Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
13:46 23 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Aeroportul Tuzla – cea mai spectaculoasă creștere din țară în 2015

ro

04 Feb, 2016 11:24 956 Marime text
Aeroportul Tuzla are o evoluție de invidiat în ultimii ani. Doar în perioada 2014 și 2015, traficul de pasageri a crescut cu 25% (aproape dublu față de evoluția la nivelul întregii țări care se situeaza la un nivel de 13.11%), conform datelor oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România.
Astfel, aeroportul Tuzla urcă vertiginos in topul național, unde ocupă ocupa locul 5 pe țară din 17 aeroporturi in ceea ce privește numărul de mișcări  de aeronave și locul 10 in ceea ce privește traficul de pasageri.  Un număr de 25.954 de pasageri au călătorit prin aeroportul din sudul litoralului anul trecut.

Important punct pe harta transportului aerian in zona turistică de sud a litoralului Mării Negre, Aeroportul Internațional Tuzla înregistrează de ani buni un nivel de trafic de pasageri si mișcări de aeronave foarte mare.

Astfel, cifrele făcute publice de Asociația Aeroporturilor din Romania (AAR) în ianuarie 2016 poziționează Tuzla înaintea unor aeroporturi ca Tulcea, Suceava, Băneasa, Oradea, Arad, Satu Mare și Baia Mare în ceea ce privește numărul de pasageri transportați.
In privința numărului de mișcări de aeronave, Tuzla este unul dintre cele mai harnice aeroporturi din țara, plasându-se pe un onorabil loc 5, imediat după  Otopeni, Cluj, Timișoara si București-Băneasa. Acest lucru a fost posibil doar printr-un management aeroportuar foarte bun, o excelentă coordonare a echipelor și o calitate a serviciilor deosebit de ridicată, grație gestiunii 100% private, caz unic în țara noastră.
“Sunt rezultate excelente, pentru ca suntem in același clasament cu aeroporturi care, spre deosebire de noi, au beneficiat de numeroase investiții din fonduri europene si ajutoare de stat. Aeroportul Tuzla nu beneficiat niciodată de astfel de sprijin si nici de alte ajutoare. Sunt foarte mândru de colegii mei de la Tuzla, acesta este meritul fiecăruia dintre cei cu care am privilegiul sa lucrez. E o bucurie pe care nu știu câți alții pot sa o trăiască: sa fie clar pentru toata lumea că pleci intr-o cursă de pe poziția dezavantajată, dar ai o echipa frumoasă și ocupi un loc onorabil.”, a declarat Adrian Vasilache, Managing Partner la Regional Air Services, compania care deține infrastructura aeroportuară de la Tuzla.

“M-am bucurat sa vad statisticile, pentru ca Tuzla este singurul din cele 17 aeroporturi care incă mai operează pe o pista de iarba – astfel încât aceste rezultate sunt efectul unei munci uriașe, la care am contribuit si eu. Sunt mulțumit, dar mi-as dori sa beneficiem de mai mult sprijin din partea autorităților. Eu cred ca am dovedit cu supra-de-masura că merităm.” – a declarat Mugurel Toma, Director aeroport.

Pana acum aeroportul Tuzla a fost modernizat exclusiv din bugete proprii, in 2015 încheind o serie de investiții importante în managementul combustibilului, al securității și al siguranței aeroportuare, dar și în hangar.

Poziția geografică favorabilă a Aeroportului Tuzla in sudul litoralului românesc și foarte aproape de linia țărmului, aproape de platformele continentale de explorări maritime dar și apropierea de Bulgaria reprezintă atuuri pentru implicarea companiei în strategiile pentru dezvoltarea regională. Toate aceste fac posibile o serie de activități specifice: zboruri de agrement, zboruri de școală aviatică, curse private și business, legătura cu platformele off-shore ale Mării Negre, curse charter ocazionale cu aparate de dimensiuni mici.

Aeroportul Tuzla este beneficiarul unui studiu de cercetare realizat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”  din Iași – Facultatea de Geografie și Geologie, laboratorul de Geografie Umană și Centrul de cercetare CUGUAT-TIGRIS – prin participarea domnilor Prof. univ. dr. Octavian Groza, Lect. dr. Alexandru Rusu, Lect. dr. Mihai Bulai, dr. Lucian Roșu, drd. Andreea Buraga, care au elaborat deja studii cu privire la potențialul Aeroportului Tuzla în cadrul litoralului sudic al Mării Negre. Expertiza acestora în domeniu este vastă, de la  studii de fundamentare a investițiilor, proiecte de cercetare în cadrul binecunoscutului programului european ESPON (European Observation Network, Territorial Development and Cohesion), experiență în handlingul aeroportuar, ample studii de teren asupra dezvoltării litoralului sudic al Mării Negre, dar și cursurile de Geografia Transporturilor și Geografia Turismului pe care echipa le oferă an de an în cadrul Facultății.

Conform echipei de studiu de la Iași, aeroportul beneficiază de accesibilitate ridicată la rețeaua de căi de comunicații a litoralului. Acesta se află la doar 500 m de Drumul Național DN39 (E87) care leagă Constanța de stațiunile turistice ale litoralului Mării Negre, până la Vama Veche și la doar 4 km de gările CFR Tuzla și Costinești, ceea ce îl recomandă ca o poartă de acces către sudul litoralului românesc.
Aeroportul Tuzla, prin dimensiunile sale, prin investițiile realizate din fonduri proprii și prin managementul privat bine pus la punct își găsește un excelent loc în cadrul aeroporturilor din România, fără a concura Aeroportul Mihai Kogălniceanu, ci mai degrabă a-l completa, în cadrul litoralului, prin oferta de servicii specializată.
„Din cercetările noastre, litoralul sudic (de la Agigea la Vama Veche) cunoaște în ultimii 15 ani o stagnare a atractivității (în 15 ani nu a reușit să atragă nici un turist în plus!). Calculat la un ritm anual mediu de creștere de circa 5.6% în România, acest lucru arată că litoralul sudic are nevoie de un impuls, iar viitoarea dezvoltare a capacităților de transport la Aeroportul Tuzla (pe fondul unei creșteri de pasageri duble față de media națională) pot face din acesta un vector de dezvoltare a litoralului sudic” - a declarat Lect. Dr. Mihai Bulai, specialist în transporturi și turism în cadrul aceleiași Universități din Iași.
„Populația regiunii este concentrată într-o zonă relativ compactă, la fel ca și cele peste 130.000 de locuri de cazare din întreg litoralul românesc, iar poziția în imediata apropiere a țărmului (la mai puțin de 5km) sunt determinante pentru accesul în zonă. Asfaltarea pistei existente de 1200 m ar permite creșterea deplină a siguranței operațiunilor, dar și o enormă vizibilitate pe piață, așa cum s-a întâmplat la Aeroportul Iași în anul 2015. Astfel, avioanele mici de până la modelul ATR-42 ar putea ateriza în siguranță, aducând turiștii din zonele de Vest și Nord ale țării către stațiunile din litoralul sudic (Eforie, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Mangalia, Vama Veche) în mai puțin de 45 de minute” - a mai declarat același cercetător.

Aeroportul Tuzla are o arie de colectare bine definită. Astfel această arie acoperă populația din sudul litoralului și sudul județului Constanța (circa 306.000 locuitori) dar și dintr-o rază de 50 km la sud de România, din oblastul (”județul”) Dobric (peste 315.000 locuitori într-o rază de doar 50km de Vama Negru Vodă), datorită poziției favorabile în cadrul sudului litoralului.
În același timp, aeroportul deservește platformele de explorări maritime din Marea Neagră (peste 95% din zborurile către acestea sunt realizate de Aeroportul Tuzla), dar se poate constitui și într-un real vector de impulsionare a sosirilor turistice estivale, care se ridicau în 2014 la doar 400.000 în litoralul sudic (față de 1.350.000 în litoralul de la nord de Agigea), se arată în rezultatele studiului realizat de echipa de la Iași.

REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport International Tuzla este liderul de piață in aviația generală din Romania, cu o activitate de 17 ani in domeniu. La Tuzla exista prima școala privata de aviație – atât pentru pregătirea piloților de elicopter, cat si de avion si prima școala de parașutism. Tot aici funcționează prima școală pentru supraviețuirea pe mare acreditata OPITO din Europa Centrala si de Est. Din anul 2013, Aeroportul International Tuzla este deschis traficului internațional, printr-un terminal de îmbarcări realizat la standarde Schengen.

Ti-a placut articolul?

Comentarii