De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
20:04 26 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Se potriveşte stilului de viaţă actual“ Asociaţia Berarii României la Constanţa confirmă - dobrogenii iubesc berea (galerie foto)

ro

02 Jul, 2015 00:00 462 Marime text
Asociaţia Berarii României a adus ieri, la Constanţa, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii şi consumatorii, noutăţi de pe piaţa berii din ţară. În contextul unei conferinţe de presă, reprezentanţii asociaţiei au vorbit despre comportamentul de consum al românilor, despre importanţa acestei industrii pentru economia ţării, dar şi despre cum se reflectă efectele majorării accizei în preţul produsului şi, implicit, în buzunarul consumatorilor.

„Când este băută cu moderaţie, berea se potriveşte stilului de viaţă actual al românilor”

Berea este, oficial, preferata românilor. Astfel, fie că vorbim despre berea blondă, brună, albă sau nefiltrată, băutura-aliment rămâne şi anul acesta o prezenţă constantă pe mesele tuturor. Conform unui studiu efectuat de Gfk România, berea este principala băutură a dobrogenilor atunci când mănâncă sau ies în oraş. Astfel, unul din doi dobrogeni consumă o bere cu prietenii sau cu familia, iar acelaşi procent de români consideră că berea are darul de a aduce oamenii dragi împreună.
Folosită atât ca băutură, cât şi pentru a desăvârşi gustul alimentelor culinare, „berea se potriveşte stilului de viaţă actual al românilor“, a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei Berarii României.

Sectorul berii, stimul pentru economia României

Cu zero evaziune fiscală pe lanţul de producţie şi aproape 70.000 de locuri de muncă create pentru români, producătorii de bere sprijină chiar şi agricultura internă. Astfel, peste 97% din materia primă folosită în procesul de fabricaţie este achiziţionată de pe piaţa internă. Cu toate acestea, industria berii continuă să fie influenţată negativ de presiunea fiscală. Astfel, veniturile încasate la bugetul de stat din acciză şi TVA au scăzut cu 22 de milioane de euro în 2014, fapt care se resimte la nivelul întregii economii. Mai mult, reprezentanţii asociaţiei Berarii României consideră că decizia de majorare a accizei la 1 ianuarie 2013 este unul dintre motivele care au condus la creşterea preţurilor şi, in final, la reducerea consumului. „Scăderi şi creşteri abrupte de producţie se petrec doar în România datorită politicilor fiscale“, susţine directorul general al Asociaţiei Berarilor din România, Constantin Bratu, plasând cifrele în contextul european. Membrii asociaţiei au creat în 2013 şi o petiţie, salveazăberea.ro, prin care solicită stabilirea accizei la un nivel minim european.
Cât despre intenţiile viitoare de a scădea TVA la berea la halbă la 9%, Constantin Bratu consideră că din această măsură ar avea de câştigat în primul rând statul şi sectorul Horeca. Şi asta pentru că, în prezent, doar acestui segment îi este specific acest obicei de consum. „53,1% dintre consumatori preferă berea la PET, 25,8%, pe cea la sticlă, 17,6% consumă bere la doză şi doar 3,5% - cea la halbă“, a explicat acesta.

„Alcoolul nu te face mare” şi „Cedează volanul când bei”

Cu toate că asociaţia încurajează producţia de bere autohtonă şi consumul de bere românească, Berarii României atrag atenţia că doar consumul moderat al produsului aduce cu sine şi efectele pozitive dorite. Astfel, ei au în continuare două campanii de responsabilizare socială în derulare, cu mare priză la public - „Cedează volanul când bei” şi „Alcoolul nu te face mare”. „Responsabilitatea socială nu înseamnă mai puţină bere pe mesele românilor, ci o schimbare de comportament în ceea ce priveşte consumul băuturilor alcoolice în rândul adolescenţilor şi al conducătorilor auto pentru a creşte gradul de siguranţă“, a adăugat Constantin Bratu.

Ti-a placut articolul?

Comentarii