Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:13 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa lansează Proiectul A.P.R.O.A.P.E.

ro

26 Feb, 2013 12:23 3618 Marime text

Constanţa, 26 februarie 2013

Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa lansează Proiectul A.P.R.O.A.P.E.

Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa, anunţă lansarea Proiectului „A.P.R.O.A.P.E. - Administraţie Publică Responsabilă = O Administraţie Publică Eficientă”, cod SMIS 40119, având ca parteneri Universitatea Ovidius Constanţa şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Dobrogea al Judeţului Constanţa, în data de 27.02.2013, începând cu orele 10.00, la
Sala Remus Opreanu a Instituţiei Prefectului-judeţul Constanţa.

Proiectul este cofinanţat din  FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, Axa prioritară 1 – Imbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de intervenţie 1.2. – Creşterea responsabilizării administraţiei publice.

Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 2.374.856,93 lei, din care:
•    2.018.628,39  lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social
European;
•       356.228,54  lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiarului

Obiectivul general al proiectului este creşterea gradului de responsabilizare a administraţiei publice din judeţul Constanţa, cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă în mod unitar şi simultan, în beneficiul socio – economic al locuitorilor judeţului.


Scopul proiectului vizează crearea unui cadru de acţiune şi comunicare la nivelul judeţului Constanţa, între instituţii publice componente ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi autorităţi publice locale, în mod special din zonele identificate ca fiind cu frecvenţă crescută a producerii situaţiilor de urgenţă.

Grupul ţintă al proiectului este format din 130 persoane, factori de decizie şi de execuţie implicaţi în raportarea, monitorizarea şi evaluarea performanţelor caracteristice gestionării situaţiilor de urgenţă, din administraţia centrală (Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa şi servicii publice deconcentrate) şi locală (primării) cu responsabilităţi în domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă.

Principalele activităţi ale proiectului sunt:
-    organizarea unui Seminar de analiză a direcţiilor de dezvoltare privind situaţiile de urgenţă şi comunicarea interinstituţională;
-    organizarea şi desfăşurarea a două vizite de studiu în două state din cadrul UE cu expertiză relevantă în domeniul managementului şi comunicării în situaţii de urgenţă;
-    elaborarea unui Ghid de comunicare interinstituţională;
-    redactarea şi publicarea unui Ghid de bune practici adresat specialiştilor privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a unei Broşuri adresate cetăţenilor;
-    achiziţionarea şi punerea în funcţiune a sistemului de videoconferinţă care să permită conexiunea simultană cu 22 de primării din zonele cu frecvenţă mare a situaţiilor de urgenţă, în prezenţa factorilor decizionali ai serviciilor publice deconcentrate şi ai altor organizaţii cu astfel de atribuţii specifice;
-    optimizarea procedurilor de comunicare interinstituţionlă prin realizarea unui Manual de utilizare a sistemului de videoconferinţă;

UNIVERSITATEA OVIDIUS CONSTANŢA
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL  AFACERILOR  INTERNE

INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL CONSTANŢA
INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ “DOBROGEA” CONSTANŢA

-    dezvoltarea, instalarea, testarea şi punerea în funcţiune a platformei online la care au acces 102 instituţii ale administraţiei publice locale ;
-    organizarea unei campanii de promovare a proiectului şi a unui comportament pro-activ şi participativ în situaţii de urgenţă în rândul populaţiei;
-    desfăşurarea unui program de formare, alcătuit din 3 cursuri, in vederea responsabilizării grupului ţintă cu atribuii în monitorizarea, evaluarea, raportarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;
-    organizarea şi desfăşurarea  unui Seminar pentru creşterea gradului de responsabilizare a autorităţilor publice din Constanţa cu privire la evaluarea, raportarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;
-    realizarea Strategiei privind responsabilizarea autorităţilor publice din Constanţa cu privire la evaluarea, raportarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;
-    organizarea şi desfăşurarea Conferinţei  de diseminare a rezultatelor proiectului şi schimb de bune practici la nivel regional.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 24 luni.
Locul de desfăşurare al proiectului: Judeţul Constanţa.

Prin implementarea proiectului se vor obţine următoarele rezultate: cadru de actiune unitar si sustenabil la nivelul judetului Constanta intre instituţii publice componente ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi autorităţi publice locale, reflectat printr-un set de proceduri care vor duce la formarea unei culturi a comunicării interinstituţionale şi la creşterea responsabilizării instituţiilor însărcinate cu gestionarea situaţiilor de urgenţă; 100 de factori de decizie şi execuţie informaţi cu privire la obiectivele şi activităţile proiectului; acorduri de colaborare semnate cu instituţii omoloage din 2 tari membre UE; Ghid – „Comunicare interinstituţională în situaţii de urgenţă”; Strategie privind responsabilizarea instituţiilor publice; Ghid de bune practici – „Gestionarea situaţiilor de urgenţă”, adresat specialiştilor; Broşura – „Comportamentul în situaţii de urgenţă” adresată publicului larg; Sistem videoconferinţă instalat în 22 de primării şi disponibil, prin acordurile autoritatilor administratiei publice locale conectate, tuturor primăriilor din judeţ, cat si Instituţiei Prefectului – Judeţul Constanţa  şi ISU;
Manual de utilizare a sistemului de videoconferinţă;  Platformă online cu dublă funcţionalitate: comunicare securizată interinstituţională şi portal; Manual de utilizare eficientă a platformei;
130 persoane instruite în vederea utilizării eficiente a platformei; 82 de de factori de decizie şi execuţie implicaţi în comunicarea interinstituţională pentru situaţii de urgenţă formaţi şi evaluaţi;
Seminar vizând creşterea gradului de responsabilizare a autorităţilor publice din judeţul Constanţa;
Conferinţă Regională cu participarea a 150 de invitaţi; 2 conferinţe locale cu participarea presei; materiale informative şi publicitare; campanie de promovare media.

NR. 7 CP/26.02.2013   Cancelaria Prefectului



Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii