajungi pe link-ul „ #împreună“, eşti direcţionat tot pe site-ul de campanie electorală al lui Decebal Făgădău, unde sigla partidului pe care-l reprezintă (este membru PSD şi preşedinte al organizaţiei municipale Constanţa a partidului) tronează. Pe fundalul unei imagini cu colegii săi care au candidat pentru Consiliul Local Municipal Constanţa, apare o postare din partea lui Făgădău: „Vă mulţumesc pentru încredere!“.

La primar în audienţă… în ultimă instanţă

La „Programul audienţe“, constănţeanul află, de fapt, că înscrierile se fac în cadrul Centrului de Informare Cetăţeni, nicidecum un program clar în care edilul-şef ar fi dispus să asculte păsurile concetăţenilor săi. Mai mult, după indicarea locaţiei în care se află centrul respectiv, constănţenii sunt puşi în temă privind procedura de înscriere în audienţe. Dar nu vă imaginaţi că, urmând „traseul“, ajungeţi faţă în faţă cu Decebal Făgădău. Conform prevederilor unei dispoziţii de primar, care datează de pe vremea când funcţia era deţinută de Radu Mazăre, adică din 4.03.2011, privind modalitatea efectuării audienţelor, etapele sunt multiple şi abia în final ai putea ajunge în audienţă la edilul-şef în funcţie, Decebal Făgădău. Concret: - „persoanele care doresc să fie primite în audienţă se vor adresa în scris cu o cerere (petiţie, memoriu) către direcţia de resort din cadrul Primăriei, competentă să soluţioneze problema în cauză, cerere care se va înregistra la Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- direcţia de resort trebuie să comunice petentului un răspuns în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii;
- dacă persoana este nemulţumită de răspunsul primit, se poate înscrie în audienţă la directorul direcţiei de resort, întocmindu-i-se un formular de audienţă pe baza acestui răspuns sau a numărului de înregistrare primit la depunerea cererii;
- la momentul prezentării în audienţă, persoana va avea în mod obligatoriu răspunsul primit de la direcţia de resort sau dovada ca s-a adresat în scris Primăriei;
- persoanele nemulţumite şi de răspunsul primit în audienţă la director vor putea fi programate în audienţa la viceprimar;
- în situaţia în care problema nu se rezolvă în urma audienţei la viceprimar, se poate întocmi formular de audienţă la primar;
- întocmirea formularelor de audienţă se face la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, cu sediul în bulevardul Alexandru Lăpuşneanu nr. 116 C, etaj I, aripa nouă;
- programarea în audienţă a cetăţenilor se face exclusiv de către secretariatul direcţiilor de resort, respectiv al viceprimarilor sau al primarului, în zilele şi la orele stabilite de către directori, viceprimari, primar“, se menţionează în dispoziţia „marca Mazăre“, dar de actualitate.
 
Mai mult, potrivit site-ului Primăriei Constanţa, accesând „Agenda publică a conducerii“, aflăm că ultimele audienţe au fost susţinute de viceprimarul Costin Răsăuţeanu pe 21 iulie a.c., la sediul instituţiei, la ora 5.00!? 

Citește și

Noul site al Primăriei Constanţa se lansează mâine. A costat peste 76.000 de lei!

Noul site al Primăriei Constanța anunțat că va funcționa de mâine a devenit activ de azi
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii