Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
02:20 25 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Studiu BCR Microintreprinderile sunt cel mai dinamic motor al revenirii economice

ro

20 Jun, 2012 19:08 1232 Marime text
sfaturi_pentru_antreprenori_infographic_v2_-_diacritice_fix.jpg

73% dintre microîntreprinderi intenționează să accese un credit în 2012, 43% plănuiesc să constituie un depozit.

Scad termenele de plată și creditul comercial, microintreprinderile revin la creditul bancar; așteptările lor de la bănci: promptitudine, comisioane mai mici, personal calificat și sfaturi de specialitate.

Crește importanta promovării microintreprinderilor în mediul on-line, în special pe platformele de tranzacționare tip piata; peste 50% dintre microintreprinderile înrolate pe www.bcrclubantreprenori.ro intră pe platformă de cel puțin 3-4 ori pe lună.

Recomandările BCR pentru pentru microîntreprinderi: promovarea afacerii, training permanent și mare atenție la necesarul de lichiditate al firmei

București, 20 iunie 2012 - Într-un studiu realizat la comanda BCR în primăvara acestui an pe segmentul microîntreprinderi se arată că produsele cu cel mai mare potențial rămân cele de finanțare: peste 73% dintre respondeti intenționează să acceseze un credit în 2012. Totuși, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intenția de a deschide un depozit în 2012 (cea mai mare creștere a intenției de cumpărare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intenționând să deschidă depozite în 2012.

98% dintre micile afaceri din România au un cont curent în bancă, 85% efectuează plăți, 32% au depozite și 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observă o creștere generală a utilizării de produse bancare, cu accent însă pe zona de depozite și internet banking.

"Micii antreprenori vor lucra cu mai puține bănci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse și servicii bancare mai multe, mai simple și mai accesibile, în general sub formă de pachete, și la prețuri mai apropiate de așteptările lor. În plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important în alegerea băncii cu care vor să lucreze. Există o specializare accentuată a băncilor în ceea ce privește oferta pentru microîntreprinderi, iar aceasta se va reflecta în resursele alocate atragerii și servirii acestui segment de clienti", a declarat Sorin Mititelu, Director Segmente BCR.

În studiu se mai arată că scad termenele de plată și, în consecință, însemnătatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finanțare a afacerii; antreprenorii se așteaptă din partea băncilor la produse și servicii de calitate pentru o gamă largă de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat și consultanță de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidentă necesitatea promovării, a oportunităților de business, a consultanței și a trainingurilor.

"Microintreprinderile au flexibilitatea necesară adaptării la o piață în schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competențe profesionale, iar piața locală de bunuri și servicii este departe de a fi saturată. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune și, în general, al dezvoltării economice. Rolul băncilor în acest context este să susțină dezvoltarea microintreprinderilor atât cu produse și servicii bancare adaptate, dar și prin instrumente de promovare și oportunități de business", a continuat Mititelu.

BCR a lansat în 2011 platforma www.bcrclubantreprenori.ro, disponibilă prin pachetele de cont curent oferite de către bancă clienților săi microintreprinderi, care conține o ofertă complexă de servicii bancare, dar și de susținere a afacerilor microintreprinderilor în general, incluzând posibilități de tranzacționare, oportunități de promovare a afacerii, precum și sesiuni de training specializat.

Peste 70% dintre utilizatorii activi ai platformei, folosesc platforma de mai multe de 2-3 ori pe lună, în special pentru promovarea on-line a afacerilor, inserarea de oferte de produse și servicii și interacțiunea cu alte firme. În mod special trainingurile disponibile pe platformă sunt considerate foarte utile de peste 65% dintre utilizatori.

În prezent BCR are o ofertă specială pentru microîntreprinderi, pachetele Cont Anteprenor, care au inclus accesul la platforma www.bcrclubantreprenori.ro, pe diferite nivele, în funcție de dimensiunea și nevoile afacerii.

În urma studiului BCR a sintetizat o serie de recomandări cheie adresate microintreprinderilor pentru a face față cu succes perioadei curente și de a beneficia de potențialul de dezvoltare pe termen lung:

 Un aspect important la care trebuie să fie atenți antreprenorii este legat de promovarea afacerii, iar mediul on-line ofertă în prezent posibilități extraordinare, la costuri foarte mici.

Altă oportunitate majoră pe care o dețin microintreprinderile și ar trebui să o folosească, ține de consultanța specializată pe diferitele domenii - ușor de găsit pe internet, de cele mai multe ori chiar gratuit.

 Ca să își asigure continuitatea afacerii, antreprenorii trebuie să fie în permanență atenți la necesarul de lichiditate al companiei și să își optimizeze costurile, chiar și pe cele bancare, prin accesarea celor mai eficiente pachete de produse.

 La aceasta, și în special în ceea ce privește planurile de dezvoltare și investiții, se adaugă recomandarea de a urmări informațiile referitoare la soluții simple de garantare, precum și accesul la credite cu dobânzi subvenționate total sau parțial, creditele acordate în baza unor acorduri cu instituțiile publice sau la creditele care sunt surse de finanțare în completarea celor oferite din fonduri nerambursabile de către unele instituții publice.

* *

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private, a băncilor de locuinţe şi a serviciilor bancare prin telefonul mobil. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 17 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor şi 643 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa cardurilor şi a tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.000 de bancomate şi POS - peste 18.000 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, phone-banking şi e-commerce.

* *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din Europa Centrala si de Est. Mai mult de 50.000 de angajati deservesc peste 17 milioane de clienti in cadrul a 3.200 de filiale din 8 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia si Ucraina). La 31 martie 2012, Erste Group detinea active totale in valoare de 216,7 miliarde EUR, inregistrand un profit operational de 915,7 milioane EUR si un raport cost/venituri de 50.8%.

Ti-a placut articolul?

Comentarii