Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
14:46 25 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Scandal-monstru în Portul Constanţa Operatorii, îndemnaţi să nu mai plătească facturile pentru tariful de utilizare a domeniului portuar (document + galerie foto)

ro

23 Apr, 2015 00:00 1655 Marime text

Nicio zi fără scandal în Portul Constanţa. Conflictul dintre organizaţia patronală „Operatorul Portuar“, Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), pe de o parte, şi conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), de cealaltă parte, continuă. Conducerea companiei a dat, ieri, publicităţii un comunicat de presă în care critică dur cele două organizaţii. Unul dintre cei vizaţi este Viorel Panait, directorul Comvex, operator portuar membru al organizaţiei patronale. „Viorel Panait îşi asumă un dublu rol în cadrul acestor proteste: pe de o parte, pe data de 2 aprilie 2015, vine la sediul companiei împreună cu «consilierii» săi din cadrul Organizaţiei Patronale «Operatorul Portuar» şi atacă foarte vocal măsurile CN APM SA, pozând în liderul inflexibil. Pe de altă parte, revine singur pe data de 17 aprilie 2015 şi negociază cu CN APM SA un rezultat favorabil pentru compania pe care o conduce, Comvex“, se menţionează în comunicatul semnat de Valeriu Ionescu, directorul general al Portului Constanţa.

„Infrastructura portuară arată ca după bombardamente“


În replică, Panait susţine că nu a negociat nimic pe data de 17 aprilie, prezenţa sa la sediul CN APMC datorându-se faptului că a refuzat, cu o zi înainte, să achite factura aferentă lunii martie a Comvex, în valoare de 300.000 de lei, reprezentând tariful de utilizare a domeniului portuar. „Nu am negociat nimic pe 17 aprilie, am avut aceeaşi atitudine principială pe care am avut-o anterior. Am refuzat plata facturii din cauza stării critice a infrastructurii portuare, care arată ca după bombardamente. I-am îndemnat pe ceilalţi operatori portuari să procedeze la fel. Plătim banii, dar să ştim pentru ce îi dăm“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, Viorel Panait.

„Contract de închiriere cu clauze abuzive“

Organizaţia patronală „Operatorul Portuar“ este, şi ea, criticată. „Şi-a informat organizaţia patronală «Operatorul Portuar» membrii despre efectele Directivei 23/2004 a Uniunii Europene, privind atribuirea contractelor de concesiune, care va deveni obligatorie şi impune reguli mult mai drastice pentru activităţile portuare? Ştiu că în acest moment se pierde timp preţios în defavoarea lor?“, întreabă directorul general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu.

Ştefan Muntoiu, purtătorul de cuvânt al „Operatorului Portuar“, a declarat că între operatorii portuari şi CN AMPC nu există contracte de concesiune, ci doar de închiriere, în pofida solicitărilor insistente ale operatorilor cu privire la semnarea unor contracte de concesiune. „Noi nu avem contracte de concesiune, ci doar de închiriere, iar acestea au clauze abuzive. Sunt contracte nebancabile, ceea ce presupune investiţii proprii ale operatorilor. Şi chiar şi aceste contracte de închiriere ne-au fost date la semnat conform politicii pumnului în gură“, explică Muntoiu.

Totodată, purtătorul de cuvânt al „Operatorului Portuar“ neagă vehement informaţia susţinută de conducerea Portului Constanţa, potrivit căreia în Portul Vechi ar exista doar 243 de salariaţi. „În Portul Vechi sunt operatori precum Coremar, Romned Port Operator, care au, fiecare, sute de angajaţi“, a precizat Muntoiu.

„Gara Maritimă, locul de odihnă cotidiană a lui Valeriu Ionescu“

Nu în ultimul rând, Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare şi liderul său, Mircea Burlacu, sunt, de asemenea, criticaţi de conducerea CN APMC. „Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare a mai rămas datoare cu un răspuns: ce calitate au protestatarii din faţa companiei, membri de sindicat sau salariaţi? Poate prezenta FNSP vreo dovadă a plăţii protestatarilor?“, se întreabă acelaşi Valeriu Ionescu, directorul Portului Constanţa.

Mircea Burlacu, liderul FNSP, vehement contestatar al actualei conduceri a companiei, a cărei demisie o cere, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa: „Protestul este declarat oficial şi legal de către Organizaţia Patronală Operatorul Portuar, compusă din firme având calitatea de angajatori, iar termenul de angajator presupune existenţa propriilor salariaţi. Participarea acestora la protest se face cu propriii angajaţi ca şi salariaţi“.

De asemenea, Burlacu a ţinut să precizeze: „Ceea ce nu se vede din Gara Maritimă - locul de odihnă al lui Valeriu Ionescu şi al altora ca el - este că toţi protestatarii din faţa sediului companiei sunt acolo pentru că se doreşte desfiinţarea locurilor lor de muncă, urmare a haosului nedefinit din documentul pe care conducerea portului îl consideră ca fiind Master Plan“, a subliniat liderul FNSP.

Ti-a placut articolul?

Comentarii