Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
01:17 26 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Festivalul iernii 2016“, fără buget alocat, dar cu locaţie nouă (galerie foto)

ro

30 Aug, 2016 00:00 1586 Marime text


Reprezentanţii Primăriei Constanţa s-au întâlnit ieri cu constănţenii pentru a discuta şi a afla opiniile acestora cu privire la manifestările artistice şi recreative ce urmează să se desfăşoare cu ocazia sărbătorilor de iarnă - „Festivalul Iernii 2016“.
 
Dezbaterea a fost coordonată de directorul Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente, Mihaela Popescu, secondată de Liviu Tramudana, şef Serviciu Relaţii Internaţionale, Protocol şi Mass-media. La discuţii şi-a făcut apariţia şi viceprimarul municipiului Constanţa Dumitru Babu.
 
Discuţia s-a axat, în principal, pe două aspecte: locul unde ar urma să se amenajeze în acest an Orăşelul Copiilor şi accesul gratuit sau nu al copiilor la patinoar. La dezbatere au participat: Marian Țuţuianu, de la Direcţia Judeţeană de Sport şi Tineret Constanţa, Ciprian Fraico, de la SC Procivitas Print SRL, Elena Vasile, Daniela Hanţiu, din partea Universităţii „Ovidius” - Facultatea de Arte, Valentin Coman, din partea Grupului pentru Jurnalism, Cultură, Comunicare (GJCC), directorul Teatrului de Păpuşi din Constanţa, Lică Gherghilescu, din partea Inspectoratului Școlar Judeţean Constanţa - Stoica Florian, doi reprezentanţi ai CCINA Constanţa, Ramona Leonida, din partea Coaliţiei ONG-urilor din Constanţa, dar şi Ioan Malciu, din partea JCI Constanţa, şi Ana Maria Boldea Colcear, de la Asociaţia Creative Life.

Mihaela Popescu a trecut în revistă propunerile avansate de Primăria Constanţa, urmând ca participanţii să le analizeze şi să îşi exprime un punct de vedere sau să vină cu propuneri. Din păcate, constănţenii nu s-au înghesuit la dezbatere, iar pe lista potenţialilor grăitori nu s-a înscris nimeni, foaia fiind goală. Totuşi, au apărut câteva idei, care au vizat în special spaţiul destinat amenajării Orăşelului Copiilor. Prima propunere a fost parcarea din zona Poarta 1, iar alta, venită din partea reprezentantului GJCC şi care a primit acceptul celor prezenţi, este parcul Tăbăcărie, zona „Țara Piticilor”. În viziunea lui Valentin Coman, cel ce a avansat această idee, „Țara Piticilor” ar fi locaţia principală pentru manifestările ce vor fi organizate în cadrul Festivalului iernii ediţia 2016, iar zona va fi legată de Satul de Vacanţă, Complexul Muzeal de Știinţe ale Naturii şi aria unde se plimbă copiii cu tricicletele, aici urmând să se amenajeze patinoarul.

Propuneri pertinente

Şi în ceea ce priveşte accesul la patinoar al copiilor a apărut propunerea ca municipalitatea să renunţe la gratuitate, astfel încât să se evite supraaglomerarea şi eventualele evenimente neplăcute.
 
Pentru a nu avea parte de surprize neplăcute referitor la imaginea finală a zonelor ce vor fi amenajate, un participant la dezbatere a propus ca proiectelor ce vor fi înaintate de diverşi ofertanţi să li se ataşeze şi o proiecţie 3D sau o proiecţie grafică, astfel încât să se ştie cum va arăta locaţia. De altfel, simularea 3D pare să fi cooptat destui adepţi, pe motiv că ar impune implicarea profesioniştilor. 
 
Pe de altă parte, Lică Gherghilescu a confirmat că echipa de artişti din cadrul Teatrului de Păpuşi Constanţa este deschisă unei colaborări în acest proiect, după o pauză de câţiva ani. „Noi ne dorim să revenim în Orăşelul Copiilor mai ales că, în curând, împlinim 60 de ani de existenţă, dar să ni se asigure condiţii optime, în funcţie de starea vremii“, a menţionat Gherghilescu.
 
Dacă tot am ajuns la oamenii de cultură ai urbei, trebuie să menţionăm că şi Daniela Hanţiu a propus reprezentanţilor Primăriei Constanţa să introducă obligativitatea de a se colabora şi a se realiza pentru astfel de evenimente coproducţii cu instituţii de cultură acreditate şi recunoscute din oraş, pentru a evita kitsch-ul.
 
Una peste alta, dezbaterea a reuşit să atragă atenţia câtorva persoane interesate să se implice în acţiunile şi programele derulate de Primărie pentru comunitate. Toate propunerile exprimate ieri, precum şi cele ce vor fi trimise în format electronic vor fi analizate şi, după cum a menţionat Mihaela Popescu, se va ţine cont de ele. Deşi s-a solicitat să se precizeze ce sumă este dispusă să cheltuiască municipalitatea pentru organizarea Festivalului iernii ediţia 2016, nimeni nu a avansat nicio cifră, lăsându-se impresia că, în funcţie de ceea ce se va decide să se realizeze, se va stabili şi un buget.   

Ti-a placut articolul?

Comentarii